Vakantie foto's uit de USA
Vakantie foto's uit de USA
Hoi, terug thuis van reisje naar de USA (en weer lid van HGBTF ), California, op mijn site zijn alle pagina's online van zowel bezochte steden, natuurparken als de trein pagina's... ziehier een greep uit de trein pagina's, niet alle foto's zijn hier afgebeeld en moet je maar es gaan zien naar mijn website om ze allemaal te bekijken ...
we beginnen met de zware en vooral lange goederen treinen, bij de tellingen kwamen we meestal boven de 100 wagens uit, dikwijls om en bij de 120 wagens, zoals deze hier
of deze ook In de Grand Canyon hebben ze ook nog treinen
Hier zijn we in Barstow, California dus...
geen trein op deze foto maar daarom niet minder leuk
Omdat dit wel een mooie plaats was ... de volgende ochtend om 7u weer naar daar gaan kijken
Het was zodanig druk dat er zelfs eens 2 treinen vertrokken in dezelfde richting ... zie achteraan, de tweede is ook net aan het vertrekken...
ZEVEN lok's hingen voor deze trein En dan ... de TEHACHAPI LOOP ... ongeloofloos
Op deze staan we boven de uitgang van tunnel 10 terwijl een lange trein net buiten komt met de loks De loks verdwijnen in de linker bocht en even later komen ze recht voor ons opnieuw in beeld ... terwijl de wagens nog steeds uit de tunnel blijven rollen Nog even later zijn de loks al goed over de helft van de loop ... de wagens blijven nog steeds uit de tunnel komen Daardoor zie je één trein op deze foto ... kortbij de uitgang van de tunnel, rechtover is de daling en in het midden is dan een volgend tunneltje waar de loks onder hun eigen wagens door rijden .... Zelfde scenario maar in klimmende richting nu ...
Andere plaats, maar dezelfde Tehachapi loop ... een trein rijd de lus in met 4 lok's Dit is één en dezelfde trein, je zou denken dat het twee treinen zijn op 2 verschillende lijnen
Iets verderop dan nog even ...
we beginnen met de zware en vooral lange goederen treinen, bij de tellingen kwamen we meestal boven de 100 wagens uit, dikwijls om en bij de 120 wagens, zoals deze hier
of deze ook In de Grand Canyon hebben ze ook nog treinen
Hier zijn we in Barstow, California dus...
geen trein op deze foto maar daarom niet minder leuk
Omdat dit wel een mooie plaats was ... de volgende ochtend om 7u weer naar daar gaan kijken
Het was zodanig druk dat er zelfs eens 2 treinen vertrokken in dezelfde richting ... zie achteraan, de tweede is ook net aan het vertrekken...
ZEVEN lok's hingen voor deze trein En dan ... de TEHACHAPI LOOP ... ongeloofloos
Op deze staan we boven de uitgang van tunnel 10 terwijl een lange trein net buiten komt met de loks De loks verdwijnen in de linker bocht en even later komen ze recht voor ons opnieuw in beeld ... terwijl de wagens nog steeds uit de tunnel blijven rollen Nog even later zijn de loks al goed over de helft van de loop ... de wagens blijven nog steeds uit de tunnel komen Daardoor zie je één trein op deze foto ... kortbij de uitgang van de tunnel, rechtover is de daling en in het midden is dan een volgend tunneltje waar de loks onder hun eigen wagens door rijden .... Zelfde scenario maar in klimmende richting nu ...
Andere plaats, maar dezelfde Tehachapi loop ... een trein rijd de lus in met 4 lok's Dit is één en dezelfde trein, je zou denken dat het twee treinen zijn op 2 verschillende lijnen
Iets verderop dan nog even ...
prachtige foto's zeg! Ik weet wel dat ze daar met kilometers lange goederen-treinen rijden. Maar dat besef zal je pas hebben als je daar ook daadwerkelijk staat. Nu besef ik t al zelfs bij deze PRACHTIGE foto's hoe mooi die treinen zijn. Ik vraag me ook af, dat moeten zeker een van de sterkste locs van de wereld zijn zeker?
NSNMBS schreef: Ik vraag me ook af, dat moeten zeker een van de sterkste locs van de wereld zijn zeker?
Zo ongelooflijk sterk zijn ze ook weer niet. Als ik kijk naar de locnrs. dan zijn de meeste locs in de foto van het type "DASH-9 44CW" of "ES 44-AC". Beiden types komen van General Electric, and hebben een vermogen van ongeveer 4400 PK. Dat is ongeveer 3200 Kw.
Een reeks 13 heeft geloof ik 5200 Kw, and de IORE locs brengen zelfs 10800 Kw op de rails...
Een diesel is immers niet zo krachtig als een electroloc van het zelfde formaat....