normaal hé, voorpanto... aangezien er glas achter de loc is (stuurpost).
maar er worden toch héél veel fouten op de panto gemaakt, het valt me op dat bij duw-diensten vaak de panto langs de loc-kant opstaat idpv tegen de rijtuigen...
Greg schreef:Van deze namiddag,
Een 27 met M5 EN voorpanto, dat kan ik niet zomaar laten schieten hé.
is normaal he, achter de loc rijdt er een stuurrijtuig mee, dan moet de voorste panto gebruikt worden.
PS begin maar allemaal foto's te maken van locomotieven die NU nog met de achterste panto oprijden, binnenkort (als de nieuwe reglementering van kracht wordt) zul je enkel en alleen nog loc's zien met de VOORSTE panto op en en niet meer of heel zelden met de achterste panto op .
Greg schreef:Ik weet wel dat voorste panto opmoet als stuurstand achter de loc hangt.
@Mechanik : waarom i.v.m die panto's ??
vereenvoudigen van de regels, als je altijd de voorste moet gebruiken zal je veel minder fouten maken, nu ist de achterste maaar ..... en zo meer ze zien eindelijk in da het eenvoudiger kan, dit is zo 1 van die regels da daarvoor eenvoudiger word
schijn bedriegt, wij dachten da in begin ook, maar niets is minder waar zijn neuske aan de andere kant vertoonde een paar witte plekken die er ni thuis hoorden