Frimmersdorf

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Frimmersdorf

Bericht door jossparla »

Hoi Vandaag zijn we eens in Frimmersdorf gaan kijken bij het bruinkolenwerk

Zeer mooi
De beelden zijn van div spotplaatsen uit Frimmersdorf

Zie beelden Groeten Jos :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Voor meer foto's zie you tube

Filmpjes volgen op you tube :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=m-CNmmleLy4
Laatst gewijzigd door jossparla op 22 mar 2009, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Frimmersdorf

Bericht door groentje »

Woeha, wat een locs zijn me dat. Ach, het is eens wat anders dan de NMBS-treinen...
Fles

Re: Frimmersdorf

Bericht door Fles »

Mogen die locs op de vrije baan komen dan?? Ik heb ze nog nooit gezien, en ze lijken me ook veel te groot voor het PVR :shock:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Frimmersdorf

Bericht door Accelerat »

Dat ziet er grappig uit zeg! :D
13'erke

Re: Frimmersdorf

Bericht door 13'erke »

Fles schreef:Mogen die locs op de vrije baan komen dan?? Ik heb ze nog nooit gezien, en ze lijken me ook veel te groot voor het PVR :shock:
Zijn ze ook,
je moet ook even letten op de zijwaardse panto, die wordt gebruikt op de los en laadplaatsen, de rijdraad hangt dan niet meer boven het spoor, maar ernaast. Dit maakt het lossen veel gemakkelijker.
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Frimmersdorf

Bericht door jossparla »

Fles schreef:Mogen die locs op de vrije baan komen dan?? Ik heb ze nog nooit gezien, en ze lijken me ook veel te groot voor het PVR :shock:

Neen Dus niet ze hebben eigen sporen waar ze dus ook km'ers ver achteruit rijden
tot aan de volgende energiecentrales
in een cirkel van +/-30 km.. :wink:
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Frimmersdorf

Bericht door dentheo »

jossparla schreef:
Fles schreef:Mogen die locs op de vrije baan komen dan?? Ik heb ze nog nooit gezien, en ze lijken me ook veel te groot voor het PVR :shock:

Neen Dus niet ze hebben eigen sporen waar ze dus ook km'ers ver achteruit rijden
tot aan de volgende energiecentrales
in een cirkel van +/-30 km.. :wink:
En Jos ben je ook bij het uitzichtsplatform geweest waar je in de grote put kan kijken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Frimmersdorf

Bericht door TrainzDr3ver »

Wow wat een loc's :D
Echt mooie foto's :D
Hoeveel zijn er daar in het totaal van en waar ligt die lijn precies? Frimmersdorf klinkt niet echt bekend :P
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Frimmersdorf

Bericht door jossparla »

dentheo schreef:
jossparla schreef:
Fles schreef:Mogen die locs op de vrije baan komen dan?? Ik heb ze nog nooit gezien, en ze lijken me ook veel te groot voor het PVR :shock:

Neen Dus niet ze hebben eigen sporen waar ze dus ook km'ers ver achteruit rijden
tot aan de volgende energiecentrales
in een cirkel van +/-30 km.. :wink:
En Jos ben je ook bij het uitzichtsplatform geweest waar je in de grote put kan kijken ?

Uhm :roll: nee
dit gebied is erg groot en zou niet zo weten waar dat platform ligt..
wel op 4 spotplaatsen geweest..
maar wil er in ieder geval nog wel eens vaker heen :wink: want dat is ram cool daar en de loks hebben het zelfde geluid als de 20 ers van de NMBS

Groeten jos
Fles

Re: Frimmersdorf

Bericht door Fles »

TrainzDr3ver schreef:Wow wat een loc's :D
Echt mooie foto's :D
Hoeveel zijn er daar in het totaal van en waar ligt die lijn precies? Frimmersdorf klinkt niet echt bekend :P
De Regionalbahn Köln - Grevenbroich - Mönchengladbach/Düsseldorf stopt wel bij de halte Frimmersdorf. Maar het zou heel goed kunnen dat het daarvandaan nog een onmeunig eind lopen/plooifietsen is naar die Plant (al heb ik hem wel in de verte zien liggen toen) :idea:
Presario

Re: Frimmersdorf

Bericht door Presario »

Dit zijn wel zeer bijzondere loc's :). Iemand een idee hoeveel er zo rond rijden? En in welke landen?
rail s

Re: Frimmersdorf

Bericht door rail s »

Presario schreef:Dit zijn wel zeer bijzondere loc's :). Iemand een idee hoeveel er zo rond rijden? En in welke landen?
http://www.rangierdiesel.de/index.php?n ... 059&lang=1
Für die Rheinbraun AG lieferte Adtranz in den Jahren 1999 / 2000 insgesamt zehn Maschinen des Typs EL 2000. Mit 2800 kW und 140 Tonnen Gewicht erreichen die Lokomotiven eine Höchstgeschwindigkeit von 60 km/h.
PS: er zijn er 10
Fles

Re: Frimmersdorf

Bericht door Fles »

140 ton en 60 km/h :? Waar is dat voor nodig joh? Hebben ze soms asociaal veel koppel of zo? Kan me voorstellen dat je dat daar veel en vaak nodig hebt? :?:
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Frimmersdorf

Bericht door dentheo »

TrainzDr3ver schreef: Hoeveel zijn er daar in het totaal van en waar ligt die lijn precies? Frimmersdorf klinkt niet echt bekend :P
Dit bruinkoolgebied is iets bekender onder de naam Garzweiler...
Zoek even in google earth, ook foto's van het reuze gat (80m diep ?).
In het dorpje Holz zijn de huizen reeds volledig dichtgetimmerd (beetje spooky) , mensen verhuisd etc. tussen dit gehucht en het "gat" kan je ook de autobahn zien die opgegeten gaat worden.
In het noorden van het gat, (Jüchen ook S-Bahn halte ) neem je de zijbaan van de autobahn en daar is soort uitzichtsplatform zodat je in de diepte kan kijken.

Zoiets kennen wij hier niet , ik vond het wel de moeite waard

Niet zo ver van Belgie (dagtrip)
Theo
Groeten vanop de Heide
Dietrich

Re: Frimmersdorf

Bericht door Dietrich »

Etzweiler is ook zo een plaats waar het algehele dorp afgebroken is geweest ten voordele van de steenkoolontginning. Dit blijkt trouwens niet ver te zijn van bovenstaande, ongeveer 30 km.
Plaats reactie