Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Andreas

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Andreas »

IK heb deze oude heer gisteren ook gezien. Hij stak zelfs over het spoor als er een trein aan kwam rijden.

Groeten,

Andreas
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

sommige mensen zullen het nooit leren, zo moet jos dat ook doen, het is niet omdat je een fluohesje van de nmbs hebt dat je daarom meer bent en je onvelilig mag gaan gedragen !

jammerlijk genoeg kunnen wij deze mensen niet uitroeien, dus de enigste manier is, dat alle tb's die iemand te dicht bij het spoor zien staan moeten bellen, je moet natuurlijk ook wel een beetje kijken, als het op 3-4m is op een boerenveld is dat niet zo erg, want daar rijden de tractoren ook, maar dan heb ik het vooral over de mensen die echt langs het spoor foto's gaan gaan maken, bv achter kasten, bruggen enz. gelijk jos deed, doet ...

en dat zal ook de enigste manier zijn om hen uit te roeien !
want die mensen verpesten het voor iedereen !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Hobbes »

Mss eens een paar djoefen van de week uitdelen 8)
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
en dat zal ook de enigste manier zijn om hen uit te roeien !
want die mensen verpesten het voor iedereen !
bellen jullie ook als je met de wagen naar huis rijdt en er loopt iemand naast de weg ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Stevie Wonder

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Stevie Wonder »

Blijkbaar is het voor sommige moeilijk om te begrijpen dat wij als treinbestuurder gewoon ongelukken willen voorkomen. Iemand die gewoon langs de lijn staat op een veilig afstand en met of zonder geel vestje, dan zal ik eens vriendelijk claxoneren en goeidag zwaaien. Iemand die vind dat hij of zij bijna of volledig in het spoor moet gaan staan om een foto te kunnen nemen sorry maar daar heb ik geen medelijden mee claxoneren en ik bel onmiddelijk de nodige instantie's. Ik heb er geen probleem mee als jullie spotters een foto maken maar houw het aub veilig. Zowel voor jullie zelf als voor ons. En zeggen van ik hoor de trein wel afkomen dat is een fabel wat een Traxx hoor je niet tot hij bijna letterlijk naast je staat.

DUS HOU AFSTAND VAN HET SPOOR!!!! en iedereen is tevreden!
Dietrich

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Dietrich »

Ik denk dat de schuldige (als dit Jos is) nu wel genoeg gewaarschuwd is, eerst vorig jaar en dan nu. Of hij het beseft is iets anders maar ik hoop dat de eerste die nu nog met zijn leven speelt het mag gaan uitleggen, liefst aan Securail of politiediensten. Verder moeten daar geen woorden meer aan vuil gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Tim »

Zit hier soms een fotograaf die woensdag 28/1 omstreeks 10u stond te fotograferen op L24?
Ik reed met DE6309 en naast mij op tegenspoor ongeveer kop aan kop een 55, allebei op weg naar Aken, zou graag die foto hebben :)
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door dentheo »

Stevie Wonder schreef:Blijkbaar is het voor sommige moeilijk om te begrijpen dat wij als treinbestuurder gewoon ongelukken willen voorkomen. Iemand die gewoon langs de lijn staat op een veilig afstand
Wat vind gij zoal een veilige afstand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Tim »

dentheo schreef:
Stevie Wonder schreef:Blijkbaar is het voor sommige moeilijk om te begrijpen dat wij als treinbestuurder gewoon ongelukken willen voorkomen. Iemand die gewoon langs de lijn staat op een veilig afstand
Wat vind gij zoal een veilige afstand ?
Veiligheidsafstand voor personeel is 1,5m dus laat ons zeggen dat vanaf 2m een goeie afstand is.
13'erke

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door 13'erke »

@ Tim: ik heb enkel jouw collega's in de PB 14,18 en DE6303 gezien, alsook een nummerloze 66, al denk ik dat deze voor R4C reed.
@ Andreas, ik denk dat we het inderdaad over dezelfde persoon hebben, hij heeft het dus na de noodremming gisteren NOG niet geleerd. :evil:
Er zijn nu zo'n mooie fotopunten ontstaan, waarom zou je dan zo dicht op die trein gaan plakken?
Enkele voorbeelden van nieuwe en oude fotopunten, allemaal legaal toegankelijk via de openbare weg, je komt geen 10 m in de buurt van de spoorweg en geen enkele tb zal dit als bedreigend ervaren: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tommyken

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Tommyken »

Tja, .. ik heb het gezegd dat de meeste het niet meer blijven slikken en een noodremming gaan uitvoeren.

Het zal de eerste zijn, maar nog niet de laatste !!

Vandaag stond er weer eentje op de brug. Geen probleem.. panto's neer, lichten uit en zonnewering naar beneden.
Je hoeft daar niet te gaan staan, en toch doen ze het.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door treinbruno »

je zou zo al een bordje op de traxxen moeten hangen dat je kan aanzetten met een knopje als er ene verkeerd staat met de tekst op:
ik fotografeer op een verboden plaats ofzo :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door Steve »

Tommyken schreef:Tja, .. ik heb het gezegd dat de meeste het niet meer blijven slikken en een noodremming gaan uitvoeren.

Het zal de eerste zijn, maar nog niet de laatste !!

Vandaag stond er weer eentje op de brug. Geen probleem.. panto's neer, lichten uit en zonnewering naar beneden.
Je hoeft daar niet te gaan staan, en toch doen ze het.
Die volg ik even niet. Heb je het over het brugje van Gemmenich? Wat is het probleem precies als je erop staat?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door treinbruno »

zal wel moresnet zijn :)
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:
en dat zal ook de enigste manier zijn om hen uit te roeien !
want die mensen verpesten het voor iedereen !
bellen jullie ook als je met de wagen naar huis rijdt en er loopt iemand naast de weg ??
er is een verschil tussen iemand die naast de weg loopt of naast het spoor, iemand naast het spoor, zonder fluohesje zou wel eens kunnen gaan springen !
en treinen hebben ook een veeeeeeeel grotere luchtverplaatsing, dit maakt dat je kan worden opgezogen !
en vergeet tenslotte niet, waarom zijn er BTS'n van werken, ja, voor de infrastructuur, maar vooral voor DIE veiligheid !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie