Hallo
We stapten vandaag in Halen. Verslagje van trein- en busritten, en notities bij de wandeling op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ .
Veel leesplezier
28 juni 2012 Halen
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: 28 juni 2012 Halen
Dag,
IC 1534 heeft meestal zelfs geen seinstoring nodig om erg gevoelig te zijn voor vertragingen en/of gehalveerde samenstellingen. Het fundamentele probleem zit in het feit dat één van de twee M6-stellen van IC 1509 (met stilstand te FHS van 11:50 tot 11:57) na de ontkoppeling meteen teruggestuurd wordt richting kust. Er is hier dus amper marge voorzien, hetgeen vaak tot problemen (lees: een gehalveerde 1534) leidt. Ik zie op railtime dat IC 1509 ook vandaag trouwens met 16 minuten vertraging is toegekomen in Hasselt.
Groeten,
IC 1534 heeft meestal zelfs geen seinstoring nodig om erg gevoelig te zijn voor vertragingen en/of gehalveerde samenstellingen. Het fundamentele probleem zit in het feit dat één van de twee M6-stellen van IC 1509 (met stilstand te FHS van 11:50 tot 11:57) na de ontkoppeling meteen teruggestuurd wordt richting kust. Er is hier dus amper marge voorzien, hetgeen vaak tot problemen (lees: een gehalveerde 1534) leidt. Ik zie op railtime dat IC 1509 ook vandaag trouwens met 16 minuten vertraging is toegekomen in Hasselt.
Groeten,
Re: 28 juni 2012 Halen
M.a.w. het is een structureel probleem dat men gewoon laat aanslepen.Molenbruch Y. schreef:Dag,
IC 1534 heeft meestal zelfs geen seinstoring nodig om erg gevoelig te zijn voor vertragingen en/of gehalveerde samenstellingen. Het fundamentele probleem zit in het feit dat één van de twee M6-stellen van IC 1509 (met stilstand te FHS van 11:50 tot 11:57) na de ontkoppeling meteen teruggestuurd wordt richting kust. Er is hier dus amper marge voorzien, hetgeen vaak tot problemen (lees: een gehalveerde 1534) leidt. Ik zie op railtime dat IC 1509 ook vandaag trouwens met 16 minuten vertraging is toegekomen in Hasselt.
Groeten,
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: 28 juni 2012 Halen
Ik heb de afgelopen weken bij warm weer 6 lijnbussen genomen en in slechts één van de zes werkte de airco (voldoende). Vooral in de typische, gelede bussen van VDL Jonckheere met ThermoKing-airco's wordt er volop warme lucht geblazen. Dat is blijkbaar echt een probleem.