Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door pronkie001 »

Gisteren 24 mei mee geweest met de TSP rit voor het afscheid van de Loc-reeks 20. De 2005 was in zijn originele kleur geschilderd waarbij gene enkel detail ontbrak.
Ze hebben het echt mooi in de lak gezet, museum gereed zoals werd verteld. Goed gebruik bij dit soort ritten zijn de vele fotostops al dan niet langs de baan iets wat in Nederland geheel ondenkbaar zou zijn. Veiligheid voor alles dus er wordt goed opgelet of een ieder zich aan de regels houd. Al met al een geweldige dag, met loc-2005 in mooie groen kleur, die ik veel mooier vind dan in het blauw. Voor een ieder die de precieze locatie wil weten, van alle foto's staan de GPS coördinaten erbij.

Voor de liefhebbers, wees er snel bij op 5 juli is er de laatste rit me de 2005 omdat de belangstelling
voor deze rit zo groot was dat ze een tweede rit hebben gepland
Afbeelding Eerste fotostop was bij Chastre alwaar we de 2005 in het zonnetje op de plaat hebben gezet.
Afbeelding De volgende sop was bij het vroegere goederenkoer met de tunnel op de achtergrond bij Onoz-Spy
Afbeelding Bij de volgende fotostop de brug over de Sambre bij Floreffe
Afbeelding En ook een goed gebruik is het bord wat per rit gemaakt wordt en zo hier en daar op de foto gezet kan worden.
Afbeelding Stop te Ciney, alwaar de 2005 werd gepasseerd door de 1360.
Afbeelding De volgende stop was even een geklauter om boven op het talud te komen.
Afbeelding Bij de brug bij Haversin kilometerpaal 104,500 met de brug en een GSM mast op de achtergrond, ook hier even klauteren.
Afbeelding Gare de Marloie , alwaar de loc moest omlopen.
Afbeelding In het veld met in de verte de Maas was hier een fotostop gepland, ik hoop dat de boer geen spijt heeft
gehad om hiervoor toestemming te geven, zo'n 200 man over je veld laten lopen tussen de gewassen.
Afbeelding In de buurt van Aiseau bij kilometerpaal 84,970 klommen we op een talud om de 2005 op de plaat te zetten.
Afbeelding Bij Erquelinnes vlak bij de Franse grens werd nog één maal de loc omgelopen om vervolgens weer terug te gaan naar Brussel.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door HLE 2302 »

Mooie foto's. De livrei van de loc is inderdaad prachtig !
Ook veel geluk gehad met het weer precies. :)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door Locomotief 5175 »

Nog een vraag, wat gaat er dan doen met de 2005 na 5 juli ? bewaard ? voor wie ? NMBS of TSP ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door 2012 »

Ik was er ook bij, hier een paar fotos, nog extra's op mijn site

Heel tof om de 2005 opnieuw in het groen te zetten zoals die aanvankelijk was bij de levering half de jaren 70
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding meer fotos op mijne website
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door pronkie001 »

Locomotief 5175 schreef:Nog een vraag, wat gaat er dan doen met de 2005 na 5 juli ? bewaard ? voor wie ? NMBS of TSP ?
Wat ik begreep de NMBS. Deze wordt in het museum gezet, eind juli loopt de vergunning af om te mogen rijden. Dus 5 juli is echt de laatste keer dat de 2005 mag rijden.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2062
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door Dieselfreak »

HLE 2302 schreef:Mooie foto's. De livrei van de loc is inderdaad prachtig !
Vind ik ook... veel beter dan de huidige blauwe, en het steriele wit van de nieuwste locs. Deze groene trein past heel goed in een groene omgeving. Mooie fotoreeks!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door etoile du nord »

Super ! Bedankt mannen voor de héél mooie foto's , jammer dat ik er nog niet bij kon zijn .... maar op 5 juli ga ik zeker mee
Afbeelding
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door Terminus »

Mooie foto's! Ook een dikke proficiat aan de mensen die de 2005 weer volledig in ere hersteld hebben.

Ik juich uiteraard toe dat er twee ritten zijn, maar ik tel nu maar 4 rijtuigen. Was het geen optie om meer rijtuigen te gebruiken (ik vermoed dat het iets te maken heeft met de veiligheid bij de fotostops?)?
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door 2012 »

Terminus schreef:Mooie foto's! Ook een dikke proficiat aan de mensen die de 2005 weer volledig in ere hersteld hebben.

Ik juich uiteraard toe dat er twee ritten zijn, maar ik tel nu maar 4 rijtuigen. Was het geen optie om meer rijtuigen te gebruiken (ik vermoed dat het iets te maken heeft met de veiligheid bij de fotostops?)?
Veiligheid bij fotostops is best ok zunne, op plaatsen waar we de sporen moeten oversteken dan gebeurt dat pas na toelating van traffic control, die de organisator verzekerd dat er geen treinen op komst zijn op andere spoor, maar t'is eerder praktisch, nu is het al een hele klus om dat legertje fotografen te laten uitstappen, op een rij te krijgen om de fotos te kunnen maken. Meer volk zou nog erger worden dan het nu al is, er word nu al es geroepen (gevloekt) omdat men al es in elkaars weg loopt :D Dat hoort erbij ma al bij al vind ik het wel meevallen, iedereen kan wel zijn foto maken, soms met nodige geduld. Met nog een rijtuig extra volk zouden ook de stops nog langer worden, tegen da iedereen in/uit gestapt is ... dus ik ga er van uit dat de reden daar te zoeken is.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door Lukas »

Hoi,

Eerst en vooral een dikke proficiat aan de fotografen voor de mooie foto's!!De combinatie van een groene elektrische locomotief met groene rijtuigen vind ik echt heel mooi.

Net zoals Etoile du nord vond ik het spijtig dat ik er niet bij kon zijn maar ik had andere verplichtingen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door pronkie001 »

Lukas schreef:Eerst en vooral een dikke proficiat aan de fotografen voor de mooie foto's!
Bedankt, de volgende rit zal net zo mooi zijn, ik heb andere verplichtingen dus ik ben nu al benieuwd naar de foto's. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Afscheidsrit van de Loc-reeks 20

Bericht door Bibke »

pronkie001 schreef:
Lukas schreef:Eerst en vooral een dikke proficiat aan de fotografen voor de mooie foto's!
Bedankt, de volgende rit zal net zo mooi zijn, ik heb andere verplichtingen dus ik ben nu al benieuwd naar de foto's. :mrgreen:
Ik meer en meer van mensen die er zaterdag bij waren, er op 5 juli weer bij zullen zijn.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie