Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Pietrisu (spoorlijn Ploiesti <> Brasov)

Een complete ex. SNCF voorstadstrein in dienst bij het Roemeense Regiotrans op weg als stoptrein van Brasov naar Ploiesti te Pietrisu. Het was de enige opname op deze locatie want ik vond het een wat "linke" fotoplek. Immers de nu (gelukkig) lege weg was redelijk druk. Ik wilden voorkomen dat er net een grote vrachtwagen vlak voor de trein zou rijden. Bij een drukke spoorlijn is dat nog niet zo heel erg, echter op deze Roemeense hoofdlijn is het treinverkeer nu ook weer niet zo heel druk......

Veel kijkplezier, Peter
(11981 - SF)
Bijlagen
11981 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

WAB - Wengern Alp Bahn

De winter 2015 / 2016 gaat in Zwitserland de boeken in als een winter met erg weinig sneeuw en vooral ook een erg hoge sneeuwgrens in de bergen. Het is er veel warmer als anders, en dat is goed te zien. Eind februari 2016 lag de sneeuwgrens continue rond de 1300 meter. De natuur is ruim een maand voor op schema en vooral in de lagere gebieden leek het wel voorjaar, met mooi groene weilanden en lekkere temperaturen.

Op de foto het modernere materieel van de WAB, in een gebied alwaar de sneeuw nog wel redelijk hoog lag. Kleine Scheidegg ligt op ongeveer 2060 meter, Wengernalp op 1820 meter. Op de achtergrond de "Eiger", één van de meest bekende bergen van Zwitserland, waar doorheen de "Jungfraubahn" loopt.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_6069 - SF)
Bijlagen
IMG_6069 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

WAB - Wengernalp Bahn

Ondanks dat motorwagen 115 al aardig op leeftijd is, wordt deze nog dagelijks ingezet en rijdt daarbij nog steeds in haar originele kleurstelling rond.
Zo laten de Zwitsers zien dat bij goed onderhoud een trein eigenlijk onbeperkt mee kan gaan. Nog altijd ziet de wagen aan binnen- en buitenzijde er als nieuw uit, waarbij vooral de zeer schone en strak in de verf zittende draaistellen opvallen.
Op 25 februari 2016 rijdt de motorwagen met stuurwagen en extra goederenwagen voor ski en slee op de steilste lijn van de Wengernalpbahn, de lijn Grindelwald <>Grindelwald Grund <> Alpiglen <>Kleine Scheidegg.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_6393 - SF)
Bijlagen
IMG_6393 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Arriva - Groningen

NS heeft nog slechts 2 spoorlijnen in het Noorden van Nederland. De lijn Groningen<>Meppel<>Zwolle en de lijn Leeuwarden<>Meppel<>Zwolle.

Alle andere lijnen zijn al weer enige jaren geleden overgegaan naar Arriva, welke worden bereden door een flink vloot aan Stadler "Spurt" GTW dieseltreinstellen in rode kleurstelling.
Op de Arriva lijn Zwolle<>Emmen doen Elektrische Stadler treinstellen dienst, in een opvallende blauwe kleurstelling.

Op maandag 7 maart 2016 bezocht ik even Groningen, en zette deze twee Arriva stellen op de foto, veel kijkplezier, Peter.
Bijlagen
IMG_8753-SF.JPG
IMG_8765-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Een kort bezoekje aan NedTrain Leidschendam op 4 april 2016.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6538 - SF.JPG
IMG_6527 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Die Mainstrecke von Würzburg nach Gemünden

-> De DB 140 856-6 had geluk en ging niet zoals vele seriegenoten via de oud ijzerhandel naar de smeltovens, maar begon een tweede leven bij de BayernBahn.
Een bedrijf met een heel interessante hoeveelheid historische tractievoertuigen: http://www.bayernbahn.de/index.php?page=fahrzeugbestand

-> Op de onderste foto een "Taurus" van MRCE, welke is verhuurd aan boxXepress.de met containertrein onderweg van Würzburg richting Gemünden am Main.

Veel kijkplezier, Peter
(13225 - SF en 13224 - SF)
Bijlagen
13225 - SF.JPG
13224 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Emplacement Zwolle en Leeuwarden in 2006

Nog maar relatief kort geleden zijn deze twee opnames genomen, maar de tijd gaat snel.......

- Op het emplacement van Zwolle twee DE-3 treinstellen welke nog staan te dromen van een nieuwe inzet in een wat verder op gelegen land. De treinstellen zouden worden ingezet als sneltreinen tussen Bratislava en Košice door Bratislavská Regionálna Kol'ajová Spoločnost (BRKS) in Slowakije.
De 125 en 193 vertrokken op 11 mei 2007 naar Bratislava maar zijn daar nooit in dienst gekomen.....

- Op het emplacement Leeuwarden twee DH-1 motorwagens in de nadagen van hun inzet bij Arriva. Beide motorwagens gingen daarna over naar Veolia (Limburg).
Ook daarna bleven de 3108 en 3118 bij elkaar in de buurt, ze kwamen samen terecht bij Trenes de Buenos Aires (TBA) in Argentinië.

Veel kijkplezier, Peter
(1289 - SF en 1294 - SF)
Bijlagen
1289 - SF.JPG
1294 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Donderdag 21 april 2016 - NedTrain onderhoudsbedrijf Leidschendam

Even een kijkje bij de Abellio FLIRT treinstellen te NedTrain Leidschendam. Er komen er telkens meer naar Nederland, dus drie naast elkaar op de foto zetten is nu niet meer zo moeilijk. De 2013 en 2010 en 2011 staan te wachten op de volgend proefrit.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_6552 - SF)
Bijlagen
IMG_6552 - SF.JPG
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 30 apr 2016, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Railpromo

Op zaterdagavond 23 april 2016 ben ik even bij de Railpromo 1215 wezen kijken. Op de foto, genomen rond 21.00 uur, is de restauranttrein van Railpromo net weer aangekomen te Amsterdam C. na een "rondje Randstad".

Tjsa Peter, en wat vind jij nu van deze kleurstelling, werd mij gevraagd op het perron.
Laat ik het zo zeggen, het is effe wennen en iets opvallender dan zwart.
Ik zit nog te dubben of ik mijn ondertussen 45 jaar oude Fleischmann 1215 ga omschilderen................... ;)

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_6558 - SF)
Bijlagen
IMG_6558 - SF.JPG
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 30 apr 2016, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Station Voorburg 't Loo

Vlak voordat de NS de sporen te Voorburg 't Loo verliet en alhier RandstadRail kwam te rijden, kwam deze fraaie Mat '24 trein nog voorbij. Voorop motorwagen C 9002, eigendom van de NedTrain Hobbyclub Haarlem. Ondertussen is deze fraaie motorwagen al weer heel wat jaren in groot onderhoud, waarbij vooral veel tijd is gaan zitten in de complete revisie van de draaistellen.

Veel kijkplezier, Peter
(1048 - SF)
Bijlagen
1048 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Railpromo 1215

Met een kleine vertraging van ongeveer 15 minuten komt Railpromo 1215 met restauranttrein met een flinke snelheid door station Den Haag Mariahoeve op weg van Den Haag HS naar Amsterdam Centraal. Met die drie wagens aan de trekhaak had de lok duidelijk geen moeite ;)

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_8904 - SF)
Bijlagen
IMG_8904 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Vrijdag 13 mei 2016

Op deze vrijdag de dertiende even genoten van het mooie weer.
Het tripje leverde oa de volgende plaatjes op te Rotterdam IJsselmonde (met op de achtergrond het Feijenoord stadion....), te Rotterdam Lombardijen en een op volle snelheid (+/- 300 km/h) voorbij rijdende Thalys te Lage Zwaluwe richting Antwerpen.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_8925 en IMG_8934 en IMG_8930)
Bijlagen
IMG_8925-SF.JPG
IMG_8934-SF.JPG
IMG_8930-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Davy »

Ha de ICd, ook wel bekend als de Intercity Defect. [emoji12]
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Kandersteg (Lötschberglijn: Brig<>Kandersteg<>Spiez)

Sinds de opening van de Lötschberg Basis Tunnel tussen Raron (Wallis) en Frutigen (Berner Oberland) is het qua goederentreinen behoorlijk stil geworden op de oude route via Kandersteg. Nog maar een klein deel van de goederentreinen berijden de fraaie route inclusief de flinke klim en daling op de Süd- en North rampe.
Op 5 augustus 2015 zien we zo'n trein tijdens het doorrijden te Kandersteg richting Spiez.

Veel kijkplezier, Peter
(12650 - SF)
Bijlagen
12650 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Stern und Hafferl

Vooral op de lokaallijnen in Oostenrijk stond jaren de tijd geheel stil. Koploper daarin was het bedrijf Stern und Hafferl welke met fors oud materieel op verschillende lokaallijnen..
Tevens kocht het bedrijf veel materieel op de tweedehands markt wat de gemiddelde leeftijd van het materieel ook niet echt liet stijgen.
Pas na jaar 2000 veranderde het bedrijf ingrijpend door de komst van hagelnieuwe treinstellen.

Op de foto een mooie lokaalbaan motorwagen in het station van Peuerbach, eindpunt van de lijn: Linz <> Neumarkt-Kallham <> Peuerbach.

Veel kijkplezier, Peter
(70.27-SF)
Bijlagen
70.27-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie