Antwerpen Centraal Station : wat gebeurt er ondergronds...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Grumpy

Antwerpen Centraal Station : wat gebeurt er ondergronds...

Bericht door Grumpy »

Even een fotosessietje gemaakt over de catacomben van het CS:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding geniet ervan :wink:
Wover

Bericht door Wover »

hehe zalig :)

Precies enorm hard veranderd sinds ik er voor het laatst was (een half jaar geleden).

Wanneer gaat alles nu klaar zijn en wanneer kunnen we de eerste treinen op niveau's -1 verwachten (neem aan dat waar de treinen nu stoppen 1 is, daaronder gelijkvloers met winkeltjes enz en dan -1 voor IR's ofzo?)
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Dat ziet er niet slecht uit, hé.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Leuke foto's!

Ondertussen is ook de ondergrondse fietsenstalling al open. Het enige ambetante is dat de ingang aan het Astridplein een ingang met trappen is, wat het fietsen er natuurlijk niet plezanter op maakt...

Grtz,
Maikel
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:hehe zalig :)

Precies enorm hard veranderd sinds ik er voor het laatst was (een half jaar geleden).

Wanneer gaat alles nu klaar zijn en wanneer kunnen we de eerste treinen op niveau's -1 verwachten (neem aan dat waar de treinen nu stoppen 1 is, daaronder gelijkvloers met winkeltjes enz en dan -1 voor IR's ofzo?)
de -2 met tunnel gaat eerst in dienst komen, pas nadien gaan ze normaal de -1 afwerken
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

wow, dat schiet goed op met die werken :P
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Holly fuck, dat ziet er nice uit. Indrukwekkend! Als ingenieur bouwkunde of treinbestuurder in spé, kan dit mij zeer zeker boeien. 8)
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Op de maquette leken de werken indrukwekkend maar in het echt is het indrukwekkender dan ik gedacht had.Het bewijst nogmaals dat Antwerpen Centraal een sterk staaltje architectuur is.De foto's zijn ook mooi hoor.
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Het ziet er echt zeer goed uit 8)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

prachtig!!!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Mooi! :wink:

Tof dat de seinen al branden aan de inrit van de tunnel! :D
13'erke

Bericht door 13'erke »

Ja 't is wel grappig : klassieke seinen op een toekomstige ETCS lijn , maar dat is voor de binnenlandse treinen die tot Noorderkempen rijden zeker?[/quote]
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

@ 13'erke: Ooit gehoord van een trein die met 300 langs een perron raasde waar mensen stonden te wachten?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sncf-sncb schreef:@ 13'erke: Ooit gehoord van een trein die met 300 langs een perron raasde waar mensen stonden te wachten?
etcs gaat algemeen worden, bedoeling is dat in de toekomst nog amper lichtseinen te vinden zullen zijn, het systeem met lichtseinen is om het zachtjes te zeggen voorbijgestreefd, doch dit schrijvende weet ik ook wel da de tijd waarin er nog amper lichtseinen zullen zijn nog veraf is.
Dit puur om financiele reden, zo een volledig nieuw systeem installeren doe je niet van vandaag op morgen
Bert

Bericht door Bert »

Dat wordt daar een knap station!!
Plaats reactie