Re: foto's van DJ
-
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 09:54
- Locatie: Huerth (Duitsland)
Re: foto's van DJ
Wanneer drukt men treinen op in Luik Guillemins.
* Enkel bij gesleepte treinen
* samenstelling bevat meer dan 8 rijtuigen
treinen gesleept door een HLE 13 worden niet opgedrukt, uitzonderingen hierop zijn
* 1 of meerdere motoren van de HLE zijn buiten dienst (TB verwittigd de tractieverdeler hiervan en deze zorgt dat er dan een opdrukloc komt)
* Tijdens de herfstperiode (verminderde adhesie)
De snelheid van de gesleepte treinen is hierdoor altijd beperkt tot 100 km/u (motorstellen mogen dus sneller op de helling), de opdruklocomotief is niet aangehaakt en zal net voor de top van de helling een noodremming toepassen zodanig dat de afstand tussen deze loc en de opgedrukte trein zo snel mogelijk vergroot. De locs hebben beide stroomafnemers in dienst dit tot de plaats aangeduid met het bord neerlaten tweede stroomafnemer (bovenaan de helling).
de opdrukloc volgt nadien op blokafstand verder tot het station Ans alwaar die een kering maakt om naar Luik te rijden.
* Enkel bij gesleepte treinen
* samenstelling bevat meer dan 8 rijtuigen
treinen gesleept door een HLE 13 worden niet opgedrukt, uitzonderingen hierop zijn
* 1 of meerdere motoren van de HLE zijn buiten dienst (TB verwittigd de tractieverdeler hiervan en deze zorgt dat er dan een opdrukloc komt)
* Tijdens de herfstperiode (verminderde adhesie)
De snelheid van de gesleepte treinen is hierdoor altijd beperkt tot 100 km/u (motorstellen mogen dus sneller op de helling), de opdruklocomotief is niet aangehaakt en zal net voor de top van de helling een noodremming toepassen zodanig dat de afstand tussen deze loc en de opgedrukte trein zo snel mogelijk vergroot. De locs hebben beide stroomafnemers in dienst dit tot de plaats aangeduid met het bord neerlaten tweede stroomafnemer (bovenaan de helling).
de opdrukloc volgt nadien op blokafstand verder tot het station Ans alwaar die een kering maakt om naar Luik te rijden.
Re: foto's van DJ
Die helling heeft op haar steilste stuk 33 pro mille (net iets zwaarder als Antwerpen centraal waar het 29 pro mille is). Het feit is ook dat je net uit een station vertrekt en dus uw snelheid aan de voet van die helling nog moet opbouwen, wat toch een groot verschil is moest diezelfde helling gewoon in volle baan liggen.
Re: foto's van DJ
Je leest mijn uitleg niet he met 8 rijtuigen rijden ze allemaal alleen naar boven, vanaf 9 (NEGEN) rijtuigen is er maar een opdrukloc voorzien, behalve de uitzonderingen zoals weergegeven. Een aantal jaren geleden ben ik eens met een 27 en 10m4 naar boven gereden zonder opdrukloc met kurkdroog weer en dat ging maar het is niet dat uw snelheidsmeter dan heel hoog zal eindigen.
Re: foto's van DJ
Ja sorry, maar ik bedoelde gewoon een groot aantal..
Tis niet dat ik uw uitleg niet wou lezen!
Dankje voor het antwoord
Tis niet dat ik uw uitleg niet wou lezen!
Dankje voor het antwoord
-
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 09:54
- Locatie: Huerth (Duitsland)
Re: foto's van DJ
7776 heeft net de tunnel van Gemmenich verlaten op zijn weg uit Aken in richting Montzen - 16-03-2009:
groetjes
Dirk
groetjes
Dirk
-
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 09:54
- Locatie: Huerth (Duitsland)
Re: foto's van DJ
Een onbekende Class 66 in Keulen Gremberg - 13-03-2009:
Twee dieseltjes gaan uit Keulen in richting Bonn om ergens een kapotte ICE2 naar Keulen te halen:
482 037 wordt van een dieselloc van SBB door Keulen Hbf getrokken - 19-11-2009:
Thalys 4344 naar Parijs op het grensstation te Aken - 13-12-2009:
groetjes
Dirk
Twee dieseltjes gaan uit Keulen in richting Bonn om ergens een kapotte ICE2 naar Keulen te halen:
482 037 wordt van een dieselloc van SBB door Keulen Hbf getrokken - 19-11-2009:
Thalys 4344 naar Parijs op het grensstation te Aken - 13-12-2009:
groetjes
Dirk