Orient express op bezoek ...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Bert

Bericht door Bert »

Fles schreef:
Bert schreef:Nadat de reizigers in Brugge waren afgestapt ging de reis leeg verder tot Oostende. Daar verbleef de trein een 2 tal uurtje om daarna terug te keren naar Brugge en zo verder naar Aachen en Zürich. :P
Hier zie je de aankomst van de lege trein in Oostende:
Benieuwd langs welk perron dat zou passen ;)
Die trein heeft nooit de perrons van Oostende gezien. :wink:
De trein is gestopt in de bundel. Waarschijnlijk om snel een poetsbeurt te krijgen. Men was trouwens tussen Brugge en Oostende druk bezig het poetsen van de rijtuigen.
Bert

Bericht door Bert »

260689 schreef:
Bert schreef:Nadat de reizigers in Brugge waren afgestapt ging de reis leeg verder tot Oostende. Daar verbleef de trein een 2 tal uurtje om daarna terug te keren naar Brugge en zo verder naar Aachen en Zürich. :P
Hier zie je de aankomst van de lege trein in Oostende:
Zurich ik denk dat je mis bent want ze gaan via Innsbruck Brenner zo naar Venezia.
En ik ben zeker dat jij mis bent! :wink:
Deze rit was geen gewone rit Londen-Venetië (dan zouden de reizigers trouwens niet uitstappen in Brugge, maar in oostende :roll: ). De rit werd ingelegd op vraag van touroperator.
Het parcours: Zürich-Brugge (eindpunt voor de reiziger) -Oostende (leeg)-Brugge (opladen reizigers)-Venetië.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

als ik dat bord moet geloven die aan de trein hing staat er daar bij mijn weten geen Zurich op.
Bijlagen
DSCN4357.JPG
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja voor die ene speciale rit gaan ze geen nieuwe bordjes maken he :-) dat is 1 van de standaardbordjes van die trein, kan goed zijn dat die er nooit afgehaald worden
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:tja voor die ene speciale rit gaan ze geen nieuwe bordjes maken he :-) dat is 1 van de standaardbordjes van die trein, kan goed zijn dat die er nooit afgehaald worden
Dank u Steven om het in mijn plaats te zeggen! :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Bert schreef:
260689 schreef:
Bert schreef:Daar verbleef de trein een 2 tal uurtje om daarna terug te keren naar Brugge en zo verder naar Aachen en Zürich.
Zurich ik denk dat je mis bent want ze gaan via Innsbruck Brenner zo naar Venezia.
En ik ben zeker dat jij mis bent! :wink:
Deze rit was geen gewone rit Londen-Venetië (dan zouden de reizigers trouwens niet uitstappen in Brugge, maar in oostende :roll: ). De rit werd ingelegd op vraag van touroperator.
Het parcours: Zürich-Brugge (eindpunt voor de reiziger) -Oostende (leeg)-Brugge (opladen reizigers)-Venetië.
Ik dnek dat je jezelf tegenspreekt...
De trein was afgeleid naar Brugge omdat er een staking was in Frankrijk waardoor de Orient Express niet naar Parijs kon. Tenminste, dat zei de TB en het VTM nieuws.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

joris dit kan nog niet, want zowel brugge als brussel hebben een commerciele stilstand gekregen voor deze trein, als deze enkel afgeweken is geweest voor de passagiers in londen te krijgen klopt het niet volledig he, trouwens alle andere int treinen zijn gewoon afgeschaft, waarom zou men deze zover laten rondrijden?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:joris dit kan nog niet, want zowel brugge als brussel hebben een commerciele stilstand gekregen voor deze trein, als deze enkel afgeweken is geweest voor de passagiers in londen te krijgen klopt het niet volledig he, trouwens alle andere int treinen zijn gewoon afgeschaft, waarom zou men deze zover laten rondrijden?
Ik kan enkel zeggen wat de TB zei (btw: die sprak maar 2 woorden Nederlands, kwam die dan van Brussel??? :shock:) , en wat de VTM zei, ik heb het verder niet nagevraagd waarom die daar was...
Die stops kunnen te verklaren zijn omdat men een dagje Parijs toch op een of andere manier moest vervangen, nietwaar?
En waarom deze trein niet afschaffen? Als je €2500 betaald voor een trein die dan afgeschaft word...
Remt 17 HV niet iets moeilijker? De trein moest in elk geval wel een beetje achteruitrijden na aankomst, en plakte dan noch voor het sein, achteraan was er nog veel ruimte, dus het perron was zeker niet te kort.
Binnen enkele dagen volgen 2 interieur plaatjes.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

van brussel zuid tot oostende was het normaal een vlaamse bestuurder uit depot brussel zuid, tenzij dat er last minut gewisseld geweest is.
Bert

Bericht door Bert »

Joris schreef: Ik dnek dat je jezelf tegenspreekt...
De trein was afgeleid naar Brugge omdat er een staking was in Frankrijk waardoor de Orient Express niet naar Parijs kon. Tenminste, dat zei de TB en het VTM nieuws.
Drie onafhankelijke bronnen spreken over een speciale rit. Er is zeker één die bij de NMBS zit. :wink:
Een tb die geen twee woorden Nederlands kan noem ik geen bron. :lol:
Hagelander

Bericht door Hagelander »

Wat een prachtige trein. Ooit hoop ik ook eens een ritje ermee te kunnen maken, als ik ooit eens veel geld heb :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Als VTM geen goede bron is(okja, daar kan ik in komen :wink: ), is er ook deze: http://www.orient-express.com/web/vsoe/ ... &year=2007
De site van de VSOE. En wat vinden we daar terug:
Depart Arrive Route
Wed 17 Thu 18 Venice-Paris-London
Thu 18 Thu 18 London-Paris
Thu 18 Fri 19 London-Paris-Venice
Thu 18 Fri 19 Paris-Venice
Thu 18 Thu 18 Paris-London
Thu 18 Sun 21 London-Paris-Venice-Rome
Thu 18 Sun 21 Paris-Venice-Rome
Zie ook: http://tofosforum.free.fr/2007-03/Circu ... E_2007.pdf
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Hi,
Ziehier een Franstalige link voor geinteresseerden: http://www.orient-express.fr/web/luxury ... travel.jsp.

Deze mooie trein is gemakkelijk te fotograferen vanop de perrons in Calais Ville.telkens tussen 14h00 en 17h00
Wat was er gebeurt: inderdaad,door de staking was de trein gewoon omgeleid naar Brugge om de mensen af te laden en per bus te vervoeren naar Calais om met P&O over te steken. en eventuele sightseeing in Brugge.
's nammidags hebben ze nieuwe mensen naar Brugge vervoerd die aangekomen waren per boot vanuit London/Dover. Voor hun reis naar Venice enz.Dus deze hadden normaal uit Calais moeten vertrekken rond 17h00.
In normale gevallen staan er meerdere Italiaanse luxe bussen klaar om hen over te stekn naar Dover , vanuit het station Calais Ville. Die chauffeurs logeren permanent in een hotel te Calais.
Vroeger gingen ze over per hovercraft of Seacat,maar deze bestaan niet meer.
Bert

Bericht door Bert »

EDIT (bericht van Joris niet gezien)

@Joris, waar zie jij staan dat die trein naar Brugge is gekomen?
@nighttrain, ben je zeker dat dit ook de 18de heeft plaats gevonden?

enne, de trein rijdt blijkbaar terug naar Brugge op 15/11...
iemand een duidelijke bron??
Plaats reactie