Zwitserland en een beetje Italie
Misschien wel even aardig om te weten: deze loc is door CrossRail (bekend van die zwarte 185'ers en de containers op deze trein) gehuurd van Railion, deze trein komt uit Wiler (geloof ik) en gaat via de Simplon naar Domo e.v.Tommyken schreef:En nog een leuk DB er dat er ook nog doorkwam
De BLS huurt trouwens ook nog een 482 bij SBB Cargo! Zo rijden deze locs eens op routes waar ze normaal zelden komen!
Maar ik zie dat jullie zowaar wat hadden aan de lijst .
In Frankrijk , meer bepaald bij de TER-treinen van de Regio Picardie wordt álle dagen 'gesandwiched' .. er zitten 3 RIO-rijtuigen op kop , dan volgt een BB16500 , en daarna komen de andere 3 RIO-rijtuigen .. gevolg : de trein wordt telkens bestuurd uit een stuurrijtuig waar men het minst last heeft van storende geluiden (tenzij men die juist natuurlijk graag hoort ) Kijk maar eens hier ..Steven schreef:met een 13 is het idd mogelijk, er was echter 1 probleem, de deuren werden gelost aan de verkeerde kant voor die rijtuigen die zich aan de andere kant van loc bevinden, bij een benelux worden idd rijtuigen mee in opzending gegeven, maar zijn niet toegankelijk voor passagiersSteC schreef:Als ik het dus goed snap moet dat met een 13 ook perfect mogelijk zijn. OF het toegelaten is is een andere zaak. Ik heb in elk geval nog geweten dat ze aan de benelux rijtuigen in opzending toegevoegd hebben achter de lok (die dus aan het duwen was).
Voor de rest mooie foto's !! Ook al heeft Zwitserland zo'n mooi landschap , er op vakantie gaan zou ik nu ook niet doen .. of is dat soms misschien omdat ik Frankrijk te gewoon ben ??
Ik heb nog wel 1 vraagje , alhoewel ik niet weet of er iemand antwoord op kan geven .. op de foto's zijn er al voor een groot deel gerenoveerde EW IV rijtuigen te zien , maar er zijn toch nog ook een deel niet gerenoveerd ... men heeft gezegd dat de SBB de renovatie zelfs heeft stilgelegd !!? Is dit waar ? Zoja , beginnen ze dan terug opnieuw met de al gerenoveerde terug te renoveren of beginnen ze gewoon dan waar ze geëindigd waren met de nodige aanpassingen aan de andere rijtuigen ? Het lijkt mij namelijk onduidelijk waarom de renovatie was stopgezet , er was toch niets mis aan aan de gerenoveerde rijtuigen denk ik ?
Of was er nog één en ander gezever rond de schokdempers en vacüum-WC voor de NBS ?