17 september 2020 - Sovet

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

17 september 2020 - Sovet

Bericht door overweg13 »

Op 17.09.20 stapten we in Sovet, een deelgemeente van Ciney. Met 4 treinen raakten we in Ciney en terug; de wandeling was een meevaller, de lange aanloop meer dan waard. Lees het op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2348347.

Veel kijk- en leesplezier!
Met vriendelijke groet

overweg13
jens123
Berichten: 224
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

Re: 17 september 2020 - Sovet

Bericht door jens123 »

Over de move safe app: wij moeten nu als tbg na iedere halte de bezetting van de trein doorgeven in de app. Die info gaat dan ook ‘in real time’ over naar de app die de reizigers gebruiken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 17 september 2020 - Sovet

Bericht door overweg13 »

Bedankt om dit even toe te lichten. In het geval van E 2109 stond de dag voordien al vermeld dat er weinig zitplaatsen waren. Tijdens de reis heb ik het eigenlijk niet meer gecheckt.
Met vriendelijke groet

overweg13
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: 17 september 2020 - Sovet

Bericht door rdv »

jens123 schreef: 18 sep 2020, 22:51 Over de move safe app: wij moeten nu als tbg na iedere halte de bezetting van de trein doorgeven in de app. Die info gaat dan ook ‘in real time’ over naar de app die de reizigers gebruiken.
Na iedere halte? Dan is er op sommige L-treinen (met stops om de 2 tot 3 minuten) niet veel tijd meer over om iets anders te doen, laat staan controleren ;)

@Vic: reeds voor de app werd in de planner een waarschuwing voor drukbezette (spits)treinen weergegeven. Er is dus ergens een database met de gemiddelde bezetting per trein, maar in real-time kan de situatie sterk veranderen natuurlijk (groepen, verkorte samenstelling, verstoringen, afschaffingen).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 17 september 2020 - Sovet

Bericht door dentheo »

rdv schreef: 19 sep 2020, 10:38
@Vic: reeds voor de app werd in de planner een waarschuwing voor drukbezette (spits)treinen weergegeven. Er is dus ergens een database met de gemiddelde bezetting per trein, maar in real-time kan de situatie sterk veranderen natuurlijk (groepen, verkorte samenstelling, verstoringen, afschaffingen).
En de situatie zal vooraan, in het midden en achteraan in de trein ook sterk verschillen.
Ik vrees dat het moeilijk is om goed te doen, ik zie geen info waardoor ik mij op het perron beter kan plaatsen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 17 september 2020 - Sovet

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef: 20 sep 2020, 21:17
En de situatie zal vooraan, in het midden en achteraan in de trein ook sterk verschillen.
Ik vrees dat het moeilijk is om goed te doen, ik zie geen info waardoor ik mij op het perron beter kan plaatsen...
Inderdaad, we zaten bij de heenreis helemaal achteraan en bij de terugreis helemaal vooraan: als je dan uitstapt zie je de bezetting groeien naarmate je het midden van de trein bereikt. Toch zie ik eerlijk gezegd niet hoe men het hele systeem sluitend kan maken.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 17 september 2020 - Sovet

Bericht door dentheo »

Mijn voorstel is drie icoontjes voor vooraan, midden en achteraan.
Zittend groen mannetje of staand rood mannetje. Meer creativiteit mag maar keep it simple.
Maar het probleem blijft zorgen voor betrouwbare correcte info...
Huidige "oplossing" is in elkaar getimmerd voor de "kust en corona" ook al werd er twee jaar geleden al over gesproken in de kelder (Centraal...??) aan Zuidlaan .
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie