Antwerpen Centraal - 26/03/2007

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

sweek schreef:Ben ik de eerste die het niet zo mooi vind? Zo grijs en beton allemaal... dan vind ik Leuven toch een stuk mooier worden!
Ook erg arrogant van mensen om het meteen het mooiste station van Europa te gaan noemen. Daar vind ik een aantal anderen toch ook voor in aanmerking komen.
Ik denk niet dat je het station van Leuven (= bovengronds) mag vergelijken met het nieuwe ondergrondste stuk van Antwerpen-Centraal. Het is logisch dat je bovengronds veel meer kan verwezenlijken (qua lichtinval, materiaal e.d.) dan ondergronds. Ondergronds ga je steeds veel muren en dus veel beton hebben.

Ik ga dit weekend of in de loop van volgende week eens een kijkje nemen op -2, het ziet er mij en mooie bedoening uit. Mooie foto's overigens!

Groeten
Maikel
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Inderdaad .. is wel zeer mooie gemaakt daar.
Ben er momenteel ook zelf eens op uit getrokken
met de kodak en ook volgende beelden kunnnen schieten.
Afbeelding Opgelet... 2 benelux treinen aangekondigd ZONDER vertraging ??? Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tommyken op 09 apr 2007, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
tom007

Bericht door tom007 »

zeer mooie foto's.


ik was zaterdag zelf naar antwerpen centraal geweest om foto's te trekken


edit by steven, het is zinloos een heel lijste foto's te quoten he , dat neem enkel extra plaats op het forum in
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

tom007 schreef:zeer mooie foto's.


ik was zaterdag zelf naar antwerpen centraal geweest om foto's te trekken


edit by steven, het is zinloos een heel lijste foto's te quoten he , dat neem enkel extra plaats op het forum in
Voorstel:

"Windows Live Spaces" activeren (als dat al niet gebeurd is) en uw foto's daar naartoe uploaden. Daarna kan u de link kopiëren in uw posts op dit forum.
Wover

Bericht door Wover »

Slecht voorstel, want die spaces zijn heel traag, zijn heel beperkt in formaat van foto's en werken bovendien de helft van de tijd ni.

Trouwens heel mooie foto's Tommy, je ziet duidelijk het verschil met mijn foto's, maar ik vrees dat ik niet veel meer uit mijn Canon A85 kan halen, of heb jij nog voorstellen voor instellingen te veranderen?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Wover schreef:Slecht voorstel, want die spaces zijn heel traag, zijn heel beperkt in formaat van foto's en werken bovendien de helft van de tijd ni.

Trouwens heel mooie foto's Tommy, je ziet duidelijk het verschil met mijn foto's, maar ik vrees dat ik niet veel meer uit mijn Canon A85 kan halen, of heb jij nog voorstellen voor instellingen te veranderen?

Woverke,

Bedankt voor de informatie, ik heb inderdaad eigenlijk geen ervaring met "Windows Live Spaces". Ik heb daar dan ook maar 3 fotootjes staan.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

sweek schreef:Ben ik de eerste die het niet zo mooi vind? Zo grijs en beton allemaal... dan vind ik Leuven toch een stuk mooier worden!
Ook erg arrogant van mensen om het meteen het mooiste station van Europa te gaan noemen. Daar vind ik een aantal anderen toch ook voor in aanmerking komen.
Het mooiste station van Europa is misschien wat overdreven, maar het is toch weer typisch Vlaams om de verwezenlijkingen in eigen land te minimaliseren.

Ik vond Antwerpen Centraal voordien al een zeer mooi station, en als de werken (hopelijk :roll: ) binnen een paar jaar eindelijk eens gaan klaar zijn (inclusief gevelrestauratie) zal Antwerpen Centraal toch hoog eindigen in het lijstje van mooiste stations...
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Wover schreef:Slecht voorstel, want die spaces zijn heel traag, zijn heel beperkt in formaat van foto's en werken bovendien de helft van de tijd ni.

Trouwens heel mooie foto's Tommy, je ziet duidelijk het verschil met mijn foto's, maar ik vrees dat ik niet veel meer uit mijn Canon A85 kan halen, of heb jij nog voorstellen voor instellingen te veranderen?
Tja, het toestel ken ik nu niet van buiten. Maar je kan proberen ( als
het toestel het toelaat ) om op 1/60ste alles te trekken, en u ISO
waarde een beetje hoger zetten. Want ik geef toe dat het wel een
beetje moeilijker is om daar goei foto's te nemen.

Maar ik denk volgens jou toestel dat je het beste er echt wel uitgehaald
hebt. :wink: Zeker voor de mindere lichtomstandigheden
Wover

Bericht door Wover »

Hier de EXIF's achter elkaar:

Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Image Date: 2007:04:02 10:17:53
Flash Used: No
Focal Length: 28.0mm
CCD Width: 5.14mm
Exposure Time: 0.017 s (1/60)
Aperture: f/4.5
ISO equiv: 800
Exposure Bias: 2.00
White Balance: Auto
Exposure: shutter priority (semi-auto)
Afbeelding Camera Make: Canon
Camera Model: Canon PowerShot A85
Image Date: 2007:03:26 18:52:34
Flash Used: No
Focal Length: 7.8mm
CCD Width: 1.88mm
Exposure Time: 0.050 s (1/20)
Aperture: f/3.2
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure Mode: Manual
Afbeelding Ik denk dat als ik de ISO waarde zelf had ingesteld dat het misschien wel beter zou gegaan hebben, want ik geloof dat ze nog op 50 stond :).
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Wover schreef:Ik denk dat als ik de ISO waarde zelf had ingesteld dat het misschien wel beter zou gegaan hebben, want ik geloof dat ze nog op 50 stond :).
Aaah ... mja je moet naar alles kijken dan he :wink: :lol:
pitcher

Bericht door pitcher »

sweek schreef:
Shrek schreef:het is echt wel een chiq station hoor, het mooiste waar ik al geweest ben :P
Mwuah, voor mij is dat denk ik St. Pancras.
Dus jij vindt DIT... Afbeelding ...mooier dan DIT? Afbeelding :?
Wover

Bericht door Wover »

Vooral de buitenkant van st pancreas is stukken mooier.

En de binnenkant oogt heel sober, maar toch heel mooi en modern.

Zoiets zouden ze in Antwerpen misschien ookwel kunnen gedaan hebben. Moderne kleuren en verlichting.

De oude architectuur zou dan wel onzichtbaar worden, maar dan hadden we wel een mooi, modern station gehad :P

Maar waarschijnlijk had dat zoiezo niet gemoden omdat het station cultureel erfgoed is geloof ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja met kleur bepaal je veel
de ene vind die blauwe kleur mooier dan de andere en bijgevolg laat je uw volledige smaak er door beïnvloeden, smaken verschillen en is van alle tijden
peter74

Bericht door peter74 »

Ik moet het toegeven nadat ik al een paar keer daar heb kunnen rondlopen en rustig eens alles bekijken: Het is een van de mooiste stations die ik ken. Nee, als Antwerpenaar mag ik wat chauvinistisch zijn, het is (wordt) het mooiste. Nog alleen wat verder afwerken, zoals de bijkomende roltrappen en de winkel-galerij. Aan de vriendelijkheid van het personeel zal het zeker niet liggen; Je merkt gewoon dat ze er zelf fier op zijn. :D :D :D
Plaats reactie