Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Albatros 498 104

Speciaal voor de stoomlokparade te Wolsztyn op zaterdag 27 april 2013 was de 498 104, onderdeel van de Slowaakse Nationale Collectie, vanuit Bratislava overgekomen. Op de foto deze fraaie en imposante machine in het depot van Wosztyn, Polen

Veel kijkplezier Peter
Bijlagen
IMG_2613SF.JPG
IMG_2369SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Vennbahn

Helaas is de Vennbahn al weer flink wat jaren verleden tijd.
Slechts enkele keren was de Vennbahn 50 3666 buiten haar eigen lijn aktief, en kwam zoals te zien is op deze foto daarbij zelfs weer even terug in Duitsland.
Sinds 2006 is deze oliestooklok eigendom van de VSM in Nederland, welke haar per september 2010 opnieuw in dienst stelde.

Veel kijkplezier, Peter
(48.10)
Bijlagen
48.10.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

محطة بن جرير

(Gare du Benguerir)

Tijdens een bezoek aan Marokko bezocht ik ook de in de woestijn gelegen spoorlijn welke loopt van Benguerir naar Safi, (zie ook de foto op bladzijde 1 van dit topic) gelegen aan de kust. Het is een zijlijn van de hoofdlijn naar Marrakech. Op deze lijn reden de laatste 4 loks serie 700 in de reizigersdienst. Nu moest je je daar niet al te veel van voorstellen, want er was maar één trein bij daglicht te zien.
Op de opname de trein naar Safi voor vertrek uit Benguerir, er moets alleen nog even gewacht worden op aansluiting op de trein uit Cassablanca, welke werd gereden met een lok serie ONCFM 1300.

Veel kijkplezier, Peter
(132.119)
Bijlagen
132.119.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Accelerat »

Dat rijtuig dat zichtbaar is, is dat een ex-SNCF UIC-Y rijtuig? Of had de ONCF dat als standaard materieel in die tijd? :)
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

In die tijd reden er veel ex. NMBS en ex. SNCF rijtuigen in Marokko, het rijtuig was dus afkomstig van de SNCF.

Gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Lok ex NS 1501

Ook na haar buitendienststelling in de zomer van 1986 reed de 1501 nog een aantal keren voordat ze gereviseerd en geschilderd zou worden. Op 10-10-1987 was er een "Open Dag" op het station van Rotterdam. Op 12-10-1987 bracht ik de lok weer terug naar R'dam Feijenoord en dit was een mooie gelegenheid om de lok eens nabij de Koningshavenbrug te fotograveren tijdens een korte fotostop aldaar (en voordat er reaktie's komen: er was ook nog een veiligheidsman aanwezig :wink: ). Veel is hier later veranderd maar de brug staat er nog steeds als monument.

Met vr gr Peter
(10.40)
Bijlagen
10.40.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Class 66

Op het vaste land van Europa rijden zo langzamerhand heel wat verschillende loks class 66 rond, maar in Engeland weten ze er ook wel raad mee. Naast enkele (zeer) grote goederenvervoerders zoals EWS (English, Wels en Scottish, thans DB-Schenker) en Freightliner zijn er ook enkele kleine vervoerders op de rails zoals DRS, Direct Rail Services. Naast een aantal loks van de class 20 en 37 bezit dit bedrijf ook enkele class 66.
Op de opname welke ik op 02-06-2006 te Rugby maakte staat lok 66407, toen net in dienst bij DRS, te wachten op haar volgende inzet.

Groeten Peter
(1171)
Bijlagen
1171.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Basingstoke Engeland

Bij het zien van Engelse treinen denken vele altijd, wat ziet het er daar toch allemaal vreemd uit. Treinen met wel 10, door de reizigers te bedienen en naar buiten (!) openslaande deuren per rijtuigbak, treinen zonder front en/of sluitseinen en een form van "oudheid" welke wij eigenlijk niet voor mogelijkheid houden.
Zo reed in Engeland deze DMU (Diesel Multiple Unit) class 207 nog tot ongeveer het jaar 2000 oa op de lijn van Ashford <> Hastings. In 1993 reden ze ook nog op de diesellijn van Basingstoke <> Reading alwaar ik onderstaande opname maakte.

Veel kijkplezier ........ Peter
(04.146)
Bijlagen
04.146.JPG
04.146.JPG (49.25 KiB) 8940 keer bekeken
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Oosterlijk Duitsland (ex DDR)

Na de Wende was ook het Oosterlijk deel van Duitsland zonder problemen te bezoeken. Vooral in de eerste jaren (begin '90) was op veel plaatsen de situatie nog zoals het daar jaren al was.
Rond Dresden was er bv nog enorm veel en zeer vaak rijdend dieselverkeer in de reizigersdienst. Op de prachtig gelegen lijn van Dresden Neustadt richting Dresden Klotzsche kwam elke tien minuten wel wat over deze hellingrijke en in bosgebied gelegen lijn brullen. De ex DR series 119, 202, 204, 232, 234 waren hier volop aan te treffen.
Een wat vreemde verschijning tussen al deze klassiek geschilderde loks was de 234 304-4 welke in RB (Regional Bahn) kleuren was geschilderd. Helaas is deze éénling al lang uit de normale dienst verdwenen (en min of meer nu museumlok), en de spoorlijn van bovenleiding voorzien (opname nabij Dresden Industriegelände).

Groeten Peter
(135.114)
Bijlagen
135.114.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

ΟΣΕ - Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος / OSE - Spoorwegen in Griekenland

Alco A302

Een toch wel interressante lok op deze opname, lok A302 (Alco DL500C), een enorme 6-asser uit 1962, welke toen nog als enige van haar serie vanuit het depot in Thessaloniki werd ingezet. Hier de lok met lokaaltrein in het station van Plati. Aan het einde van de rit moest de lok altijd gekeerd worden, had immers maar aan één zijde een echte cabine. Aan de andere kant zat slechts een hulpstuurstand.
De lok bestaat nog steeds en is tegenwoordig teruggeschilderd in haar oorspronkelijke blauwe kleurstelling.

Veel kijkplezier, Peter
(144.27)
Bijlagen
144.27.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Bordensteker »

Kijk nou eens! Nooit geweten dat er zulke echte ALCO's in deze wereld reden: deze zal wel zeer nauw verwant zijn aan de PA 1 en PA 4 locs van over het grote water.
Ik heb een jaren 70 LP met Amerikaanse dieselgeluiden, en daar staan ook een paar mooie opnamen op van een Delaware & Hudson PA 4 tweespan.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

ΟΣΕ - Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος / OSE - Spoorwegen in Griekenland

Alco A302

Omdat ik toch op de lok meereed was er alle tijd om onderweg een flink aantal opnames te maken van deze fraaie lokomotief. Omdat de trein ondertussen met een vertraging van ruim drie uren reed, kon een beetje oponthoud voor het nemen van van de foto's er ook nog wel bij.
Het Griekse personeel had in het geheel geen haast, de reizigers waren al lang blij dat de trein reed, want dat was niet elke dag zo waarbij een beetje vertraging voor de relaxte reizigers geen al te groot probleem was.
Tsja, dan leven wij alhier maar in een gestresste wereld, waarbij elke minuut vertraging gelijk uitgebreid via allerlei "sociale media" wordt gedeeld.

Groeten Peter
(144.37)
Bijlagen
144.37 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Diesels in het Noorden van Nederland

In 2006 liep de aktieve inzet van de Wadlopers in Nederland ten einde. Echter hierbij een opname uit de tijd dat nog niemand van Noordnet of Arriva had gehoord en deze NS-treinstellen nog zo ongeveer in afleveringstoestand rondreden.
Wadloper 3206 is net het zeer fraaie bordes te Scheemda voorbij gereden op weg naar Groningen op 08-09-1988.

Veel kijkplezier, Peter
(02.732)
Bijlagen
02.732.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Emmerich (Duitsland)

In 1981 waren er tussen Emmerich en Arnhem ritten met de oude Rheingold rijtuigen. Op de foto komt DB lok 221 114-2 met deze trein binnenrijden te Emmerich, terwijl NS lok 1119 staat te wachten voor haar volgende inzet voor een "Buurlandtrein" richting Nederland.

Gr Peter
(01.65)
Bijlagen
01.65.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Warmond (Schiphollijn)

Vandaag nog even snel wezen kijken bij de nu fraaie bollenvelden, voordat de "ontkopper" langs komt, want dan is het binnen enkele uren gedaan met al het moois.
Naast het gebruikelijke materieel, kwam er ook nog heel wat langs wat hier eigenlijk volgens de planning niet meer behoort te rijden. Gelukkig maar, want al die VIRM's en SLT's gaan heeeel snel vervelen......

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_4328 SF.JPG
IMG_4315 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie