Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Kristofke »

Deze namiddag heeft er ene zeer dure foto's getrokken in Brussel-Kapellekerk.

Een bestuurder heeft melding gemaakt van een persoon in het spoor (zonder gele vest) omstreeks 17u ergens.

Hierdoor was alle verkeer op spoor 2 in de junctie verboden, en na enkele minuten werd spoor 1 ook stil gelegd.

Gevolg is enkele tientallen minuten rechtstreekse vertragingen waaronder Thalys treinen, en meer dan enkele tientallen minuten voor gevolgvertragingen.

Bij aankomst van securail bleek het een spotter te zijn.

Die gaat een ferme rekening krijgen.
kika
Berichten: 2860
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door kika »

Kristofke schreef: Bij aankomst van securail bleek het een spotter te zijn.
Die gaat een ferme rekening krijgen.
Terecht. Ik mag hopen dat zo iemand ook vervolgd wordt en dat er niet enkel iets financieel aan vasthangt?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Joris »

Hallo,
Altijd jammer als zo een apen het voor de rest verpesten...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door TrainzDr3ver »

Vraag mij af hoe die het in zijn koppeke gehaald heeft om daar te gaan staan :|
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

Afbeelding Ik vraag me af hoe iemand het in zijn hoofd haalt om eventjes OP een locomotief te gaan staan, onder hoogspanningsdraad. Ik hoop dat dit niet iemand van het forum is/was. Waar zit het verantwoordelijkheidsgevoel van sommige volwassen mensen toch ?

Foto komt van Facebook, gemaakt door John T Dickens.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door dentheo »

Het zou slimmer zijn moest hij onder de andere kant van de isolator staan...
Niet alle liefhebbers van e-locs hebben blijkbaar eerbied voor de brute kracht van hoogspanning....
Theo
Groeten vanop de Heide
factageklerk

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door factageklerk »

HLE 2302 schreef: Waar zit het verantwoordelijkheidsgevoel van sommige volwassen mensen toch ?

Foto komt van Facebook, gemaakt door John T Dickens.

Tja sommigen gaan ver om een foto te nemen. Ik stel ook vast dat men daarbij ook steeds onbeschofter word. Gisteren nog meegemaakt in het station Arlon met de afscheidsrit van de reeks 12. Terwijl deze op spoor 1 stond te wachten tot de "Vauban" (getrokken door een type 20) binnenreed op spoor 3 parralel met de TSP trein voor de foto opname, wandelde op het perron van spoor 2 en 3 een rolstoelgebruiker met zijn begeleider om de trein te nemen die mensen waren zich van geen kwaad bewust, je moest het geroep en getier horen van enkele "spotters" dat ze er moesten weggaan. Ik was beschaamd :( in sommigen hun plaats.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:Het zou slimmer zijn moest hij onder de andere kant van de isolator staan...
Niet alle liefhebbers van e-locs hebben blijkbaar eerbied voor de brute kracht van hoogspanning....
Gewoon van een dak van de locomotief afblijven lijkt mij nog beter ? In principe mag je zelfs niet zonder toestemming op een locomotief komen, laat staan dat je eventjes op het dak klimt voor een foto'tje.
factageklerk schreef: Tja sommigen gaan ver om een foto te nemen. Ik stel ook vast dat men daarbij ook steeds onbeschofter word. Gisteren nog meegemaakt in het station Arlon met de afscheidsrit van de reeks 12. Terwijl deze op spoor 1 stond te wachten tot de "Vauban" (getrokken door een type 20) binnenreed op spoor 3 parralel met de TSP trein voor de foto opname, wandelde op het perron van spoor 2 en 3 een rolstoelgebruiker met zijn begeleider om de trein te nemen die mensen waren zich van geen kwaad bewust, je moest het geroep en getier horen van enkele "spotters" dat ze er moesten weggaan. Ik was beschaamd :( in sommigen hun plaats.
Sommige mensen beseffen niet dat vriendelijk vragen meer effect zal hebben dan beginnen roepen, tieren en uitschelden. Respect zit tegenwoordig helaas soms echt ver.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
wattman
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door wattman »

