NMBS foto's uit de verzameling van Peter

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Treinstel NMBS 027

Toen ik deze foto nam reed de stoptreindienst vanuit Antwerpen niet door naar Roosendaal, maar eindigde in het grensstation Essen. Op de foto staat treinstel 027 te wachten op haar volgende rit richting Antwerpen. Het treinstel heeft de slopershamer voorbij laten gaan en is nu museumtreinstel.

Groeten Peter
Bijlagen
41.570.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

NMBS Stoomlok 12.004

Tijdens NS-150 bezocht ook de fraaie NMBS 12.004 Utrecht. Van en naar België werd er gereden via Roosendaal, Tilburg, Den Bosch naar Utrecht CS met een extra trein. Hierna werd de lok, bij gebrek aan een draaischijf in Utrecht gedriehoekt via Harmelen en Breukelen.
Tevens reed de lok mee in de parade op Utrecht GE waarbij het toen nog aanwezige PTT-postperron als prima overdekte tribune dienst deed.
Op de achtergrond is nog het in aanbouw zijnde nieuwe hoofdgebouw (HGB 4) van NS te zien.

Veel kijkplezier, Peter
(150.58)
Bijlagen
150.58 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Dieselfreak »

Meesterpeter schreef:Op de foto staat treinstel 027 te wachten op haar volgende rit richting Antwerpen. Het treinstel heeft de slopershamer voorbij laten gaan en is nu museumtreinstel.
& Waar kan je dit stel vinden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Bibke »

Laatst gewijzigd door Bibke op 14 dec 2013, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Dieselfreak »

Ah, oké. Maar ik zou het ook eens vanbinnen willen zien.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Bibke »

Dat moet dan besproken worden met de mensen van ons museum.
Probleem is gewoonlijk dat we met veel te weinig vrijwilligers zijn om de toestellen tijdens de opendeurdagen open te stellen.

Maar herinner me eraan tegen een volgende open deur van ons museum. Dan kunnen we bijvoorbeeld de 027 voorzien van vrijwilligers om mensen het interieur te laten zien.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Azess

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Azess »

Waren deze stellen dan met de stuurpost links ipv rechts? Is eerlijk gezegd de eerste keer dat me dat opvalt...
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Inderdaad zit de stuurpost (cabine van de machinist in het Nederlands :D ) aan de linkerzijde, met aan de kant alwaar geen bagageruimte was de WC aan de rechter kant. Bij enkele stellen was het wit van deze WC ruit soms wat weggekrast, waardoor je tijdens het verblijf aldaar kon meekijken op de baan !

Gr Peter
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 17 dec 2013, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

NMBS 29.013 in Nederland

Tijdens NS-150 kwam ook de NMBS 29.013 enkele keren naar Nederland, overigens niet altijd zonder problemen. Tijdens een van de ritten richting Utrecht ontstond een scheur in een van de lasnaden van de vuurkist waardoor de lok defect in Utrecht moest blijven.
In plaats van de NMBS 29.013 reed toen de Britisch Rail 27000 de extra trein tussen Utrecht en Roosendaal, overigens gereden door ondergetekende :!: :D

Op 6 augustus 1989 was de 29.013 weer hersteld van het defect in juli en rijdt op de dia op volle snelheid door de bossen nabij station Tilburg West (tegenwoordig station Tilburg Universiteit) richting België. Rechts nog het spoor van Tilburg naar Turnhout, welke al jaren geleden is opgebroken.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
150.248 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Krisken

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Krisken »

Euh meester Peter, volgens mij is die "wc" de hoogspanningskast waar de 3000 volt binnenkomt. Grtz
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5306
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Steve »

Krisken schreef:Euh meester Peter, volgens mij is die "wc" de hoogspanningskast waar de 3000 volt binnenkomt. Grtz
Ook bij deze generatie klassiekjes?
Krisken

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Krisken »

Ja, kijk maar op het dak. Je ziet de gebogen leiding naar binnen lopen, die komt van de stroomafnemer.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Meesterpeter »

Kan zijn, maar welke reeks treinstellen hadden dan de WC voorin op die plek ?

gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Joris »

Meesterpeter schreef:Kan zijn, maar welke reeks treinstellen hadden dan de WC voorin op die plek ?

gr Peter
Waren dat niet de 602-603-604-605 (42-43-44-45), voor hun verbouwing. Dus toen ze nog 3 voorruiten hadden ipv 2 nu.
Afbeelding
Krisken

Re: NMBS foto's uit de oude diadoos van Peter

Bericht door Krisken »

Meesterpeter schreef:Kan zijn, maar welke reeks treinstellen hadden dan de WC voorin op die plek ?

gr Peter
Daar heb ik geen weet van.

Grtz Kris.
Plaats reactie