Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:[
en treinen hebben ook een veeeeeeeel grotere luchtverplaatsing, dit maakt dat je kan worden opgezogen !
Onzin trein zuigt "NIET", en als hij zuigt alleen achteraan.... anders waren alle perrons kraaknet...

en dat denk jij, een trein die aan een verhoogt, namelijk vooral verhoogde voel je dat erg, zelfs al aan 120 !
dat je echt op 4m afstand nog een zuigkracht voelt, dit door de luchtverplaatsing, bij bv. een gekoppelde break, daar zit een groot gat tussen, het zou niet de eerste zijn die daar wordt mee gezogen !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

HLE 2302 schreef:
dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:[
en treinen hebben ook een veeeeeeeel grotere luchtverplaatsing, dit maakt dat je kan worden opgezogen !
Onzin trein zuigt "NIET", en als hij zuigt alleen achteraan.... anders waren alle perrons kraaknet...

en dat denk jij, een trein die aan een verhoogt, namelijk vooral verhoogde voel je dat erg, zelfs al aan 120 !
dat je echt op 4m afstand nog een zuigkracht voelt, dit door de luchtverplaatsing, bij bv. een gekoppelde break, daar zit een groot gat tussen, het zou niet de eerste zijn die daar wordt mee gezogen !
en ik praat over een break, maar wat is dit niet bij een cargo ?!
dat zijn dingen waar je echt moet met opletten, en ja, op een perron gaat de luchtverplaatsing hoger zijn dan dan langs het spoor omdat de luchtdruk van onder de trein tussen de trein en de perronboord naar boven wordt geprest.

daarom ook, de trein is en blijft een moordmachine ! waar je moet met opletten !
en dat vergeten die dommerikken die daar aan de brug van morsenet foto's gaan gaan maken ! en ik kan me daar zo boos over maken hé, tommyken ook, maar het ergste van alles is dat het niks oplost, kijk naar josparla, hij lachte iedereen van die mening gewoon uit in het gezicht !
en daar werd ik kwaad van, ze luisteren gewoon niet, ze blijven verder de risico's nemen, ik vraag me echt af hoelang het nog gaat duren voor er eens iets misgaat op l24

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door dentheo »

OMC schreef:
Steven schreef:een passagierstrein heeft nog een relatief homogene luchtverplaatsing, een goederentrein niet echt, zeker als het gaat om een trein met eeg gemixte samenstelling van containers over ketelswagens tot platte wagens.
Die aanvulling had ik in mijn vorig bericht eigenlijk moeten maken, bedankt voor de aanvulling Steven :D
Kennen jullie ongevallen met losgekomen touwen, veiligheidsbanden, staalbanden etc die dan langs de trein wapperen in Belgie ?
Daar wordt in Amerika erg moeilijk over gedaan.

Ik geloof dat er ooit wel eens een incident is geweest met losgekomen staalplaten tussen Belgie en Woippy met veel schade.
Maar dan is het zelfs levensgevaarlijk op een perron te staan ... :!: :!:
Theo
Groeten vanop de Heide
OMC

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door OMC »

Ik dacht wel dat er zoiets is gebeurt in de haven van Antwerpen, ik weet niet precies waar maar mijn buurman is rangeerder en die heeft mij daar eens iets van vertelt. Een losgekomen lading of transportbanden/kabels was het, zonder al teveel erg, alleen de eigenaar van de goederen was daar niet zo happy mee ...
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:[
en treinen hebben ook een veeeeeeeel grotere luchtverplaatsing, dit maakt dat je kan worden opgezogen !
Onzin trein zuigt "NIET", en als hij zuigt alleen achteraan.... anders waren alle perrons kraaknet...

en dat denk jij, een trein die aan een verhoogt, namelijk vooral verhoogde voel je dat erg, zelfs al aan 120 !
dat je echt op 4m afstand nog een zuigkracht voelt, dit door de luchtverplaatsing, bij bv. een gekoppelde break, daar zit een groot gat tussen, het zou niet de eerste zijn die daar wordt mee gezogen !

Een verhoogt ???? wat perron misschien ??? verhoogt iets de zuigkracht omdat de lucht iets minder ruimte heeft om toe te stromen.
Uit de grond kan de lucht niet komen enkel uit het kwart bolvormig oppervlak achter de trein en daarvan snij je een paar stukjes af aan de zijkanten. Dus lucht snelheid verhoogd paar procent. Geld ook vooraan wegblazen verhoogd ook paar procent.

Van dat zuigen wil ik een bewijs zien, dat is tegen alle wetten van natuurkunde en fysica. Is een spoorlegende...

Ik heb al gefotografeerd op zwitsers perron (hoog) terwijl er sneeuw lag maar NIET sneeuwde en dan vliegt de sneeuw om uw oren tot het eind van de trein daarna klapt hij in.

De trein zuigt achteraan, en iedereen voelt hem zuigen, maar dan is hij voorbij...
Theo
Groeten vanop de Heide
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

Van dat zuigen wil ik een bewijs zien
kom op het verhoogd perron van Vichte eens op de rode strook staan !
en je zal de kracht die er vrijkomt wel voelen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Dieselfreak »

Wat is eigenlijk de wettelijke minimumafstand die je tot de sporen moet houden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Shrek »

Zeg meneer Dieselfreak, ik vind uw onderschrift behoorlijk aanstootgevend, van mij moogt ge dat direct veranderen :?
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Dieselfreak »

Huh?? Dat zijn woorden die helemaal niet bestaan! Wat is daar mis mee??
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Shrek »

Kies dan maar andere willekeurige woorden die niet bestaan :roll:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steve »

Dieselfreak schreef:Huh?? Dat zijn woorden die helemaal niet bestaan! Wat is daar mis mee??
Jaja, net zoals het getalletje '88' dat er ook maar eentje uit de zovelen is zeker... :roll:
Andreas

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Andreas »

Wat betekend Ifjm Ijumfs!volgens jullie dan?
Ik vraag dit uit nieuwsgierigheid. Het antwoorden mag via PM.

Groeten,

Andreas
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

ik weet niet wat het betekend, maar ik vind het wel grappig hoe er direct boos op gereageert worden, ik kan al raden over welk onderwerp het gaat, maar dat kan toch wel gebeuren dat er iets wordt gezet waarvan men zelf niet weet wat het is ?!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door jan_olieslagers »

Ik dacht dat het gewoon Westvlaams was...da's toch niet te begrijpen...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik zou ook niet direct weten waarom men hierover zo boos reageert.
Maarja dat kan ddan ook zijn dat Dieselfreak totaal geen benul heeft dat het hier een negatieve betekenis zou hebben...
Plaats reactie