Foto's van BlubBlub

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

De bedoeling was om om 9h27 aan te komen in FGSP en om 9h33 weer te vertrekken, maar de aankomst was om 9h33 en de trein in tegenrichting had geen vertraging. Dan maar een paar foto's gemaakt na een koffie.

Binnenkort zijn de tussenperrons en de groene overkappingen alleen herinneringen op foto... bij deze voor het archief:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding De ingeving van het moment was dan om toch een trein vroeger naar Antwerpen te nemen (10h16 - IC731) in plaats van om 10h33. De overstap in Berchem is dan ruimer waardoor er ook wat tijd is om te klikken.
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door BlubBlub op 02 mar 2013, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Een eerste poging

Bericht door loic1811 »

wow je gaat er op vooruit vooral die am 96 in antwerpen-berchem is een mooie foto . Doe zo verder :D
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

hle2127 schreef:wow je gaat er op vooruit vooral die am 96 in antwerpen-berchem is een mooie foto . Doe zo verder :D
Meer lucht is er gezegd geweest :-)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Een eerste poging

Bericht door Steven »

De meest voorkomende keuze is om uw onderwerp centraal te hebben. Dat wil zeggen dat als je diagonalen maakt door uw foto uw hoofdonderwerp in het midden moet staan. Er zijn nog andere keuzes maar meestal minder van toepassing bij het fotograferen van treinen zelf.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

Ik heb geleerd dat je je foto in 9 vakken moet delen en uw onderwerp op een van de snijpunten van het middelste vak met de buitenste moet plaatsen (iets met een gulden snede).

Helemaal centraal moet ik misschien nog eens proberen. Misschien focus ik teveel op die lijnen.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

Op 3 maart, toen ik naar FGSP moest over de lijnen 52 en 54, ben ik doorgereden naar Antwerpen Centraal om over te stappen. Tijd genoeg om de 3 breaks die de dienst gingen verzorgen, vast te leggen. Afbeelding Gisteren en vandaag in Antwerpen - Berchem, kon ik deze twee vastleggen.

Bewegende objecten - het is eens een uitdaging. Ik heb het gevoel dat ik hier beter een tiende van een seconde later op de knop had moeten drukken. Afbeelding De IC naar Oostende van 14h40 Afbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door BlubBlub »

Een stukje rondgereden op 10 en 14 april.

Brugge

Jammer - het was de L-trein naar Zeebrugge en niet die naar Kortrijk Afbeelding Kortrijk

Ooit was dit voor mij de grootste statie van de wereld. Afbeelding Antwerpen-Centraal Afbeelding Gent-Sint-Pieters

Na een vruchteloze poging om een Desiro op spoor 1 vast te leggen, een melding dat we op spoor 3 moesten opletten voor een doorrijdende trein. Eentje van Infrabel. Afbeelding Een sfeerbeeld voor het helemaal omgebouwd is Afbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door BlubBlub »

Gewoon even vergelijken tussen november 2012 en 1 mei 2013 (ongeveer dezelfde plek - dezelfde persoon - andere camera)

Toen: Afbeelding Nu: Afbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door BlubBlub »

Bij het overstappen in Brugge, toch snel even een foto gemaakt van het stel dat mij vervoerd had
Afbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door Retard »

Mooie foto.

De 187 zit al efkes in de streek rond Brugge.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door BlubBlub »

Retard schreef:Mooie foto.

De 187 zit al efkes in de streek rond Brugge.
Dank u.

Deze is vorige week zaterdag gemaakt, maar ik ben soms een beetje traag in het publiceren :oops:
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door BlubBlub »

22 juni 2013 - Lichtervelde

De L-trein naar Kortrijk [L680] Afbeelding Afbeelding De IR naar De Panne [IR3631] die moest wachten op aansluiting met ICT6705] Afbeelding De ICT naar Blankenberge (met een beetje vertraging - 50 minuten volgens railtime) [ICT6705] Afbeelding
kika
Berichten: 2860
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door kika »

De eerste mist focus. De 18 vind ik geslaagd omwille van de compositie, hoewel het een redelijk 'druk' beeld is.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door BlubBlub »

kika schreef:De eerste mist focus.
Is het de focus die niet goed staat of heb ik de sluitertijd te lang gezet? [Ik ben nog steeds een beginner - als ik beter weet wat ik verkeerd doe, dan kan ik daar volgende keer wat beter op letten].

De trein was op dat moment nog in beweging, het toestel staat op M en het objectief staat op MF (dus niet de makkelijkste mannier om goeie platen te maken).
kika schreef:De 18 vind ik geslaagd omwille van de compositie, hoewel het een redelijk 'druk' beeld is.
Die naar Blankenberge of die naar De Panne?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Foto's van BlubBlub

Bericht door Shrek »

BlubBlub schreef:
kika schreef:De eerste mist focus.
Is het de focus die niet goed staat of heb ik de sluitertijd te lang gezet? [Ik ben nog steeds een beginner - als ik beter weet wat ik verkeerd doe, dan kan ik daar volgende keer wat beter op letten].

De trein was op dat moment nog in beweging, het toestel staat op M en het objectief staat op MF (dus niet de makkelijkste mannier om goeie platen te maken).
kika schreef:De 18 vind ik geslaagd omwille van de compositie, hoewel het een redelijk 'druk' beeld is.
Die naar Blankenberge of die naar De Panne?
Waarom zou je het objectief op MF zetten? Een treincompositie is normaal gezien niet van die aard dat je MF nodig hebt, laat dat maar op AF staan. Dat is dan al één ding minder om op te letten bij het maken van fotos :wink:
Plaats reactie