Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

SNCF BB 8100 / BB 80000

Tussen 1947 en 1955 werden 170 lokomtotieven serie BB 8100 door de SNCF in dienst gesteld welke waren gebouwd door Alsthom / Schneider-Jeumont / CGC voor het 1500 volt gelijkstroom net.
In de jaren 1995 tot 1997 werden 12 loks gereviseerd en verbouwd tot rangeerlokomotief, met oa een sterk begrensde maximale snelheid. De lok deden dienst bij het verplaatsen van getrokken treinen tussen station Gare 'd Austerlitz (Parijs) en de omliggende rangeerterreinen. De laatste loks serie BB 80000 ging in 2010 buiten dienst.
In de tijd dat deze interessante in "betonkleuren" geschilderde loks vanuit Gare d'Austerlitz ben ik een aantal keren ter plaatse gaan kijken, wat altijd weer leuke plaatjes opleverde. Soms waren meerdere loks tegelijk op het station bezig met rangeerwerk.
Op de foto de BB 80006 vertrekgereed met het lege materieel van een autoslaaptrein.

Veel kijkplezier, Peter
(43.148)
Bijlagen
43.148SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

HSL 1832

Met haar zwart/wit geblokte uiterlijk is de HSL 1832 een opvallende verschijning op het Nederlandse spoor. Niet helemaal mijn smaak, maar dat terzijde.....
Op de foto is de lok met twee verblijfswagens van HSL onderweg richting de Kijfhoek nabij Warmond, het punt alwaar de "oude lijn"en de Schiphol lijn samen komen.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_4308 SF)
Bijlagen
IMG_4308 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

CD - Dieseltreinstellen serie 844

De 31 Tsjechische dieseltreinstellen serie 844 werden gebouwd tussen 2012 en 2014 en rijden op een aantal regionale lijnen van de CD. De treinstellen hebben als bijnaam "Regio-Shark" en hebben ten dele een lage vloer in de reizigersafdeling.
De treinstellen werden gebouwd bij de Poolse trein- en trambouwer PESA te Bydgoszcz (het vroegere Duitse Bromberg)
Op de foto zo'n fraai treinstel te Decin op 29 april 2014.

Veel kijkplezier, Peter
(9671SF)
Bijlagen
9671 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Dampfspektakel Neustadt an der Weinstrasse 2014

Van 28 mei tot en met 01 juni 2014 vond het "Dampfspektakel 2014, Die große Eisenbahnnostalgieveranstaltung in der Region Pfalz-Rhein-Neckar" plaats.
Op 3 verschillende spoorlijnen vanuit Neustadt an der Weinstrasse werden er met vele verschillende stoomloks extra ritten gereden, een goede reden om aldaar eens te gaan kijken.
In totaal werd er in 2 dagen tijd zo'n 1200 km gereden door Edwin, Geert, Paul en Peter. Het leverde een enorme voorraad leuke foto- en filmopnames op, genomen langs de verschillende spoorlijnen. Het prachtige weer werd natuurlijk erg gewaardeerd.
De volgende stoomloks waren aanwezig: 01 150, 01 202, 01 118, 41 018, 41 360, 52 4867, 52 7596, 52 8134, 58 311
Alle stoomritten verliepen keurig volgens dienstregeling waarbij ook aan de reizigers werd gedacht, normale treinkaartjes waren ook in de extra treinen geldig.
Verder viel natuurlijk weer de gezellige vriendelijke sfeer op onder de vele hobbijisten, iets wat ik vooral de laatste jaren in Nederland zo mis.........
Niets geen duw- en trekwerk, en respect voor elkaars fotostandpunt maakte deze trip voor ons tot twee leuke dagen uit.

Hierbij enkele fotos van dit spektakel, veel kijkplezier: Peter
Bijlagen
IMG_5042SF.JPG
IMG_4985SF.JPG
IMG_4974SF.JPG
IMG_4966SF.JPG
IMG_4957SF.JPG
IMG_4950SF.JPG
IMG_4943SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

.....en nog een onder het oog van vele hobbijisten vertrekkende 58 311. De revisiedatum van deze lok verloopt binnenkort, dus het zou zomaar de (voorlopig) laatste inzet van deze fraaie machine kunnen zijn. Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_5022SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Line-Up Leidschendam

Ondanks het wat regenachtige weer op 7 juli 2008 leek me een kleine privé line-up wel even leuk op het werkplaatsterrein. Had tijdens het rangeren aldaar toch alle tijd. Immers, zo was mijn gedachten toen, voor dat je het weet kan je zo'n opname niet meer maken. En inderdaad, een paar jaar later waren de oude RET metro treinstellen van RandstadRail verdwenen en had de SGM/Sprinter een andere kleur.....
De tijd gaat snel, gelukkig hebben we de foto's nog !

