Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door pronkie001 »

Vandaag stond op de planning om vanaf Amersfoort via Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal
Breda,Den Bosch en terug via Utrecht richting Amersfoort te reizen.

Ik had het idee om de Tour de France Thalys te fotograferen, maar dat was meer een gok.
Tijdens de rit van Amersfoort naar Amsterdam zag ik de Thalys samen met de
Olympische benelux staan op de watergraafsmeer. Ik had het idee dat deze vandaag niet zouden rijden.
Nog wel de CNL met de 1254 meegepikt.

De Fyra die ik nam van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal, viel onder weg uit, en kon met
wat kunst en vlieg werk Schiphol bereiken. (Tot 3 maal toe het resetten van de computer)
Daar moet gewacht worden op een losse Loc die de gehele Fyra stam weer terug moest brengen naar Watergraafsmeer.

Met bijna een uur vertraging werden we met een andere Fyra naar Rotterdam vervoert.
Te Rotterdam verscheen als donderslag bij heldere hemel de Tour de France Thalys.

Ik ben niet meer naar Breda gegaan, maar kwam de VIRM met de Veteranendag reclame tegen, alsmede de VIRM
met de promotie van de Olympische Spelen, helaas miste ik de VIRM met de Boekenweek reclame.

Alle fotos zie: https://plus.google.com/u/0/photos/1002 ... 7035577425
Afbeelding 1254 met de CNL te Amsterdam centraal.
Afbeelding Uitgevallen Fyra, de rangeer seinen waren al vastgemaakt op de 186-119.
Afbeelding De 186-114 kawm als losse loc de gestrande Fyra ophalen, gek dat het geen diesellok was?
Afbeelding Rotterdam Centraal krijgt meer en meer zijn definitieve vorm.
Afbeelding De Thalys met de reclame voor de Tour de france, helaas was spoor 3 afgesloten op Rotterdam centraal.
Afbeelding VIRM met de reclame voor de veteranendag op 30 Juni j.l. de stickers zijn er nog niet afgehaald.
Afbeelding VIRM met de reclame voor de Olympische spelen in Londen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door Steven »

bij foto 2 even opmerken dat dat geen rangeerseinen maar eindseinen zijn. Verder leuke foto's.
Thieskes

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door Thieskes »

vraag me af waarom ze deze eindseinen (sluitseinen?) gebruiken en niet gewoon de eindseinen van de loc zelf aanzetten. Zou volgens mij gewoon moeten werken ondanks storing in de computer
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22530
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door Steven »

Men doet dit al geruime tijd op deze manier. Vroeger gebruikte men wel de sluitseinen van de loc met meermaals als gevolg dat deze werden vergeten en tegen dat de volgende bestuurder dan langs kwam de batterijen van de loc uitgeput waren.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door MaartendeJ »

pronkie001 schreef: De 186-114 kawm als losse loc de gestrande Fyra ophalen, gek dat het geen diesellok was?
Alleen bij hoge uitzondering mag er een dieseltrein door de Schipholtunnel rijden ivm ventilatie.

@Eindseinen: Als een (Fyra)loc gesleept moet worden, moet deze geheel uitgeschakeld zijn ivm deursluiting van het ICR. Anders zit de achterste loc ook in de deursluiting, krijgt de voorste loc geen Groene Lamp "Deuren Dicht" en mag er daardoor niet vertrokken worden.

Vandaar dat 'ie ook terug moet naar de Watergraafsmeer en niet verder naar Breda mag met een extra voorspanloc. De voorste loc zit hierdoor niet in de deursluiting en daardoor geen groene lamp "deuren dicht".
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door pronkie001 »

Met deze loc was iets goed mis, onderweg hebben we 39 minuten
stilgestaan omdat de computer gereset moest worden.
Vlak voor de Schiphol tunnel ging het weer mis
Waarna we met een slakke gangetje het station bereikte
daarna konden maar 4 deuren werden geopend
middels de nood vergrendeling.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door MaartendeJ »

Mag je nog "blij" zijn dat je nog Schiphol kon halen, vandaag stond een Fyra defect bij Barendrecht (HSL-buis, dus geen perron). Hoe je die wegkrijgt is zo ongeveer onmogelijk, omdat

A) Diesellocs niet zijn toegestaan in de HSL-buis van de HSL.
B) Bovenleidingsspanning eraf is gehaald.

Dan wordt het lastig...
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: Zondag 22 juli Rondje Randstad (Nederland)

Bericht door pronkie001 »

Uiteindelijk is de trein met een diesel uit de tunnel gehaald.
Waarschijnlijk konden niet anders. In september gaat de V250
een uurs dienst rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.
Hopen dat dat beter gaat. Er zijn veel prleblemen met de Fyra
Niet alleen het tegenvallig reizigers aantal, alsmede de
vele defecten en vertragingen met de Fyra.
Plaats reactie