Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Winter in Duitsland

In het betrekkelijk hoog gelegen Winterberg (Westfalen) was het in de vroege ochtend van zaterdag 28 februari nog echt winter. Op de nabij gelegen top van de Kahle Asten lag nog zo'n 30 cm sneeuw, op het station net iets minder.

Op de foto, genomen rond 08.40 uur, staat de DB-Regio trein te wachten op vertrek vanuit Winterberg voor de bijna 2 uur durende rit naar Dortmund Hbf.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_4611 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

HSL in Nederland

11 maart 2015 was een mooie lentedag, dus maar eens even wezen kijken langs de HSL ter hoogte van Benthuizen. Door allerlei verstoringen in de treindienst (sein- en wisselstoringen, stroomstoring, geplande en niet-geplande werkzaamheden en akties van het rijdende personeel) reed er maar weinig.
Na één uur wachten was er nog niets langs gekomen in beide richtingen. Toch nog enkele opnames kunnen maken, waarmee zo'n beetje al de types welke er thans op de Nederlandse HSL rijden, wel voorbij kwamen.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6595 - SF.JPG
IMG_6599 - SF.JPG
IMG_6590 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Haven Rotterdam

Het mooie zonnige (maar wat frisse) weer nodigde uit om even een voorjaarskijkje te nemen (sportief, op de fiets) in de Rotterdamse haven.
Ondanks dat het vrijdag de 13de is, had ik het geluk dat er toch heel wat leuks voorbij kwam.
Naast natuurlijk de vele rode loks kwamen er ook nog flink wat andere kleuren voorbij, een kleine overzicht van de opnames van vandaag,

Veel kijkplezier, Peter

IMG_6604-SF
IMG_6606-SF
IMG_6612-SF
IMG_6617-SF
IMG_6628-SF
Bijlagen
IMG_6604 - SF.JPG
IMG_6606 - SF.JPG
IMG_6612 - SF.JPG
IMG_6617 - SF.JPG
IMG_6628 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Driebergen-Zeist (Nederland)

Op een zomerse dag in het jaar 2000 werden de bossen rond Driebergen-Zeist bruut opgeschikt door het passeren van deze goederentrein met "Ludmilla" van DB Cargo.
Veel kijkplezier, Peter
(160.08-SF)
Bijlagen
160.08 - SF.JPG
Laatst gewijzigd door Meesterpeter op 28 mar 2015, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

NIR - Northern Ireland Railways

Een opname uit de tijd dat het nog wat onrustig was in Noord-Ierland. De Katholieken en de Protestanten gingen niet al te vredig met elkaar om.....
Buiten het station was een militaire wegblokkade, alwaar ook ik mij moest legitimeren.
Met de bus door Belfast was helemaal een belevenis, het leek wel een oorlogssituatie, overal militairen, panservoertuigen en ook daar weer vele blokkades. De lijnbus moest stoppen en alle passagiers werden nauwlettend bekeken. Ondertussen ging men met grote verrijdbare spiegels onder de gehele bus door, om te kijken over er niets verdachts onder hing.
Echter, treinen fotograferen was gelukkig dan weer niet verdacht. Toen nog heel wat materieel op de dia kunnen zetten wat nu heden ten dagen niet meer in Noord-Ierland rijdt, zoals dit type dieseltreinstel, welke het voorstadsvervoer rond Belfast verzorgde.

Veel kijkplezier, Peter
(130.26 - SF)
Bijlagen
130.26 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

station Zutphen

Van die gele Mat '46 treinstellen waren er niet zoveel, slechts 4, dus altijd leuk als zo'n stel op het juiste moment opdook, zoals hier bij vertrek uit Zutphen in 1980.

Veel kijkplezier, Peter
(02.128 - SF)
Bijlagen
02.128-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

VSM- Veluwse Stoomtrein Maatschappij 40 jaar 1975<>2015

De VSM bestaat dit jaar precies 40 jaar. Een hele verdienste voor een groep vrijwilligers welke al jaren stoomloks een spoorbaan onderhouden.
Uit de begintijd zijn niet erg veel opnames, en zeker niet van de 094 055-1 welke slechts het eerste jaar dienst deed op de lijn. Helaas is de lok reeds in 1976 afgevoerd en gesloopt........
Op de foto staat de lok met trein (met oa. nog blauwe NS "Blokkendoosrijtuigen) te wachten voor een overweg, op weg naar station Apeldoorn.

Veel kijkplezier, Peter
(21.06-SF)
Bijlagen
21.06 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Dordrecht en Dordrecht Zuid 8 april 2015
Bijlagen
IMG_6656 - SF.JPG
IMG_6638 - SF.JPG
IMG_6653 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Havenspoorlijn Rotterdam - 9 april 2015

Op deze zonnige voorjaarsdag kwam er weer van alles voorbij op de Havenspoorlijn. Een kleine aantal van de genomen foto's hierbij,

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6698 - SF.JPG
IMG_6686 - SF.JPG
IMG_6672 - SF.JPG
IMG_6664 - SF.JPG
IMG_6662 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Lintorf 10 april 2015

Het mooie voorjaarsweer was de reden om even een bezoek aan Lintorf te brengen en om te kijken of er nog wat leuke goederentreinen voorbij kwamen.
Ondanks dat het nogal "dun" was met de wat meer fotogenieke treinen, die rode DB-Schenker loks kennen we wel......, kwam er toch nog wel wat leuks voorbij.
Enkele opnames van deze geslaagde dag Ruhrgebied.

Veel kijkplezier, Peter

IMG_6707 - SF
IMG_6713 - SF
IMG_6728 - SF
IMG_6737 - SF
IMG_6762 - SF
IMG_6763 - SF
Bijlagen
IMG_6707 - SF.JPG
IMG_6713 - SF.JPG
IMG_6728 - SF.JPG
IMG_6737 - SF.JPG
IMG_6762 - SF.JPG
IMG_6763 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Almere Oostvaarders

De treinserie 4900 Utrecht <> Almere Oostvaarders keer aldaar op het enkele jaren geleden emplacement met twee keersporen.
Tijdens het kopmaken aldaar is deze foto genomen van SLT 2619.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
20150421 - SF.jpg
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Echt Hollands: Bollenvelden

Bijna Hollandser kan het niet, de bollenvelden rond Voorhout, Sassenheim en Vogenlenzang. Niet elk jaar zijn de bollenvelden in precies dezelfde periode op haar mooist. Dit jaar zijn de bloemen wat later dan vorig jaar, maar ze stonden er weer mooi bij in het voorjaarszonnetje. Dus tijd voor een fietstochtje.
Toevallig kwam er ook nog een VIRM voorbij..........

Veel kijkplezier, Peter
(IMG_6776-SF)
Bijlagen
IMG_6776-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

SYNTUS (Nederland)

Op deze zonnige dag in 1999 (het eerste jaar dat Syntus actief was) waren de DE-II treinstellen 180 en 186 afwisselend in dienst op de lijn van Almelo naar Marienberg.
Op de foto de 180 (Bouwjaar 1953) onderweg richting Almelo.

Veel kijkplezier, Peter
(159.08 - SF)
Bijlagen
159.08 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

F.S. - Italië

Begin '90 jaren reden er in het goederenvervoer rond oa. Milaan nog de fraaie en ongelofelijk oud aandoende loks van de serie 626 (bouwjaar 1935).
Tijdens één van mijn tripjes kon ik deze dia maken op het station van Arona, alwaar het altijd behoorlijk druk was met treinen, zowel reizigers als goederen.
Ook toen al was fotograferen in Italië niet echt toegestaan, politie zag je eigenlijk nooit, maar de toezichthoudende taak hadden het spoorwegpersoneel ter plekke meestal met veel enthousiasme op zich genomen.

Veel kijkplezier, Peter
(45.37-SF)
Bijlagen
45.37-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Alsdorf 1989

In 1989 waren de hoogtij dagen van de industrie stoom te Alsdorf natuurlijk al lang voorbij, maar ook toen nog werd er nog "in het wild" met stoomloks gereden.
Het was er lang niet meer zo druk als bv in 1979 en 1982, toen ik daar ook al eens was.
Een echte volhouder was lok 1, hier met een fraaie tweeasser (met spaakwiel) aan het rangeren. Twee jaren later was alles hier voorbij..........

Veel kijkplezier, Peter
(29.39-SF)
Bijlagen
29.39-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie