Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Dedensen - Gümmer

Tussen Minden en Hannover ligt het kleine plaatsje Dedensen-Gümmer. Het plaatsje is niets bijzonders, het goederenvervoer (meestal) ruim aanwezig op de alhier 4-sporige lijn. Nadat ik er al eens eerder was geweest, begin september 2014 maar weer eens even wezen kijken.....
Op een zonnige woensdag 3 september kwam deze fraai beschilderde EVB 140 (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH (EVB) / Mittelweserbahn GmbH (MWB) voorbij Dedensen-Gümmer. Het bedrijf heeft ten behoeve van het goederenvervoer 3 van deze vrolijk beschilderde ex. DB loks uit 1970 in haar bezit.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_5511 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

175 jaar Spoorwegen in Nederland

Was ik 25 jaren geleden nog bijzonder actief voor NS-150, met oa het rijden met lok NS 1502 /BR 27000 door grote delen van Nederland, bij dit jubileum was ik slechts toeschouwer. Morgen wordt ik weer een jaartje ouder, dus moet me niet meer te druk maken :D .
Ik was wat bang in een enorme drukte terecht te komen, maar dat viel erg mee. Tot mijn verbazing waren er amper fotografen langs het baanvak Amsterdam <> Haarlem te vinden. Het was gewoon ongelofelijk stil, op de bekende fotoplekjes zoals te Halfweg-Zwanenburg stond ik met slechts drie anderen, op Amsterdam Sloterdijk waren we met ons vieren. Iets drukker was het te Haarlem-Spaarnwoude, daar waren vooral in de ochtend wat meer fotografen aanwezig, maar was het later ook opvallend stil.
Er heerste dus een relaxte sfeer, waarbij de museumtreinen zo ongeveer elke 15 minuten tussen 10.00 en 17.45 langs kwamen onder prima weersomstandigheden.
Dus een mooie serie opnames kunnen maken, waarvan hierbij een zeer klein overzicht, van al het bijzondere materieel één opname.
Met als eerste, heel toepasselijk op deze jubileumdag, de oude spoorbrug van Halfweg uit 1839.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6248 SF.JPG
IMG_6249 SF.JPG
IMG_6252 SF.JPG
IMG_6267 SF.JPG
IMG_6268 SF.JPG
IMG_6275 SF.JPG
IMG_6296 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Meiningen

De fraaie DR lok 119 158-4 met historische trein op het emplacement van Meiningen.

De 119 158-4 is een unieke lok, immers in 2001 compleet gereviseerd door AW Chemnitz, in een tijd dat er helemaal geen behoefte meer was aan nieuwe dieselloks voor de reizigersdienst. Omdat de serie toen al massaal buiten dienst werd gesteld, is het bij deze éénling gebleven.
Omdat het toch wel zonde was om de voor heel veel geld compleet vernieuwde lok te slopen (met onder andere met nieuwe cabine-inrichting en nieuwe motoren), werd de lok al in 2003 geschonken aan het DB-museum. De lok hoort tegenwoordig thuis in Berlin-Schöneweide en is voor extra ritten beschikbaar.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_5994 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

DB 221 145-6

Lok 221 145-6 (reed ooit jaren in Griekenland als OSE 423) komt Bahnhof Meiningen binnenrijden met een extra trein vanuit Köln. Ongelofelijk dat deze lok, welke als "wrak" uit Griekenland is teruggekomen, nu weer compleet gereviseerd is en er uit ziet alsof ze fabrieksnieuw is.
Sommige Duitsers zijn overigens niet echt te spreken over wat nieuwerwetse details, zoals de LED-frontseinen en de klapramen in de motorruimte.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_5811 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Gemünden am Main 2014

Te Gemunden am Main is het altijd een komen en gaan van goederentreinen.
Een "Maxima" voor een trein doet het dan altijd goed bij de aldaar meestal wel aanwezige fotografen.

Veel kijkplezier, Peter
(10781SF)
Bijlagen
10781 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Königstein

Tussen (vm. Oost-) Duitsland en Tsjechië is door het fraaie Elbedal veel goederenvervoer, gereden door een groot aantal goederenvervoerders uit beide landen.
Op de foto een diesel Traxx nabij Königstein op weg richting Dresden.

Veel kijkplezier, Peter
(10242)
Bijlagen
10242 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

DR 01 118

Dit is één van mijn favoriete Duitse stoomloks. Ik zag haar in 2014 twee keer in actie, één keer in de omgeving van Neustadt an der Weinstrasse (zie elders in dit topic), en voor de tweede keer bij de Dampfloktage te Meiningen. Het mooiste en meest opvallend aan deze lok zijn natuurlijk de "grote oren" :D

Veel kijkplezier, Peter
(11027)
Bijlagen
11027 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

175 jaar Spoorwegen in Nederland

Een wereld van verschil in lokomotieftechniek, de NS 1201 uit 1951 (in oorspronkelijke turquoise kleurstelling) en de nieuwste aanwinst op Nederlandse rails, NS Traxx lok 186 004 uit 2014 op de Spoorparade in Amersfoort op zaterdag 18 oktober 2014.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_3772 - HGBTF.JPG
IMG_3808 - HGBTF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

175 jaar Spoorwegen In Nederland - De Treinen parade Amersfoort

Enkele foto's van (rijdend) materieel welke meedeed aan de treinenparade te Amersfoort.

Op de foto's onderandere: NS-20 Kameel, Rijtuig NSM / NS Mat '24, WD 33, Sik 122, VSM 23 071 en NSM NS DE-1 41

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_3803 - SF.JPG
IMG_3799 - SF.JPG
IMG_3793 - SF.JPG
IMG_3791 - SF.JPG
IMG_3779 - SF.JPG
IMG_3777 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door dentheo »

Peter, dat lijkt daar zo rustig of was dat een fotografen uurtje ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

De eerste vier dagen trokken samen 25.000 bezoekers volgens de organisatie.
Foto's in de hal (NS-20, NS 1201) en Traxx zijn ruim voor openingstijd genomen, rond 08.45 uur
De overige foto's op het rangeer terrein, een gedeelte niet toegankelijk voor bezoekers.

Gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

's Hertogenbosch

Hoe lang zal het nog duren voordat we in Nederland geen (gekoppelde-) treinstellen Mat 64 meer in de treindienst zullen aantreffen......?
Treinstellen 465 en 478 als Sprinter 4455 van 's Hertogenbosch naar Nijmegen.

Gr Peter
Bijlagen
IMG_4132SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Steinach in Tirol / Steinach am Brenner(Oostenrijk)

DB lok serie 111 met regionale Oostenrijkse trein onderweg van Innsbruck naar Brenner.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
01.361 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Sloopsporen Thessaloniki

Tijdens een tripje door binnenlanden van Griekenland kwam ik ook nog terecht op de sloopsporen te Thessaloniki. Daar lagen oa. de restanten van de eens zo trotse Alco A 305, nog in de oude blauwe kleurstelling, en een aan lager wal geraakte Fiat motor- en bijwagen.

Groeten Peter
(144.16SF)
Bijlagen
144.16 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

DB 614 te Nürnberg Hbf

Tussen 1972 en 2010 waren deze fraai 3-delige treinstellen bij de DB aan te treffen.
Op de foto zo'n treinstel in de afleverings kleurstelling oranje-keizelgrijs op het station van Nürnberg.

Veel kijkplezier, Peter
(01.307SF)
Bijlagen
01.307 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie