Pagina 1 van 1

Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 19 mar 2014, 23:24
door X-Fader
Hierbij een paar foto's van de werken op de spoorlijn 89

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 20 mar 2014, 07:56
door Robin
knappe fotoreeks :D

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 20 mar 2014, 10:08
door dentheo
Netjes... op één van de foto's herken ik de platte ballastwagentjes, met de grote cilinders onderaan, die ik een tiental dagen geleden over lijn 12 zag komen.
Werden tot nog toe weinig (of niet ?) in Belgie gebruikt ????

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 20 mar 2014, 10:45
door Patrick
Mooi.
Wat mij opvalt, is dat de beveiliging langs het traject van Belgische werven bij meerdere sporen toch een stuk minder is dan in Duitsland.
Daar zijn er bv. om de zoveel meter zwaailichtjes aangebracht. Heeft wellicht te maken met de "deutsche Gründlichkeit"? :wink:

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 20 mar 2014, 10:49
door Shrek
Patrick schreef:Mooi.
Wat mij opvalt, is dat de beveiliging langs het traject van Belgische werven bij meerdere sporen toch een stuk minder is dan in Duitsland.
Daar zijn er bv. om de zoveel meter zwaailichtjes aangebracht. Heeft wellicht te maken met de "deutsche Gründlichkeit"? :wink:
Neen, helemaal niet.
De normen bij Infrabel zijn ook zeer streng wanneer er gewerkt wordt aan/naast een spoor in dienst.
In het geval van Lijn 89 was de beveiliging echter eenvoudig: de lijn was buiten dienst. Zo'n goede beveiliging hebben ze in Duitsland zeker niet :wink:

Als je de hele kermis met alarmen en zwaailichten wil zien kan ik ten zeerste Mechelen aanraden :wink:

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 20 mar 2014, 11:02
door X-Fader
bedankt voor de info, heb weeral iets bijgeleerd

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 22 mar 2014, 17:38
door Marianne
Hoi,

Mooie foto's. Ook mooi om te zien hoe zo'n werk verloopt en indrukwekkende machines gebruiken ze daarvoor.
Ook mooie foto's van de spoorkraan (maar dat is meer een persoonlijke interesse).

Zo'n zelfde Swietelsky werktrein heb ik een paar weken terug door 's Hertogenbosch zien komen. Die rode wagens heb ik op station Roosendaal zien staan, ergens achteraan op die goederensporen. Ik weet niet of ze er nu nog staan overigens.

Groetjes,
Marianne

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 22 mar 2014, 19:55
door dentheo
Ik heb die rode wagens daar zien vertrekken, getrokken door 2x 77...
Ik weet wel niet welke voordelen ze hebben ten opzichte van de klassiek ballastwagens.

Re: Werken Spoorlijn 89

Geplaatst: 24 mar 2014, 22:15
door Lukas
Hoi,

Bedankt voor de mooie en interessante fotoreeks!!

Lukas