Sproeitrein.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Sproeitrein.

Bericht door treinzot »

Hallo allen,

Vandaag heb ik de sproeitrein per toeval kunnen fotograferen op lijn 50A te Oostkamp.
Vooraan de loks hing een camera die gericht was naar de sporen.
Wat is de bedoeling van die camera,dacht eerst dat het was om hindernissen te zien zoals bruggen want aan bruggen stop men men sproeien omdat er sproeisel op voetgangers of fietsers kan terecht komen.
Maar die camera is te veel naar de sporen gericht,dus moet het iets anders zijn.
Iemand die het weet?

Groeten uit Kortrijk.
Bijlagen
HLD6228(sproetrein-6203)-2008.04.17-Oostkamp.jpg
Fles

Re: Sproeitrein.

Bericht door Fles »

Hierin lees je alles over de sproeitrein en alles over de camera's ;)
A camera using NASA-developed technology is mounted at the front of the locomotive and real time data is then transferred to the sophisticated software in the control room. This software uses global positioning satellite technology to map where the actual weeds are on track logging their position for future weed control seasons. As a result of this mapping process, the on-board spray equipment determines the chemical spray requirements ensuring the correct dosage and herbicide product is applied to only those areas needing treatment. This fully-automated spray technique significantly reduces the amount of herbicide used, not only saving costs but also reducing the impact on the environmen
Simpelweg dus om te kijken waar onkruid staat en waar niet, zodat er veel efficiënter gesproeid kan worden :)
Trainspotterke

Re: Sproeitrein.

Bericht door Trainspotterke »

Ah, dan is het jouw dat ik daar deze voormiddag zien staan heb! :P Ik zat op de IC E Knokke/Blankenberge - Tongeren die om 11u31 vertrok uit Brugge! :wink:
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Sproeitrein.

Bericht door treinzot »

Yep dat was ik.

Thank voor de verduideling!

Greetz.
Bartjedj

Re: Sproeitrein.

Bericht door Bartjedj »

treinzot schreef:verduidelijking!
:wink:

BDJ
13'erke

Re: Sproeitrein.

Bericht door 13'erke »

Daarjuist heb ik de sproeitrein zien passeren te Denderleeuw (rond half 4, in de richting van aalst)
Dietrich

Re: Sproeitrein.

Bericht door Dietrich »

Omstreeks 16h35 gezien te Melle (l.50) richting Merelbeke.
treinzot
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 aug 2007, 09:13
Locatie: Kortrijk

Re: Sproeitrein.

Bericht door treinzot »

Om 9.00 uur binnengereden te Kortrijk,rijdt richting Lijn 66(Brugge) of lijn 75(Moeskroen)
Juist weet ik het niet.

Greetz,Kurt
Dietrich

Re: Sproeitrein.

Bericht door Dietrich »

Stond vanavond in Merelbeke, zonder de 62'ers.
Plaats reactie