Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Komárom

Diesellok van de private onderneming BOBO te Komárom, de grensplaats tussen Hongarije en Tsjechië.
Op de achtergond de Donaubrug welke de grens is tussen beide landen.

Veel kijkplezier, Peter
(10017 - SF)
Bijlagen
10017 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Gele SGM in Nederland

Het verbindingsspoor tussen station Ypenburg, aan de lijn Den Haag <> Gouda, en de Nedtrain werkplaats is enkelsporig, dus als er meerdere treinen tegelijk in of uit de werkplaats moeten is het altijd even wachten op elkaar.
Het spoor is er gekomen omdat de werkplaats haar spooraansluiting verloor, toen de Zoetermeer- en Hofpleinlijn een metro/tramverbinding werd.
Op een regenachtige julidag in 2008 waren de toen nog gele stellen SGM onderweg naar de werkplaats en moesten even wachten op andere treinbewegingen "in de polder". Een echt spoorse uitdrukking voor de sporen welke vroeger in de polder lagen achter de werkplaats, maar nu middenin een woonwijk, naast de RandstadRail halte Leidschenveen.
Links op de foto nog een zeer klassieke (vm NS) bovenleidingpaal van de Hofpleinlijn met alleen een paal in het midden. Om deze palen ruimte te bieden, liggen de sporen op deze spoorlijn wat verder uit elkaar.

Veel kijkplezier, Peter
(2198 SF)
Bijlagen
2198 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Mecklenburgische Bäderbahn - "Molli"

Op een van de bekendste en meest gefotografeerde plekjes langs deze mooie smalspoorlijn (met spoorbreedte van 900 mm) passeerde lok 099 903-7 mij met trein van Bad Doberan naar Kühlungsborn West. Het was er toen nog heel rustig op straat, ondanks dat de Wende al een paar jaar eerder was.
Er reden zelfs nog volop Trabantjes rond.
Bad Doberan en enkele andere kustplaatsjes aan de Oostzee kust waren in DDR tijden zeer gewilde vakantie bestemmingen voor de Oost-Duitsers.

Veel kijkplezier, Peter
(143.10- SF)
Bijlagen
143.10- SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Braubach

De toeristische trekker van Braubach is niet de DB 110 maar de hoog op de berg gelegen Marksburg, een mooi authentiek kasteel welke het bezoek meer dan waard is.
Voor Japanners hebben ze het overigens makkelijk gemaakt, die hoeven niet helemaal naar Braubach in Duitsland af te reizen, in het Japanse Okinawa staat een copie in schaal 1:1 !
Verder opvallend, een geluidsscherm zonder alternatieve beschilderingen........

Veel kijkplezier, Peter
(2432- SF)
Bijlagen
2432- SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Thionville

Grensstation Thionville met net binnengereden trein vanuit Luxemburg richting Metz.

Veel kijkplezier, Peter
(299-SF)
Bijlagen
299-SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Gemünden am Main

Een van de meest bekende fotoplekken in Duitsland is Gemünden am Main. Vanaf de brug over de Main heb je een mooi uitzicht naar beide kanten, en bij bewolkt weer kan je dan ook de gehele dag door fotograferen. En aan goederentreinen geen gebrek, zo rijden soms zelfs met hun tweeën naast elkaar.
Naast al die bekende "Rode Dozen" die ik al helemaal niet meer op de foto zet komen er ook genoeg loks voorbij van andere vervoerders, zodat er genoeg afwisseling is.

Veel kijkplezier, Peter
(10834 SF)
Bijlagen
10834 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

St.lok 86 333

ex. DR Stoomlok 86 333 (Bj 1939) is een vaste bezoeker van de werkplaatsen in Meiningen. Dat zal de eigenaar, Verein Wutachtalbahn, zo langzamerhand heel wat geld gekost hebben. De lok was voor verschllende herstellingen en revisies in de werkplaats in 1999, 2003, 2004, 2006 (nieuwe ketel), 2011, 2012 en nu dus weer voor een drijf- en loopwerkrevisie in 2014........ Opvallend daarbij is dat de lok veelvuldig problemen heeft met het profiel van de wielbanden. Schijnbaar wat te veel ingezet op trajecten met nogal krappe bogen.

Gr Peter
(10985 SF)
Bijlagen
10985 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Lok 1501

Als medeoprichter van de Werkgroep 1501 heb ik er voor gezorgd dat deze lok voor het nageslacht bewaard is gebleven. Helaas is de lok al vele jaren niet meer bedrijfsvaardig en toegelaten op het Nederlandse spoor.
Na een grote revisie van de lok in 1990 te Wpl. Tilburg zag deze er prima uit en werd regelmatig ingezet. Zo ook op 30 april 1990, toen ik met de lok een extra goederentrein op pad ging, welke deze foto op de Kijfhoek opleverde voor vertrek.

Veel kijkplezier, Peter
(10.164 SF)
Bijlagen
10.164 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Station Leidschendam - Voorburg

Al weer heel wat jaren geleden stond ik op het perron van deze halte aan de Hofplein- en in 1977 geopende Zoetermeerlijn. De 1211 met lege vakantietrein was onderweg van Den Haag naar de werkplaats Leidschendam.

Veel kijkplezier, Peter
(02.48)
Bijlagen
02.48 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Istanbul Türkije

Veel kijkplezier, Peter
(500 SF)
Bijlagen
500 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

SBB 10011

In 1996 waren deze fraaie loks al niet meer zo heel veel te vinden op de Zwitserse rails. De 10011 (bouwjaar 1946) was nog achtief rond Luzern met allerlei handen-en-span diensten, dus een mooi moment om deze lok nog een keer op de dia vast te leggen.
Niet lang erna ging de lok buiten dienst.
Van deze serie SBB loks zijn twee exemplaren bewaard gebleven als museumlok, de 10001 (uit de eerste serie) en de 10044 (uit de tweede serie, zonder frontdeur). Maar liefst negen lokomotieven werden doorverkocht aan derden, met wisselend succes qua bedrijfsvaardig zijn. Twee hiervan staan thans in een museum in Darmstadt (Duitsland), echter de 10034 rijdt regelmatig voor haar huidige eigenaar "TEE-Classics" in de originele TEE kleurstelling extra treinen.

Veel kijkplezier, Peter
(03.382 SF)
Bijlagen
03.382 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Leidschendam 06-02-2015

Een kleurrijke Benelux van Amsterdam op weg naar Brussel, en de Groene Virm, op weg naar Den Haag CS kwamen te Leidschendam voorbij.

Veel kijkplezier, Peter
Bijlagen
IMG_6553 - SF.JPG
IMG_6546 - SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

OSE - 420

Ondanks hun zeer verwaarloosde staat reden in 1996 nog een aantal ex. DB loks onder de warme Griekse zon de sneltreinen tussen Athene en Thessaloniki.
Op de foto "Mercedes" (de bijnaam van het Griekse spoorwegpersoneel voor deze loks) 420, de voormalige DB 221 122-5 met sneltrein langs de kust van de Egeische Zee bij Platamon.

Veel kijkplezier, Peter
(144.96 SF)
Bijlagen
144.96 SF.JPG
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Steve »

Fantastisch!

Zie ik het overigens slecht, of telt de trein echt maar twee rijtuigen?
Meesterpeter
Berichten: 579
Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Fotoalbum Peter (Diverse landen)

Bericht door Meesterpeter »

Hallo Steve,

Niets aan de hand met je ogen :wink: , maar moeilijk te zien, ook voor mij.
Echter ik heb ook nog een opname dat de trein veel dichterbij is, dus die even bekeken.
De trein was wel langer, derde rijtuig was creme (onderzijde)/donkerrood (bovenzijde) van kleur en daarna nog minimaal een rijtuig.

met vr gr Peter
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden :D
Plaats reactie