Ze hebben daar een proef op gedaan met roosters zoals op de reeks 21 - 27, maar dat was blijkbaar geen succes of wel te duur want het is met deze enkeling gebleven.
enrico schreef:wat was er eigenlijk aan die 2302? zo een rare zijkant
Men had problemen met de koeling van het Jeumont-Heydman aanzetblok en men heeft verschillende proeven gedaan zoals:
-bij meerdere locs vertikale ipv horizontale luchtroosters.
-bij andere dan een extra luchtrooster aan de kant van de JH
-de 2302 was dan helemaal speciaal door een rooster te plaatsen als bij de reeksen 11-12-21-27.
Vanwege het kostenplaatje hebben ze het dan maar gelaten.
"Vanwege regelmatige problemen met de koeling van het Jeumont-Heydman aanzetblok werden enkele locs gebruikt om te proeven met extra luchtroosters."
Aldus deze site :http://www.railfoto.nl/dossier_HLE_23.htm
Hoe hebben ze dan dat probleem uiteindelijk opgelost van die koeling? Want de 23ers rijden nog steeds trots rond hé, wa hebbe ze daar aan gedaan?