Wat treintjes uit Finland

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Wat treintjes uit Finland

Bericht door Fles »

Wat treinen uit Finland :s)

Brake (Unterweser), Duitsland, 2 augustus 2008. Drie locjes BR295 staan te rusten in het zonnetje. Afbeelding Karjaa, 4 augustus 2008. Loc 3208 komt binnen met een InterCity uit Tampere naar Helsinki. Afbeelding Karjaa, 4 augustus 2008. DMU-1 4411 is zojuist binnengelopen uit Hanko en maakt zich op voor de terugrit. Dit stelletje onderhoudt single-handed een 2-uursdienst op dit traject. Afbeelding Karjaa, 4 augustus 2008. Diesellocje 2552 rangeert wat in het rond. Afbeelding Tussen Pitäjänmäki en Huopalahti, 4 augustus 2008. Een klassiekje van het regionale verkeer rond Helsinki kruist. Afbeelding Helsinki, 4 augustus 2008. Klassiek motorstel 6095 staat nog in de oude VR-livrei te wachten op zijn vertrek als sneltrein naar Järvenpää. Afbeelding Järvenpää, 5 augustus 2008. Treinstel 6329 loopt achterop een stoptrein naar Helsinki. Afbeelding Riihimäki, 5 augustus 2008. Treinstel 6201 poseert onder een grijze wolkenlucht. Afbeelding Imatra, 7 augustus 2008. Loc 3087 loopt binnen met een InterCity naar Helsinki, bestaande uit dubbeldekswagens. Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland. Afbeelding Oulu, 9 augustus 2008. Een Pendolino wacht op zijn volgende inzet. Afbeelding Kemi, 14 augustus 2008. Loc 3078 komt binnen met de sneltrein naar Rovaniemi. Afbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door TrainzDr3ver »

Mooie foto's :D Hopelijk volgt er meer.
En die Finnen hebben ook wel toffe treinen, hoe noemt de spoorwegmaatschapij daar? :P (als het uitgesproken kan worden :lol: )
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door Accelerat »

Kivoja kuvia herra Pullo! :D :mrgreen: :wink:
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door FLV-FGSP »

De belangrijkste spoorwegmaatschappij in Finland heette Suomen Valtion Rautatiet, later Valtionrautatiet. Sinds 1995 presenteren ze zich hoofdzakelijk met de afkorting VR, aldus Wikipedia.
Fles

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door Fles »

TrainzDr3ver schreef:Mooie foto's :D Hopelijk volgt er meer.
Mwoa, dit is het wel zo'n beetje. Er zal niet veel materieel rondrijden wat hier niet tussen staat ;)
Fles

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door Fles »

Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal :D
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door TrainzDr3ver »

Fles schreef:Viel me trouwens wel op dat er veel stoomlocs op static display stonden overal
Leuk toch? :) Zouden ze van mijn part hier ook mogen doen, maar ik denk dat er daarvoor een beetje te weinig van over zijn :lol:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door treinbruno »

mooi :D
Afbeelding
BR143

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door BR143 »

Heel mooie fotoreportage :D
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door HLE 2302 »

prachtige foto's
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Fles

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door Fles »

4 nieuwe treinenfilmpjes van mijn vakantie voor de liefhebbers :)

http://nl.youtube.com/user/koeielul112

Edit: Oh wacht: 5 nieuwe treinenfilmpjes :)
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door Beesty »

kweet niet waarom, maar die foto met die 6095 op doet mij sterk terug denken aan de M2 stuurstanden :D
enrico8509

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door enrico8509 »

amai daar zijn nog enkele toffe treintjes
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: Wat treintjes uit Finland

Bericht door Sara Raats »

wow mooie foto's.

hopelijk kom ik ooit in Finland en ga dan met de trein reizen ;)
Plaats reactie