stationsnaambordjes

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Fles

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Fles »

msts.be schreef:Wéér een zoveelste nieuwe stijl ? Zie Kortrijk en Libramont, die bordjes met 'Het station' op.. :roll:
Jep. Houdt naar alle waarschijnlijkheid verband met die felgekleurde zuurstokken :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Steven »

Alle stations die met het label "het station" en/of "la gare" zijn uitgerust hebben inderdaad ook nieuwe bordjes tegen de gevels. Ook zo te zien in Arlon op de voor en zijgevel van het gebouw.
Fles

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Fles »

Overigens heb ik al veel meer stations gezien met die zuurstokken dan met die nieuwe bordjes. Ik neem toch aan dat het bij hetzelfde project hoort, en dat dus geldt: Zie je zuurstokken, dan moet er ook, ergens, zo'n nieuw bord hangen :?: Al ben ik dan heel benieuwd waar die borden in bijvoorbeeld Oostende en Gent-Dampoort moeten hangen.....
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: stationsnaambordjes

Bericht door doggys2 »

Fles schreef:Overigens heb ik al veel meer stations gezien met die zuurstokken dan met die nieuwe bordjes. Ik neem toch aan dat het bij hetzelfde project hoort, en dat dus geldt: Zie je zuurstokken, dan moet er ook, ergens, zo'n nieuw bord hangen :?: Al ben ik dan heel benieuwd waar die borden in bijvoorbeeld Oostende en Gent-Dampoort moeten hangen.....
Hierbij een foto genomen in Oostende.
Bijlagen
efg_P1320204.JPG
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Fles

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Fles »

Fijn ja :cry: kan ik weer terug naar dat godverraden oord :cry:
Trammist

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Trammist »

Een dagje Oostende is toch altijd leuk (vind ik toch...) ? :D
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Hogersluys »

msts.be schreef:Wéér een zoveelste nieuwe stijl ? Zie Kortrijk en Libramont, die bordjes met 'Het station' op.. :roll: We beginnen weer naar de SNCF te neigen, met hun identiteits-manie..
Het zijn dan ook geen stationsnaambordjes. Je vindt ze enkel op het stationsgebouw aan de in- en uitgangen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: stationsnaambordjes

Bericht door overweg13 »

Hogersluys schreef:
msts.be schreef:Wéér een zoveelste nieuwe stijl ? Zie Kortrijk en Libramont, die bordjes met 'Het station' op.. :roll: We beginnen weer naar de SNCF te neigen, met hun identiteits-manie..
Het zijn dan ook geen stationsnaambordjes. Je vindt ze enkel op het stationsgebouw aan de in- en uitgangen.
Ik vind het net identiteitsverlies. Ik ebn er me eerst echt bewust van geworden bij het buitenrijden van Libramont, en het duurde een tijdje voor ik doorhad dat het wat met het station te maken had.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Dietrich »

Heb nu recent gezien dat ze ook de verkoopautomaten in een nieuw jasje steken. Dit is reeds zo in Zottegem maar heb nog geen foto kunnen nemen. Ik vermoed dat het enkel is in de stations van NMBS-Holding.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Hogersluys »

Ik heb dit vorige week in Gent-Sint-Pieters ook gespot. Ik veronderstel dat het deze automaten betreft? Afbeelding Afbeelding Persoonlijk denk dat dit meer te maken heeft met de 'nieuwe huisstijl' van de NMBS. Men trachtte dat enkele jaren geleden te introduceren. Maar veel verder dan station Sint-Niklaas zijn ze niet geraakt.

Moest het iets met 'Het station' te maken hebben, zou het er op staan denk ik.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Accelerat »

Hogersluys schreef:Ik heb dit vorige week in Gent-Sint-Pieters ook gespot. Ik veronderstel dat het deze automaten betreft?
[img]http://img24.imageshack.us/img24/5961/b ... s2desk.png


[img]http://img24.imageshack.us/img24/8651/b ... s1desk.png

Persoonlijk denk dat dit meer te maken heeft met de 'nieuwe huisstijl' van de NMBS. Men trachtte dat enkele jaren geleden te introduceren. Maar veel verder dan station Sint-Niklaas zijn ze niet geraakt.

Moest het iets met 'Het station' te maken hebben, zou het er op staan denk ik.
Zijn nog steeds dezelfde bagger automaten, alleen dan met een ander uiterlijk. :roll:
Overigens, op die eerste foto zie ik bovenin de foto Oostende en Ostende in een hele mooie stijl staan, heb je daar een betere foto van? :D
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: stationsnaambordjes

Bericht door HLE 2302 »

je weet toch met wel besturings systeem die automaten werken ? :P
windows 95 ! :D
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Snaaip

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Snaaip »

Zunnebeke!
(Uit dienst)
Afbeelding
Dietrich

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Dietrich »

Hogersluys schreef:Ik heb dit vorige week in Gent-Sint-Pieters ook gespot. Ik veronderstel dat het deze automaten betreft?

Persoonlijk denk dat dit meer te maken heeft met de 'nieuwe huisstijl' van de NMBS. Men trachtte dat enkele jaren geleden te introduceren. Maar veel verder dan station Sint-Niklaas zijn ze niet geraakt.

Moest het iets met 'Het station' te maken hebben, zou het er op staan denk ik.
Mmm inderdaad.

Iets dat mij opvalt... waar is de betaalterminal op die automaat?
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: stationsnaambordjes

Bericht door Lukas »

Hoi,

Dietrich,

Ik denk dat de automaat in kwestie geen betaalterminal heeft omdat het er ééntje is waar je je Internationale Tickets kan afhalen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie