Foto's van BlubBlub

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

2 dagen op-en-neer naar Antwerpen en dus 2x 40 minuten om een paar foto's te maken.

Ik heb nog ergens moeite met het kunstlicht, maar ik wil toch een paar foto's meegeven (ja, nog altijd met de compactcamera - als ik vind van mezelf dat ik genoeg goeie foto's heb, dan komt er deze zomer een spiegelreflex). Alle commentaar is nog altijd welkom natuurlijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Een eerste poging

Bericht door Accelerat »

Forse verbetering ten aanzien van de vorige foto's! 8) Wat betreft het licht is Antwerpen-Centraal op -2 een hele vervelende plek om foto's te nemen met een compactcamera uit de hand, of je moet gebruik maken van de zelfontspanner en deze op een statief zetten.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

Accelerat schreef:Forse verbetering ten aanzien van de vorige foto's! 8) Wat betreft het licht is Antwerpen-Centraal op -2 een hele vervelende plek om foto's te nemen met een compactcamera uit de hand, of je moet gebruik maken van de zelfontspanner en deze op een statief zetten.
Er staan daar metalen kasten... en daar kan je een camera op laten steunen ;-)

Alleen die spiegelingen vind ik heel vervelend en ik heb geen flauw idee hoe ik ze er uit zou moeten krijgen.

En de autofocus wou niet pakken bij die MS86 naar St.-Niklaas (daarmee dat die wat wazig is).
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Een eerste poging

Bericht door TrainzDr3ver »

Mooie foto's, vooral die van de 830 vind ik mooi :)
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Een eerste poging

Bericht door loic1811 »

Ze zijn inderdaad al een pak beter :D
Nu nog de goede scherpte instellen en dan zou het (nog) beter zijn alleen weet ik niet hoe het moet op een compact toestel :oops:
Dat laat ik liever aan de echte experts over :oops:
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Een eerste poging

Bericht door Retard »

Ze zijn inderdaad zeer goed :D
Geen storende objecten meer en gevarieerd materieel
Vooral die Fyra staat er goed op. Zijn lichten staan zeer discreet op de foto :D
sippycarlito

Re: Een eerste poging

Bericht door sippycarlito »

Neen die Fyra vind ik persoonlijk echt mooi! Dat lichtspel (al dan niet opzettelijk) is voor mij super!
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

L-trein naar Geraardsbergen. Volgens de inforborden werd die beperkt en was er een vervangende busdienst voorzien. Afbeelding L-Trein naar Antwerpen via Puurs. Dit deel was binnengereden vanuit Antwerpen. Een paar minuten later werd er een derde stel aangekoppeld aan de andere kant van deze trein. Afbeelding Dan draai je je om en zie je een 21 met 2x21 als last. Door de beperkte tijd die er op die momenten zijn, heb ik geen betere foto kunnen maken dan deze. Afbeelding IC Aalter-Brugge-Oostende. Door werken in de Kennedytunnel rijdt deze niet door naar Antwerpen-Centraal, maar wordt er kop gemaakt in Gent-Sint-Pieters. Afbeelding IR-trein naar Kortrijk. Een HLE21 met M4. Dat was ooit een stuk dagelijkse pendelpret. Afbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Een eerste poging

Bericht door dekooiker »

Er is verbetering merkbaar en dat is fijn.
Ook de vallende sneeuw heeft iets.
Vergeet niet dat sommige nu banale foto's binnen x jaar bijzonder kunnen worden!
Reden om zo verder te doen.
Wel één opmerking: neem niet zoveel grond op in de foto.
Lucht staat beter, professioneler.
Wat hoger richten en de foto wordt meteen beter.
Veel succes nog!
De trein.
Alleen voor durvers.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Een eerste poging

Bericht door Accelerat »

...Al is zoveel grond bij de eerste wel ontzettend gaaf door de weerkaatsende frontlichten. 8)
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

dekooiker schreef:Er is verbetering merkbaar en dat is fijn.
Ook de vallende sneeuw heeft iets.
Dank je :-)
dekooiker schreef:Vergeet niet dat sommige nu banale foto's binnen x jaar bijzonder kunnen worden!
Reden om zo verder te doen.
Vooral het station waar deze reeks gemaakt is, zal over een paar jaar niet meer herkend worden. Het materieel zie ik de eerste jaren wel nog meegaan.
dekooiker schreef:Wel één opmerking: neem niet zoveel grond op in de foto.
Lucht staat beter, professioneler.
Wat hoger richten en de foto wordt meteen beter.
Veel succes nog!
Ik zal er op letten om de trein wat meer op de kruisingen onderaan te zetten ipv bovenaan :-)
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Een eerste poging

Bericht door loic1811 »

Het is ook een leerproces ,ik maak nu ook al een kleine maand foto's en het is echt zoekwerk de juiste instellingen enz , hoe je gaat staan met de zon en dergelijke veel mensen hebben me al gezegd dat het gewoon oefenen ,oefenen en nog is oefenen is :) Ook kies je natuurlijk zelf hoe je een foto maakt .Je kan niet voor iedereen de perfecte foto maken persoon A zal bv je foto afschuwlijk vinden maar persoon B kan daar dan helemaal iets anders uit opmaken . Ik wacht al op de volgende reeks foto's :D
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Een eerste poging

Bericht door Retard »

Inderdaad. De meeste van mijn foto's zijn ook gemaakt in stations en dan nog meestal 's avonds.
Toch vind ik het goede sneeuwfoto's :wink:
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Een eerste poging

Bericht door BlubBlub »

Ik merk dat ik sinds oktober 2012 iedere maand wel minstens 1x foto's ga maken. Niet altijd alles is geschikt om mee naar buiten te komen, maar ik vind het gewoon leuk :-)

Een volgende stap wordt een grotere camera aanschaffen. Bij momenten zit ik zo hard op de limiet met maar 3x optische zoom van mijn compactje dat ik de foto niet kan maken.

Ik heb twee setjes spiegelreflex-body-met-lenzen op het oog (met 2 lenzen er bij) waarbij de ene twee aansluitende lenzen geeft (18-55; 55-200) en de andere wat meer bereik, maar een gat laat (18-55; 75-300). De prijs is gelijkaardig, maar ik weet niet wat het meest bruikbare zou zijn (en ik ben niet van plan om maandlonen per keer uit te geven).
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Een eerste poging

Bericht door dekooiker »

Veel oefenen, resultaat bekijken, eventueel bijstellen.
Met een betere camera zal u meteen heel wat vooruitgaan, succes!
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie