Wat voor camera gebruikt gij?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door am62 »

Germen, tevreden met je nieuwe Canon ? Laat zeker wat foto's zien of heb je een eigen webstek ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Steven »

die canon 500D kan geen slecht toestel zijn, is normaal een basis reflex toestel dat u al de mogelijkheden geeft die je nodig hebt om leuke foto's te maken.
Germen
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 okt 2007, 10:31
Locatie: Heerenveen (Nederland)

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Germen »

Hoi,


De Canon EOS 500D is beslist geen basis toestel!
Je kan er naast fotogtaferen ook filmen met HD kwaliteit.
Is kwa bediening veel anders dan de Canon EOS 400D, 450D, 1000D
De Canon EOS 500D bevalt mij erg goed, zou niet meer anders willen!
Ik heb de laatste tijd niet Treinen gefotografeerd.
Hier in het noorden van Nederland (Friesland) heb je meestal dezelfde type treinen rijden.
Verder ben ik niet in bezit van een rijbewijs.
Dan ga je niet zo snel ergens anders in nederland fotograferen!
Maar mocht ik weer Treinen tegenkomen wat voor mij intressant is, ga ik ze zeker fotograferen.
Dan zien jullie de foto`s wel verschijnen op dit forum!

Groetjes Germen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Steven »

Zowel Canon als Nikon delen hun slr camera's in twee groepen in. Meestal onder de naam hobby of basis toestellen. De andere vallen onder de proffesionele toestellen. De Canon eos 500d valt dus onder de eerste. Ook de Nikon D90 heeft gelijkaardige eigenschappen maar valt evengoed onder de basis toestellen. Als je voor de body van uw toestel 1800 euro of meer gaat geven dan zit je ergens in het pro gamma.

Om maar even te verduidelijken wat ik er mee bedoelde.
spotter-jo

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door spotter-jo »

Hallo allemaal.

Jaja er veel op de markt op de dag van vandaag, ik ben met fotograferen begonen toen ik 20 jaar oud was ben nu 48 ben toen begoenen met een Praktica analoog dus heb met dit toestel veel geleerd over instellingen en belichting enz.Toen ben ik over gestapt naar een Minolta 7000i wat lenzen erbij gekocht 35/135 van Sigma 100/300 van Cosina ik maakte toen foto's van alles, wat na een tijd fotografeerde ij veel actie van dieren was veel bij het windhonden rennen zo'n 4 jaar geleden toch maar een digitale aangeschaft een Nikon D40 met 18/55 en 55/200 VR van Nikon als je al jaren analoog heb gefotografeerd is diat wel even anders maar had het al snel onder de knie heb twee jaartje vliegtuigen gespot Cargo en Mil en nu spot ik dan Treinen het liefst Cargo ben heel tevrede met de Nikon D40 alle instellingen al geprbeerd gaat prima . Maar als je ziet wat er allemaal nieuw op de markt is zo'n twee soms 3 keer per jaar komt iets nieuws op de markt. Nu wil ik nog een compact toestelletje erbij hebben ben even wat op het net aan het neuzen geweest pppffff wat een hoop van die dingen maar er was er toch wel eentje bij die me nieuwschierig maakte en dat is de Casio Exilim EX-H10. http://nl.exilim.eu/nl/exilimhizoom/exh10/ dus ben even alles goed aan het doorlezen en natuulijk wil ik hem in de winkel eerst uitproberen. Maak nog steeds foto's met me analoog blijft een heerlijk gevoel.

Groetjes Jo
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Kristofke »

Ik trek foto's met een Sony DSC-R1
Afbeelding intussen al vier jaar oud, en nog steeds uniek in zijn soort, het is geen reflex, maar heeft wel een grote beeldsensor en een lens van Carl Zeiss, die indien gekocht voor Canon op zich al makkelijk 1500 euro zou kosten

zoeken op deze camera levert héél veel fans op in fora etc

toestel is zelfs nu nog steeds de moeite waard

http://www.sony.nl/product/dsc-other-series/dsc-r1
hansc

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door hansc »

Ik gebruik het liefst mijn nikon D40. Die heeft voor mij als grootste voordeel dat die toch compact is. Heeft volgens de huidige maatstaven maar weinig pixels maar zeker nog genoeg voor dagelijks gebruik. Dat met een lichtsterke 35mm f1.8 of een lichte allround lens als de 18-105mm f3.5-5.6 is voor mij ideaal.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door 5307 »

5307 schreef:Sinds 14-07-2008 sta ik langs het spoor met een Nikon D300 in de hand!
Qua randgereedschap beschik ik sinds begin april 2008 met een Nikkor AF 50mm 1.8 (gekocht van wijlen Ludwig Bontinck)
en een Nikkor AF-s 28-70 2.8 sinds januari 2009.

Een zeer goeie combinatie van materiaal, maar mijn mening. De 28-70 zal waarschijnlijk eind dit jaar vervangen worden door de net iets betere AF-s 24-70 2.8 :)
En er komt ooit nog een lichtsterke telelens bij ook, maar dat is niet voor direct... :P

MVG
Zoals hierboven beschreven heb ik in februari m'n 28-70 verkocht en de 24-70 in huis genomen. Prachtige lens! Ondanks de prijs een aanrader...
PeterBrz

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door PeterBrz »

Ik gebruik een Nikon D3000.
Nog wat wennen, want 'k heb 'm pas :D & tis m'n eerste reflexcamera.. kzou de foto's hier eens moeten posten op het forum

Groeten, Peter
Tiponi

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Tiponi »

Hallo iedereen,
'k ben hier nieuw op het forum, maar wel gebeten door het trein-gebeuren.
Foto's volgen nog maar dit is mijn materiaal:
_ Nikon D50 en een enkele extra lenzen.
_ Olympus C-25 compacte camera (8Mp camera)
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door doggys2 »

Zoals ik vroeger in dit topic schreef heb ik nog altijd mijn Panasonic DMC-FZ7, maar daarbij nu een Samsung compactcamera om altijd op zak te hebben die is natuurlijk beperkter met3x optische zoom en als kortste sluitertijd 1/500 sec. denk ik maar het is soms wel praktisch.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
mat64

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door mat64 »

voor mij canon 50D

met 24-105 IS USM F4 lens erbij

Arjan
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Dieselfreak »

Fles schreef:Ik gebruik een Canon Powershot S3 IS. Inmiddels al mijn 5e Canon, na de A40, de A60, een uitstapje naar de EOS 300D en de S1 IS :)
Ik heb ook een Canon Powershot S3 IS. Voor mij is dat voldoende. Misschien zal ik ooit een zeer geavanceerde camera kopen, een spiegelreflex, maar het vervelende is, die zijn zo groot en zwaar, het is niet handig die elke keer te moeten meezeulen als ik ergens foto's wil gaan maken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door eagleheart »

sony nex-5 met 18-55 lens en statief.
en hopelijk volgend jaar betere lens:-)
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Wat voor camera gebruikt gij?

Bericht door Zorba »

eagleheart schreef:sony nex-5 met 18-55 lens en statief.
en hopelijk volgend jaar betere lens:-)
Zeer leuk toestel :D
Plaats reactie