Vakantie foto's uit de USA

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Vakantie foto's uit de USA

Bericht door 2012 »

Hoi, terug thuis van reisje naar de USA (en weer lid van HGBTF :D ), California, op mijn site zijn alle pagina's online van zowel bezochte steden, natuurparken als de trein pagina's... ziehier een greep uit de trein pagina's, niet alle foto's zijn hier afgebeeld en moet je maar es gaan zien naar mijn website om ze allemaal te bekijken ...

we beginnen met de zware en vooral lange goederen treinen, bij de tellingen kwamen we meestal boven de 100 wagens uit, dikwijls om en bij de 120 wagens, zoals deze hier
Afbeelding of deze ook Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding In de Grand Canyon hebben ze ook nog treinen :lol:
Afbeelding Afbeelding Hier zijn we in Barstow, California dus...
Afbeelding geen trein op deze foto maar daarom niet minder leuk Afbeelding
Omdat dit wel een mooie plaats was ... de volgende ochtend om 7u weer naar daar gaan kijken :lol:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Het was zodanig druk dat er zelfs eens 2 treinen vertrokken in dezelfde richting ... zie achteraan, de tweede is ook net aan het vertrekken...
Afbeelding Afbeelding ZEVEN lok's hingen voor deze trein Afbeelding En dan ... de TEHACHAPI LOOP ... ongeloofloos 8) :lol: :shock: :D

Op deze staan we boven de uitgang van tunnel 10 terwijl een lange trein net buiten komt met de loks Afbeelding De loks verdwijnen in de linker bocht en even later komen ze recht voor ons opnieuw in beeld ... terwijl de wagens nog steeds uit de tunnel blijven rollen :shock: Afbeelding Nog even later zijn de loks al goed over de helft van de loop ... de wagens blijven nog steeds uit de tunnel komen Afbeelding Daardoor zie je één trein op deze foto ... kortbij de uitgang van de tunnel, rechtover is de daling en in het midden is dan een volgend tunneltje waar de loks onder hun eigen wagens door rijden .... Afbeelding Zelfde scenario maar in klimmende richting nu ...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Andere plaats, maar dezelfde Tehachapi loop ... een trein rijd de lus in met 4 lok's Afbeelding Dit is één en dezelfde trein, je zou denken dat het twee treinen zijn op 2 verschillende lijnen :lol: Afbeelding Afbeelding
Iets verderop dan nog even ...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
enrico

Bericht door enrico »

wonderbaarlijke foto's :!: :!: :!: :!: :!:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Welkom terug ... wow .. ineens een binnenvaller voor U tegen te zeggen. Der word percies veel gereisd tegenwoordig lol :lol: 8) Nee maar het zijn echt foto's om de vingers van af te likken :oops: :lol:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Welcome Back 2012 :D :D

Hééél adembenemende foto's.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

prachtige foto's zeg! Ik weet wel dat ze daar met kilometers lange goederen-treinen rijden. Maar dat besef zal je pas hebben als je daar ook daadwerkelijk staat. Nu besef ik t al zelfs bij deze PRACHTIGE foto's hoe mooi die treinen zijn. Ik vraag me ook af, dat moeten zeker een van de sterkste locs van de wereld zijn zeker?
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

mooie foto's ... ook leuke website trouwens :wink:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

w-o-w :shock: prachtige foto's :P
Bert

Bericht door Bert »

Welkom terug! :P en dat met direct een indrukwekkende fotoreportage. 8)

Die zeer lange treinen, welke snelheid kan dat dan nog halen op toch al redelijke hellingen zo te zien? :shock:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Very very, naaaiis!!!
Prachtig en welkom terug Kurt!
5941

Bericht door 5941 »

welkom terug

dat zijn foto's waar geen woorden voor zijn de foto's zeggen al meer dan genoeg
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Amerika is plots weer in mijn waardering gestegen! :wink:

Prachtige fotoreportage en welkom terug, Kurt! :wink:
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

1 Ik heb de pest aan USA blokkendozen
2 Ik vind deze foto's toch wel leuk :mrgreen:
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

NSNMBS schreef: Ik vraag me ook af, dat moeten zeker een van de sterkste locs van de wereld zijn zeker?

Zo ongelooflijk sterk zijn ze ook weer niet. Als ik kijk naar de locnrs. dan zijn de meeste locs in de foto van het type "DASH-9 44CW" of "ES 44-AC". Beiden types komen van General Electric, and hebben een vermogen van ongeveer 4400 PK. Dat is ongeveer 3200 Kw.

Een reeks 13 heeft geloof ik 5200 Kw, and de IORE locs brengen zelfs 10800 Kw op de rails...

Een diesel is immers niet zo krachtig als een electroloc van het zelfde formaat....
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Diesellocs zijn altijd minder sterk dan elektrische. De Amerikaanse locs zouden dus wel heel goed de sterkste diesellocs kunnen zijn, maar met elektrische locs erbij geteld zijn ze zeker niet de sterktste.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

wow ... nice pics

maareuhm seg, wa voor koppeling steekt daartussen? als zoiets aanzet, of bergop rijdt, moeten de krachten in zo'n koppeling toch enorm zijn
Plaats reactie