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
2201 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Hongarije

De fraaie MAV V43 1001 (semi museumlok) komt met IGE Bahntouristik trein te Komáron op een zonnige 25 mei 2014 aan mij voorbij rijden.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
10034 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Bielsko-Biała (Polen)

Een opname van een dieseltreinstel van de Poolse particuliere vervoerder Kolejer Slaskie in het station van Bielsko-Biała.
Overigens ging mijn belangstelling (als Nederlander) meer uit naar het treinstel wat er schuin achter stond........

Veel kijkplezier, Peter
(9902SF)
Bijlagen
9902 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Dampfspektakel Neustadt an der Weinstrasse 2014

Tijdens dit evenement reed ook stoomlok 52 7596 een aantal ritten vanuit Neustadt an der Weinstrasse.

Stoomlok 52 7596 werd in 1944 bij de lokomotieffabriek Florisdorf in Wenen gebouwd. Na de oorlog kwam de lok bij de Oosterijkse OBB in dienst tot 1978, toen ze werd aangekocht door de Eisenbahnfreunde Zollernbahn.
Deze 52'er bevindt zich nog steeds grotendeels in originele toestand, zeker nu de windlijplaten welke de lok enige tijd bezat, weer verwijderd zijn.
Veel kijkplezier, Peter

(10351 SF)
Bijlagen
10351 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Zwarte lokomotieven........

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van zwarte lokomotieven maar dat begin zo langzamerhand toch door te dringen bij de goederenvervoerders.
Op 19 juli 2014 kwam deze zwarte lok van Rurtalbahn Cargo Benelux met goed beladen containertrein tweemaal aan mijn camera voorbij.
Gelukkig zit er tegenwoordig zo'n grote sticker op de zijkant van deze lok, dat oogt al een stuk beter, dus ze mocht op de foto ;)

Veel kijkplezier, Peter
(3378SF + 5316SF ik stond met 2 camera's te fotograferen, vandaar de zeer verschillende nummers.....)
Bijlagen
IMG_3378 - SF.JPG
IMG_5316 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Zwarte lokomotieven...........

Sommige vinden deze lok in deze zwarte fantasiekleurstelling prachtig :D . Ik vind het helemaal niets...........
Daar had Marklin toch wat meer van kunnen maken ?
Maar goed, toch maar even een foto van wezen nemen onder het mom, anders krijg ik er later spijt van........ :D

Ruim één half uur eerder dan de officiele doorkomsttijd kwam lok 1252 met trein richting Den Bosch al door Rotterdam CS, met aan de haak het lege materieel voor de autoslaaptrein.
Het is al weer heel wat jaartjes geleden dat ik met deze loks reed tussen Den Haag en Venlo / Heerlen vv.

Veel kijkplezier, Peter
(5371-SF)
Bijlagen
IMG_5371 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Nederland: Den Bosch en Eindhoven
Bijlagen
IMG_3491 - SF.JPG
IMG_3489 - SF.JPG
IMG_3486 - SF.JPG
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 16 sep 2014, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

AWT - Advanced World Transport
Bijlagen
10198 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Bocholter Eisenbahn

Zeker de meest mooie lok van deze kleine Duitse spoorwegonderneming, de 221 135-7. Leuk dat deze lok zoveel jaren na buitendienststelling bij de DB en vele omzwervingen nog altijd anno 2014 voor goederentreinen is aan te treffen. Ze zou alleen eens even gewassen moeten worden ;)

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6101 -SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Bedankt Bibke !

Nedtrain Leidschendam

Op dit moment zijn de treinstellen 273 (Mat '46) en 386 (Mat '54) bij Nedtrain Leidschemdam voor onderhoud.
Een goede gelegenheid om de fraaie 386 samen met wat allerdaags materieel op de foto te zetten, was er toch, dus koste weinig moeite........... ;)

In het kader van 175 jaar Spoor is er "Open Dag" bij Nedtrain Leidschendam op 4 oktober 2014 tussen 10.00 en 16.00 uur.

Gr Peter
Bijlagen
IMG_3736- SF.JPG
IMG_3739- SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie