Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 jul 2006, 11:29
door trainfreak
Ik vroeg het niet, het was 5307...
Mischien toch maar beter een brilletje kopen? :lol:

Geplaatst: 28 jul 2006, 13:48
door Trainspotterke
Steven schreef:is niet echt een wissel, het linkse spoor (van montzen gezien) verloopt een beetje waardoor een militetaire trein exact in midden van de tunnel kan rijden, echter geen kruisend verkeer toegelaten op dat moment (behoeft geen verdere uitleg).
van het normaalspoor naar strengelspoor bestaat er dus wel een wissel maar je komt dus nooit echt op tegenspoor te rijden maar op een stukje spoor dat tussen de twee andere komt te liggen, specifiek gedaan voor deze tunnel om er militaire transporten door te voeren
De reden waarom dat er gekomen is, is omwille van de Hupactreinen, en niet de militaire treinen! :wink: Tot de ingebruikname van dit strengelspoor reden de Hupactreinen over de IJzeren Rijn, met Duitse locwissel te Neerpelt! :wink:

Geplaatst: 28 jul 2006, 17:49
door Steven
da strengelspoor heeft niks met hupac te maken da ligt er veel langer dan dat hupac bestaat :-) is puur voor militaire en speciale transporten voorzien die buiten het normale profiel komen van een trein :-)
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog

Geplaatst: 28 jul 2006, 18:33
door trainfreak
Steven schreef:da strengelspoor heeft niks met hupac te maken da ligt er veel langer dan dat hupac bestaat :-) is puur voor militaire en speciale transporten voorzien die buiten het normale profiel komen van een trein :-)
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog
Iemand met kennis van zaken :P
Als je goed kijkt op de foto's van de militaire trein dan zie je dat de tanks er slechts een zeer klein beetje overkomen...

Geplaatst: 28 jul 2006, 19:04
door Steven
tja ni alle tanks zijn even breed he :-) dus ni voor elke militaire trein is het nodig :-) maar is er wel voor aangelegd, natuurlijk ook voor uitzonderlijke transporten
kennis van zaken? neen hoor gewoon wa geschiedenis van die lijn kennen en wat je ni weet zoek je op he :-)

Geplaatst: 29 jul 2006, 13:44
door 5307
bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is :oops:

mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2

Geplaatst: 29 jul 2006, 15:08
door 1607
5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is :oops:

mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak. :lol:

Geplaatst: 29 jul 2006, 16:30
door 5307
ofjeh, is het enige cijfer ik nie zo goe kon lezen :oops:

Geplaatst: 29 jul 2006, 19:19
door trainfreak
1607 schreef:
5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is :oops:

mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak. :lol:
Welke truc zit erachter om het puntnummer te weten?

Geplaatst: 29 jul 2006, 19:32
door 1607
trainfreak schreef:
1607 schreef:
5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is :oops:

mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak. :lol:
Welke truc zit erachter om het puntnummer te weten?
das eigenlijk simpel maar moeilijk om via het net uit te leggen. zal een poging doen
vb:
2+2+5+1+4+5
x1+2+1+2+1+2
---------------------
=2+4+5+2+4+1+0=18
20-18=2

bij het laatste getal dat je uitkomt, hier dus 18 moet je het volgende tiental nemen en dan het getal dat je uitkomt aftrekken.

nog een vb

241 802-8

2+4+1+8+0+2
x1+2+1+2+1+2
-------------------
=2+8+1+1+6+0+4=22
_ _------------------>is normaal 16 maar je splitst die

30-22=8

Geplaatst: 29 jul 2006, 19:44
door 5307
:roll: zou best kunnen :oops: :? :shock: :x

Geplaatst: 29 jul 2006, 19:53
door 1607
het word eenvoudiger als ik het je in levende lijve uitleg ze. :wink:

Geplaatst: 29 jul 2006, 20:00
door trainfreak
Ik snap de truc toch al :P
Het achtste mirakel dus :lol:

Geplaatst: 29 jul 2006, 20:02
door 5307
ik weet dat bij een rekeningnr ook een logica zit, (weet ik nog van 3 jaar geleden in de lessen economie :lol: )

Geplaatst: 31 jul 2006, 08:59
door Nonkelronnie
5307 schreef:ik weet dat bij een rekeningnr ook een logica zit, (weet ik nog van 3 jaar geleden in de lessen economie :lol: )
Als je nu nog de logica achter Visa-kaartnummers kunt te weten komen, dan kun je zwaar beginnen frauderen