Welke rijtuigen zijn dit?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
enrico8509

Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door enrico8509 »

Hallo,
daarnet ben ik even naar Merebeke gegaan en ik zag daar deze 2 rijtuigen staan, Afbeelding welke zijn dit? en voor wat dienen deze?
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door Bordensteker »

Die kast in de kopwand lijkt me om te beginnen een airco. Cool is dat!
Hopelijk weet iemand meer.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door 't Seinerke »

Ben ook curieus.

Vrijdagmiddag (04/04) rond 12.15H binnengetrokken in Brugge-goederen. Kwamen van Zeebrugge-Vorming. Rond 13.00H de lijn opgestuurd naar Merelbeke. De 2510 stond in voor de tractie.

Reed als E29975.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door b-loc »

je kunt alleest niet van het ene rijtuig naar het andere wandelen
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door Bordensteker »

b-loc schreef:je kunt alleest niet van het ene rijtuig naar het andere wandelen
Goed gezien. Maar misschien zit er alleen aan de buitenste kopwanden een airco. Tussen de twee rijtuigen in zouden twee airco's vlak tegenover elkaar en met niet veel toetreding van omgevingslucht niet optimaal werken, dus misschien zitten die twee kopdeuren in het midden gewoon nog wél in, zodat je van het ene naar het andere rijtuig kunt lopen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door msts.be »

Ik had al zo'n gedacht, en het blijkt nog waar te zijn ook ! Het gaat hier om rijtuigen van een Hongaarse privé-firma die in spoorwegconstructies doet, en die ook de Hongaarse "Weed-Express" in dienst heeft..
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door b-loc »

msts.be schreef:Ik had al zo'n gedacht, en het blijkt nog waar te zijn ook ! Het gaat hier om rijtuigen van een Hongaarse privé-firma die in spoorwegconstructies doet, en die ook de Hongaarse "Weed-Express" in dienst heeft..
maar wat doen hongaarse rijtuigen dan hier
P-J

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door P-J »

Hallo,

Als ze van Zeebrugge komen, dan zullen ze waarschijnlijk (héél waarschijnlijk :)) van overzee komen. UK & Scandinavië zijn grote kanshebbers.

Grtz,

P-J.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door msts.be »

Ik denk nog altijd Hongarije, gezien de liverij op deze Hongaarse rijtuigen nagenoeg dezelfde is:

KLIK

(link ipv directe foto wegens grootte)

Tenzij dat Hongaars bedrijf nu ook een filiaal in Scandinavië heeft of hier een filiaal met deze wagens wil opstarten, maar wel de wagens dezelfde kleuren hebben..
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door msts.be »

Bingo ! Het gaat inderdaad om de nieuwe "Weed-Express" voor België ! De oude in de turquoise kleuren met de ex-BR Mk1 wagens wordt vervangen door deze 2 wagens, plus een aantal water- en andere dienstwagens natuurlijk. De reden dat deze de liverij van de Hongaarse trein heeft is dat dat prive-bedrijf, G&G, in onderaanneming van het Engelse WeedFree blijkt te werken..

Wie alles wil weten, leest best deze PDF er eens op na..
enrico8509

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door enrico8509 »

bedankt voor de informatie
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door Joris »

Hallo,
Op http://www.treinfoto2000.be/ staat er een foto van de nieuwe onkruid trein.
De oude was toch mooier...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Presario

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door Presario »

Ik ben de onkruid trein vanmorgen voorbij gereden te Merelbeke. Wat is eigenlijk het nu van die camera's op die loc's?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door Patrick »

Presario schreef:Ik ben de onkruid trein vanmorgen voorbij gereden te Merelbeke. Wat is eigenlijk het nu van die camera's op die loc's?
Om te kijken of er nog onkruid overblijft, tiens! :P
Bert

Re: Welke rijtuigen zijn dit?

Bericht door Bert »

Presario schreef:Ik ben de onkruid trein vanmorgen voorbij gereden te Merelbeke. Wat is eigenlijk het nu van die camera's op die loc's?
Dit stond vandaag op stopsein.net:
Als men over een brug komt moet men stoppen met sproeien omdat anders het giftig sproeisel naar beneden dan dwarelen en zo bvb op voetgangers kan terechtkomen of fietsers.
Via een monitor in de wagons kunnen de mensen die de sproeiinstallatie bedienen zien wanneer ze effkes moeten stoppen met sproeien.
Vroeger was het zo dat iemand met zijn hoofd moest uit het rijtuig hangen en moest teken geven aan de persoon die binnen de installatie bediende wanneer ze een brug of andere hindernissen tegenkwamen.
Stel u voor dat je een ganse dag in slecht weer daar uw koppeke moest buiten hangen,zou geen liefhebber zijn.
http://www.stopsein.net/forum.php?tid=379
Plaats reactie