omgeving station Roeselare

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

omgeving station Roeselare

Bericht door doggys2 »

Binnenkort moet ik voor een fotoreportage in Roeselare zijn en vroeg mij af of er wat verkeer op lijn 66 passeert in de omgeving van het station.
Ik heb op Google Maps gezien dat er aan de Spoorweglaan nog een aantal sporen liggen en ik dacht dat er misschien wat te zien was.
Het zal in elk geval een weekdag zijn.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
groen1976

Re: omgeving station Roeselare

Bericht door groen1976 »

Veel meer dan wat je op railtime vindt passeert er niet in Roeselare. D.w.z. 2 x per uur de L-verbinding Kortrijk - Brugge (:20)/Brugge - Kortrijk (:42) en 2 x per uur de IC Kortrijk - Oostende (:05) / Oostende - Brugge (:54) en dit aangevuld met een paar P-treinen. Goederenvervoer is zeer beperkt.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: omgeving station Roeselare

Bericht door Steve »

Qua materieel heb je: op de L Brugge - Kortrijk gemoderniseerde klassiekjes, en op de IC Oostende - Kortrijk (- Rijsel) M4 + HLE 21 en MS96. De eerste uitsluitend op de ritten die tot Kortrijk beperkt zijn, de laatste hoofdzakelijk op de ritten van en naar Rijsel. Op de P-treinen hoofdzakelijk klassiekjes en M4 (vooral de ritten Kortrijk - Brugge), daarnaast ook MS80 of M6 op de paar P-treinen die een afsplitsing zijn van de IC Poperinge - Sint-Niklaas. In een van de P-treinen tussen Kortrijk en Brugge reden ook een paar I6-rijtuigen mee, maar ik vermoed dat die er intussen niet meer te vinden zijn.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: omgeving station Roeselare

Bericht door doggys2 »

Bedankt voor de info.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Plaats reactie