27 november 2012 Sint-Joris-Weert

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

27 november 2012 Sint-Joris-Weert

Bericht door overweg13 »

Hallo

We hebben nog maar eens een uitstap aan ons palmares toegevoegd: deze keer ging het naar het Meerdaalwoud. Trein- en busreis, wandeling: je komt het te weten op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ .

Veel kijk- en leesgenot
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: 27 november 2012 Sint-Joris-Weert

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vic,

Bedankt voor je mooi verslag!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: 27 november 2012 Sint-Joris-Weert

Bericht door Matthias »

Blijkbaar heeft niet alleen De Lijn het moeilijk om alleen maar gelede bussen in te zetten als dat nodig is…
En vooral ook ze niet in te zetten wanneer het wél nodig is. Elke zondagavond moeten er namelijk in Leuven een vijftiental studenten op het perron achterblijven en op de volgende bus wachten die pas een half uur later komt. Laatst vroeg ik aan een buschauffeur of ze dan geen gelede bussen konden inzetten op zondagavond en deze vertelde mij dat ze wel willen, er regelmatig achter vragen, maar het nooit mogen van De Lijn, omdat deze bussen duurder zijn in verbruik...
Of zoals hij zelf zei: "De logica stopt waar De Lijn begint..".

Verder weer een mooi verslag! En om het nog even te hebben over de controle door TBG's, gisteren had ik controle tussen Brussel-Noord en Brussel-Centraal, en dat op 10 M6 rijtuigen. Het kan dus toch!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 27 november 2012 Sint-Joris-Weert

Bericht door overweg13 »

Matthias schreef:Laatst vroeg ik aan een buschauffeur of ze dan geen gelede bussen konden inzetten op zondagavond en deze vertelde mij dat ze wel willen, er regelmatig achter vragen, maar het nooit mogen van De Lijn, omdat deze bussen duurder zijn in verbruik...
Of zoals hij zelf zei: "De logica stopt waar De Lijn begint..".
Die bussen zijn dan wel duurder in verbruik, maar eigenlijk zijn ze goedkoper: ze vervangen nl. vaak 2 standaardbussen, en zo te lezen zouden die welkom zijn in Leuven op zondagavond!
Met vriendelijke groet

overweg13
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: 27 november 2012 Sint-Joris-Weert

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:Die bussen zijn dan wel duurder in verbruik, maar eigenlijk zijn ze goedkoper: ze vervangen nl. vaak 2 standaardbussen, en zo te lezen zouden die welkom zijn in Leuven op zondagavond!
Nu maak je een cruciale denkfout, Vic. Het lijkt mij helemaal niet de bedoeling van DL om alle reizigers (comfortabel) te vervoeren. Men legt dus gewoon één standaardbus in. Punt.
Plaats reactie