HLE 2302 schreef:Respect zit tegenwoordig helaas soms echt ver.
Laat dat " tegenwoordig" maar weg. Is van alle tijden. In 1976 gingen in Duitsland bij het afscheid van de stoomtractie al liefhebbers elkaar zodanig verbaal te lijf dat men mocht vrezen dat de volgende stap het gebruik van vuurwapens werd. Dat laatste is gelukkig vooralsnog uitgebleven binnen deze kringen. Andere uitwassen die ik sindsdien mocht meemaken laat ik liever onbesproken. 8)
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door loic1811 »

da geroep en getier heb ik ook mogen aanhoren we hadden geen hoogspanning in de bar(was al een tijdje bezig) dus werkte die vriezer niet bij een foto stop moest ik gaan zien bij de tb wat het probleem was maar ik bleef mooi op de zijkant lopen(om de spotters hun foto niet te "verpesten) maar op de ballast blijven lopen dat schuin ligt is niet al te comfortabel ik zet 1 stap naar links en het geroep en getier begon al . ik vraag me af wat die gasten doen als ze in een druk station staan te spotten ga je dan ook de mensen weg jagen ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

Ik heb al verhalen gehoord dat er fotografen werden afgedreigd omdat ze het waagden op de openbare weg een foto te maken van een afscheidsrit en goh ja, ze hadden niet betaald dus dan mag je blijkbaar geen foto's nemen. Daar zitten blijkbaar echte mafkezen en maffiosi tussen die spotters(organisaties).
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5296
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door overweg13 »

hle2127 schreef:da geroep en getier heb ik ook mogen aanhoren we hadden geen hoogspanning in de bar(was al een tijdje bezig) dus werkte die vriezer niet bij een foto stop moest ik gaan zien bij de tb wat het probleem was maar ik bleef mooi op de zijkant lopen(om de spotters hun foto niet te "verpesten) maar op de ballast blijven lopen dat schuin ligt is niet al te comfortabel ik zet 1 stap naar links en het geroep en getier begon al . ik vraag me af wat die gasten doen als ze in een druk station staan te spotten ga je dan ook de mensen weg jagen ...
Dat roepen en tieren is precies de reden waarom ik al jaren niet meer aan dergelijke uitstappen deelneem. Ik heb me uiteindelijk de vraag gesteld (en ik weet dat ik niet de enige ben) waarom onze treinhobby blijkbaar ook veel varianten op het normale menselijke ras aantrekt. Dat en de kunstmatigheid van fotostops, bovendien van al even kunstmatige treinen en samenstellingen, heeft me doen afzien van dit type excursies.
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Asterix »

Het is alweer van dat: blijkbaar is deze namiddag een 15-jarige jongen in Boom omgekomen door elektrocutie (bovenleiding).
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door doggys2 »

overweg13 schreef:
hle2127 schreef:da geroep en getier heb ik ook mogen aanhoren we hadden geen hoogspanning in de bar(was al een tijdje bezig) dus werkte die vriezer niet bij een foto stop moest ik gaan zien bij de tb wat het probleem was maar ik bleef mooi op de zijkant lopen(om de spotters hun foto niet te "verpesten) maar op de ballast blijven lopen dat schuin ligt is niet al te comfortabel ik zet 1 stap naar links en het geroep en getier begon al . ik vraag me af wat die gasten doen als ze in een druk station staan te spotten ga je dan ook de mensen weg jagen ...
Dat roepen en tieren is precies de reden waarom ik al jaren niet meer aan dergelijke uitstappen deelneem. Ik heb me uiteindelijk de vraag gesteld (en ik weet dat ik niet de enige ben) waarom onze treinhobby blijkbaar ook veel varianten op het normale menselijke ras aantrekt. Dat en de kunstmatigheid van fotostops, bovendien van al even kunstmatige treinen en samenstellingen, heeft me doen afzien van dit type excursies.
Voor mij was ook de aangehaalde houding van velen op die uitstappen de reden om niet meer deel te nemen aan dergelijke evenementen.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door b-loc »

Op facebook zitten enkele antwerpse kleine gasten 13-15 jaar die aan GSM treinspotten doen.
Zij denken dat ze alles mogen zomaar op Antwerpen Noord binnendringen en rondlopen, locomotieven binnendringen en beschadigen (en ervoor uitkomen),...
Ook hebben ze de gewoonte om tijdens het spotten muntjes op de sporen te leggen en proberen ze zo plat mogelijk te laten worden.
Met indrukking in de rails en wielen tot gevolg.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie