11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door overweg13 »

Nee, we stapten niet als "personen langs het spoor" over lijn 35 van Aarschot naar Testelt; we volgden namelijk de GR van het Hageland. Versalg van wandeling en treinreis op http://blog.seniorennet.be/overweg13/.

Veel lees- en kijkgenot
Met vriendelijke groet

overweg13
ryckaert
Berichten: 222
Lid geworden op: 02 aug 2008, 23:53
Locatie: De Haan
Contacteer:

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door ryckaert »

Leuke reportage!

De '"machtige goederentrein" waar je het over hebt lijkt sterk op de trein naar Basf in Antwerpen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door overweg13 »

ryckaert schreef:Leuke reportage!

De '"machtige goederentrein" waar je het over hebt lijkt sterk op de trein naar Basf in Antwerpen.
Bedankt voor de info.
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vic,

Bedankt voor de mooie reportage.Wat de overwegen in Rotselaar betreft kan ik je melden dat er 1 overweg afgeschaft is(OW 122); De andere overwegen in Rotselaar blijven tot nader order bestaan.Het is wel zo dat die overwegen het treinverkeer soms sterk kunnen verstoren.

Ook bedankt voor de informatie over mijn buslijn.(335 Leuven - Rotselaar - Aarschot). Ook kan ik je melden dat deze buslijn een tijdje heeft bestaan onder lijnnummer 35a.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door overweg13 »

Lukas schreef:
Ook bedankt voor de informatie over mijn buslijn.(335 Leuven - Rotselaar - Aarschot). Ook kan ik je melden dat deze buslijn een tijdje heeft bestaan onder lijnnummer 35a.

Lukas
Hoi, Lukas. Ik denk dat je het hier verkeerd voorhebt. De 335 waarvan ik sprak is wel degelijk een lijn Aarschot - Diest geweest. Toevallig heeft De Lijn dat busnummer jaren later gebruikt voor de verbinding Leuven - Aarschot. De huidige buslijn die het dichtst bij de vroegere 335 ligt, is lijn 35 (36/37).
Met vriendelijke groet

overweg13
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door dekooiker »

Vic,


De tabelnummers wijzigden vroeger een paar keer.
Heb je een overzicht op welke data die wijzigingen gebeurden?

Om iedereen gerust te stellen: de trein was 44521 ;-)
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door overweg13 »

dekooiker schreef:Vic,


De tabelnummers wijzigden vroeger een paar keer.
Heb je een overzicht op welke data die wijzigingen gebeurden?
Eigenlijk niet: zo lang de busdiensten in het spoorboekje voorkwamen of de NMVB een nationale reisgids uitgaf, kon je het vrij nauwkeurig jaar na jaar volgen, maar de voorbije twintig jaar is het aartsmoeilijk geworden om dit bij te houden. Ik heb al 2 keer aan De Lijn gesuggereerd dat ze me alle dienstregelingen ter beschikking stellen, digitaal, zodat ik ten minste het historisch overzicht kan behouden, zonder alles te moeten downloaden, elke lijn ook nog eens voor de verschillende rijperiodes. Maar ze doen niet eens de moeite om te antwoorden. Ik vrees echt dat bij elke wijziging de gegevens van de vorige dienstregeling verloren gaat.
Met vriendelijke groet

overweg13
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vic,

Bedankt voor de verduidelijking.Ik dacht dat je het over de huidige buslijn 335 tussen Leuven en Aarschot had.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door BlubBlub »

overweg13 schreef:
dekooiker schreef:Vic,


De tabelnummers wijzigden vroeger een paar keer.
Heb je een overzicht op welke data die wijzigingen gebeurden?
Eigenlijk niet: zo lang de busdiensten in het spoorboekje voorkwamen of de NMVB een nationale reisgids uitgaf, kon je het vrij nauwkeurig jaar na jaar volgen, maar de voorbije twintig jaar is het aartsmoeilijk geworden om dit bij te houden. Ik heb al 2 keer aan De Lijn gesuggereerd dat ze me alle dienstregelingen ter beschikking stellen, digitaal, zodat ik ten minste het historisch overzicht kan behouden, zonder alles te moeten downloaden, elke lijn ook nog eens voor de verschillende rijperiodes. Maar ze doen niet eens de moeite om te antwoorden. Ik vrees echt dat bij elke wijziging de gegevens van de vorige dienstregeling verloren gaat.
De data zelf bestaat als open-data (http://data.opendataforum.info/dataset/ ... vlaanderen). Alleen vraagt de lijn een motivatie en acceptatie van een licentie om er bij te kunnen. Dat kan via het contactformulier.

De meest interessante voor u lijkt me die in het GTFS formaat. Een beschrijving hiervan kan je vinden bij Google op (https://developers.google.com/transit/gtfs/reference).

Hopelijk kan je hier iets mee
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5269
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 11 maart 2014 Aarschot - Testelt

Bericht door overweg13 »

Bedankt voor de tip!
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie