Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

NedTrain Leidschendam

De tijd van "veel van hetzelfde" is gelukkig weer voorbij in Nederland.
Bij NedTrain Leidschendam tegelijk op bezoek:

- Arriva Spurt
- Fabrieksnieuwe NSR Flirt 2202
- Flirt-3 ET 25 2302 van NRW Abellio Duitsland
- R-Net Flirt
- Mat '54 766
- Meesterpeter :D

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
13580 - SF.jpg
13578 - SF.jpg
13579 - SF.jpg
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Vrijdag 10 juni 2016

Even op één van de meest bekende fotolocaties van Nederland geweest. Het was er relatief rustig met hobbyisten en (leuke) treinen, maar er kwam toch het nodige langs. Een klein overzicht van deze geslaagde dag, welke begon met een hardnekkige seinstoring rond Zwijndrecht/Dordrecht welke voor enige vertraging zorgde.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_8953-SF en IMG_8975-SF en IMG_8989-SF)
Bijlagen
IMG_8953- SF.JPG
IMG_8975- SF.JPG
IMG_8989- SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Bremen Hbf (2016)

EGP (Potsdam) 139 285-1 komt met een goed beladen containertrein door Bremen Hbf. Ondanks dat het vakantietijd was reden er nog heel wat goederentreinen door het altijd drukke Bremen. Wel kwamen ze met "golven", een half uur niets, en dan ineens 5 treinen in 10 minuten :D

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_9593-SF)
Bijlagen
IMG_9593-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

17 augustus 2016

Vervoerder "Breng" rijdt in Nederland alleen op de relatief zeer korte verbinding tussen Arnhem <> Doetinchem.
Ik was er nog nooit geweest sinds "Breng" hier rijdt, dus de hoogste tijd om dit mini spoorbedrijf eens te bezoeken.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_9639-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

25 augustus 2016

Veolia Limburg

Binnenkort verleden tijd (op 9 december 2016, dan gaan Arriva hier rijden), dus maar even een bezoekje gebracht aan Veolia Limburg.

Veel kijkplezier, Peter

( IMG_9664.JPG, IMG_9674.JPG )
Bijlagen
IMG_9674.JPG
IMG_9664.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Terug naar Toen bij de VSM - 2016

In verband met de wat mindere weersvoorspelling voor zondag bezocht ik op zaterdag 3 september 2016 weer de grootste stoomhappening van Nederland, Terug naar Toen. Dit jaar waren er maar liefst 10 grote stoomlocs in dienst voor goederen- en personentreinen. Er werd zoals elk jaar weer een zeer actieve dienstregeling gereden.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_9805-SF.JPG
IMG_9797-SF.JPG
IMG_9745-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Op woensdag 21 september bezocht ik de Chemin de Fer de la Baie de Somme in Noord-Frankrijk.
Deze museumlijn in Picardie loopt onder andere langs de zeer fraaie Baie de Somme en langs verschillende landelijke plaatsjes alwaar de tijd nog stilstaat.

Op de foto is de fraaie groene stoomlok E 332 met reizigerstrein onderweg van Saint-Valery-sur-Somme naar Cayeux-sur-Mer.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_9930-SF)
Bijlagen
IMG_9930-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Afscheid van Mat '64 (25 september 2016) :(

Op 25 september 2016 nam Nederland afscheid van Mat '64 met een waardige rit van Maastricht via Eindhoven, Arnhem, Deventer, Zwolle, Amersfoort naar het Spoorwegmuseum in Utrecht.
Tijdens een gezellige receptie werd treinstel 876 officieel overgedragen aan het Spoorwegmuseum.

Bij de foto's:

- De afscheidsrit tijdens de stop te station Nijkerk.
- Treinstel 876 blijft achter in het Spoorwegmuseum, terwijl de bezoekers al weer lang naar huis zijn en de overige treinstellen op de achtergrond stilletjes vertrekken richting hun eindbestemming.................

Ook ik nam afscheid van Mat 64, alwaar ik een kleine 37 jaren op reed. Simpel, analoog en kwalitatief prima materieel, welke ondanks hun wat mindere werkomstandigheden nog best een paar jaartjes hadden mogen blijven rijden :D

Gr Peter
Bijlagen
IMG_0129-SF.JPG
IMG_0159-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Op woensdag 21 september bezocht ik de Chemin de Fer de la Baie de Somme in Noord-Frankrijk.
Deze museumlijn in Picardie loopt onder andere langs de zeer fraaie Baie de Somme en langs verschillende landelijke plaatsjes alwaar de tijd nog stilstaat.

Op de foto is de fraaie groene stoomlok E 332 met reizigerstrein onderweg bij Noyelles sur Mer.

Veel kijkplezier, Peter
(14279-SF)
Bijlagen
14279-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Celle - 2016

Een plaatje van de strak gepoetste HLG (HolzLogisitik & Güterzuge) DE 2700-06 op het emplacement van Celle.
De lokführer was ruim 2 uren bezig om met een klein doekje met emmertje water de lok schoon te maken, ik heb even gewacht totdat het resultaat er wezen mocht, en de beste man zijn spullen aan het opbergen was in de lok........ :D

Veel kijkplezier, Peter
(13974-SF)
Bijlagen
13974-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Eurostar

Op 13 december 2016 kwam er ook weer eens een Eurostar treinstel naar Nederland. Met een kleine vertraging van ongeveer 25 minuten kwam het treinstel aan te Rotterdam.
Na een korte stop voor het laten instappen van enkele personen reed het treinstel via de Oude Lijn door naar Amsterdam.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
20161213_140023-SF.jpg
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

R-NET treindienst Gouda <>Alphen aan de Rijn

Sinds de nieuwe dienstregeling van 11 december 2016 rijdt Abellio (dochterbedrijf van NS) de treindienst tussen deze plaatsten.
Hiervoor zijn zes 2-wagen Flirt treinstellen aangeschaft bij Stadler, Zwitserland. De stellen zijn gebouwd in Polen.
Ze rijden in R-NET beschildering in een 30 minutendienst op deze enkelsporige lijn in de Randstad.

In de eerste week van exploitatie rijden de stellen 2015 + 2014 bij Waddinxveen Noord, ongeveer gelegen op het midden van deze korte spoorverbinding.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_0190-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Abbeville

Met Edwin (collega NSR-machinist) was ik even kort in Frankrijk en aangezien we de overnachting hadden gepland te Abbeville, bezochten we aldaar vanzelfsprekend ook even het station met het zeer fraaie stationsgebouw.
Met de getrokken trein met Corail-rijtuigen waren we al blij, dat het nog een lok serie 67000 was in de blauwe kleurstelling was helemaal prima, het zou de enige in deze kleur zijn tijdens ons bezoek aan het zonnige Frankrijk.

Veel kijkplezier, Peter
(14371-SF)
Bijlagen
14371-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Treindienst Oudejaarsavond 2016 in Nederland

Op oudejaarsavond stopt de treindienst in Nederland rond 20.00 uur. De werkelijke tijd ligt per baanvak anders, immers vooral personeel moet nog naar een standplaats rijden alwaar ze einde dienst hebben. Dat is een enorme logistieke puzzel, immers de treindienst stopt eigenlijk abrupt, maar al het rijdende personeel moet nog wel op de eigen standplaats uitkomen.
Ik was rond 19.00 uur nog te Zwolle om de allerlaatste intercity van 2016 (trein 1868) van Zwolle, via Lelystad, Schiphol en Leiden naar Den Haag Centraal te rijden.
Onderweg werd het hoe langer hoe stiller op het spoor, na Schiphol ben ik zelfs geen trein meer tegengekomen. De trein was overigens zeer goed bezet, na Schiphol zelfs erg druk. Te Leiden bestond nog een aansluiting op de trein naar Vlissingen, maar deze reed nog maar tot Den Haag HS. Achter mij zou er nog één "Sprinter" volgen tussen Leiden en Den Haag Centraal, de echt allerlaatste trein van 2016......

Traditiegetrouw stond de stationshal te Den Haag weer goed vol met mensen welke niet wisten dat er na 20.00 uur geen treinen meer reden (altijd weer zeer opvallend in een tijd met een overvloed aan on-line info) Ondertussen was het al 21.00 uur. Een mooi moment om gauw naar huis te gaan :D

Een goed 2017 toegewenst, Peter
Bijlagen
20161231_191347.jpg
20161231_191347.jpg (101.71 KiB) 9756 keer bekeken
20161231_202731.jpg
20161231_202731.jpg (57.88 KiB) 9756 keer bekeken
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Einde Proefbedrijf IC-Direct Den Haag Centraal <> Breda

Vrijdag 6 januari 2016 was de laatste dag van het proefbedrijf voor de toekomstige ICD Den Haag Centraal <> Breda.
Het mocht allemaal wat kosten, twee weken lang is er intensief van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat proefgereden op het gehele traject, nadat eerder al was proefgereden tussen Rotterdam Stadion en Breda.
De proefritten zijn met wisselend succes verlopen. Voorlopig wordt er helemaal nog niet in de reizigersdienst gereden, immers nu zijn er de komende weken weer zeer omvangrijke werkzaamheden in de Willemsspoortunnel te Rotterdam.

Op de foto een netjes op tijd rijdende proefrit onderweg richting Den Haag.

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_0207-SF)
Bijlagen
IMG_0207-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie