Zwitserland en een beetje Italie

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

allemaal dezelfde trein op andere momenten :-) bij deze laatste had hij wel wat vertraging +- 20à25 min
Bijlagen
Swiss (403).jpg
Swiss (403).jpg (148.09 KiB) 5926 keer bekeken
Sander

Bericht door Sander »

Tommyken schreef:En nog een leuk DB er dat er ook nog doorkwam
Misschien wel even aardig om te weten: deze loc is door CrossRail (bekend van die zwarte 185'ers en de containers op deze trein) gehuurd van Railion, deze trein komt uit Wiler (geloof ik) en gaat via de Simplon naar Domo e.v.
De BLS huurt trouwens ook nog een 482 bij SBB Cargo! Zo rijden deze locs eens op routes waar ze normaal zelden komen! 8)

Maar ik zie dat jullie zowaar wat hadden aan de lijst :) .
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

we hebben ons best gedaan :-) al kan je moeilijk 24/24 klaar staan he :lol: :lol: :lol:
ICE

Bericht door ICE »

NOG van da :P :P :P
Knappe foto's
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Een koppeltje Railion en DB loks
Bijlagen
Railion.jpg
Railion.jpg (231.82 KiB) 5851 keer bekeken
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en Re484(Cisalpino) en Re460(enkel snuitje te zien) samen aan perron in Brig :-)
Bijlagen
Swiss (469).jpg
Swiss (469).jpg (133.06 KiB) 5831 keer bekeken
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Voila .. men reportage staat al online.

Te bekijken op : http://www.l2527.be natuurlijk :wink: :D
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Moh, zijn er dan nog foto's dat we hier nog niet gezien hebben? :lol: :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Moh, zijn er dan nog foto's dat we hier nog niet gezien hebben? :lol: :P
ik had een totaal van 513 foto's en daarvan gaan er een 200 tal online komen :-)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

mooi werk :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ziet iedereen de tweede trein?
Bijlagen
Swiss (483).jpg
Swiss (483).jpg (106.08 KiB) 5746 keer bekeken
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

:D

De spooktrein. :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef::D

De spooktrein. :P
euh nee een doorrijdende goederentrein, maar je moet goed kijken om hem te zien :-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Steven schreef:
SteC schreef:Als ik het dus goed snap moet dat met een 13 ook perfect mogelijk zijn. OF het toegelaten is is een andere zaak. Ik heb in elk geval nog geweten dat ze aan de benelux rijtuigen in opzending toegevoegd hebben achter de lok (die dus aan het duwen was).
met een 13 is het idd mogelijk, er was echter 1 probleem, de deuren werden gelost aan de verkeerde kant voor die rijtuigen die zich aan de andere kant van loc bevinden, bij een benelux worden idd rijtuigen mee in opzending gegeven, maar zijn niet toegankelijk voor passagiers
In Frankrijk , meer bepaald bij de TER-treinen van de Regio Picardie wordt álle dagen 'gesandwiched' .. er zitten 3 RIO-rijtuigen op kop , dan volgt een BB16500 , en daarna komen de andere 3 RIO-rijtuigen .. gevolg : de trein wordt telkens bestuurd uit een stuurrijtuig waar men het minst last heeft van storende geluiden (tenzij men die juist natuurlijk graag hoort :lol: ) Kijk maar eens hier ..

Voor de rest mooie foto's !! Ook al heeft Zwitserland zo'n mooi landschap , er op vakantie gaan zou ik nu ook niet doen .. of is dat soms misschien omdat ik Frankrijk te gewoon ben ?? :lol:

Ik heb nog wel 1 vraagje , alhoewel ik niet weet of er iemand antwoord op kan geven .. op de foto's zijn er al voor een groot deel gerenoveerde EW IV rijtuigen te zien , maar er zijn toch nog ook een deel niet gerenoveerd ... men heeft gezegd dat de SBB de renovatie zelfs heeft stilgelegd !!? Is dit waar ? Zoja , beginnen ze dan terug opnieuw met de al gerenoveerde terug te renoveren of beginnen ze gewoon dan waar ze geëindigd waren met de nodige aanpassingen aan de andere rijtuigen ? Het lijkt mij namelijk onduidelijk waarom de renovatie was stopgezet , er was toch niets mis aan aan de gerenoveerde rijtuigen denk ik ?

Of was er nog één en ander gezever rond de schokdempers en vacüum-WC voor de NBS ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

is het eerste wat ik er van hoor en ik stel enkel vast dat ik dit jaar meer vernieuwe rijtuigen heb gezien als vorig jaar, dus als ze gestopt zijn zal het toch nog vrij recent zijn?
Plaats reactie