Fotolocaties - Omgeving Luik

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
KolonelKlink

Fotolocaties - Omgeving Luik

Bericht door KolonelKlink »

Goedemiddag u allen,

Binnenkort zit ik een dagje in de omgeving van Luik voor mijn werk. Als mijn planning het toelaat wil ik uiteraard ook met een paar fraaie plaatjes van treinen naar huis. Enkel in deze regio ben ik helaas vrij onbekend. Vanwege mijn leeftijd kan ik (gelukkig) nog op een GoPass waar nog 5 strippen op zitten, dus in principe kan ik alle kanten uit binnen het redelijke, maar weet iemand hier een beetje leuke fotolocaties te noemen? Ik ben voornamelijk opzoek eigenlijk naar bosrijk en heuvelachtig landschap waarbij de trein het plaatje min of meer af maakt, wat ook nog eens makkelijk/snel met de trein te bereiken is (mijn auto heb ik namelijk niet tot beschikking deze dag).

Ik hoor graag jullie meningen!

Mvgr,
KolonelKlink
ryckaert
Berichten: 222
Lid geworden op: 02 aug 2008, 23:53
Locatie: De Haan
Contacteer:

Re: Fotolocaties - Omgeving Luik

Bericht door ryckaert »

Op een 15-tal km van Luik ligt Visé waar je wel enkele makkelijk bereikbare fotopunten hebt voor goederenvervoer van/naar Duitstland.

Visé, Lijn 24
Afbeelding

Personenverkeer:
Geen

Goederenverkeer:
Verkeer van/naar Aachen West
-NMBS Reeks 28
-Crossrail class 66
-Rurtalbahn/Trainsport class 66
-Railtraxx class 66, 186

Hoe te bereiken?
Ongeveer 10 minuten lopen vanaf station Visé. Loop vanaf het station linksaf de Rue Maréchal Foch in. Deze blijven volgens als de weg overloopt in de Avenue de Navagne. Vervolgens rechtsaf slaan richting Rue de la Croix Rouge. Bij de Rue de Maestricht linksaf slaan en vlak voor het spoorviaduct rechstaf het zandpad inlopen.

Google Maps

Zonnestand
Suncalc

Visé, Lijn 24
Afbeelding

Personenverkeer:
Geen

Goederenverkeer:
Verkeer van/naar Aachen West en Kinkempois. Ook bediening van Lixhe.
-NMBS Reeks 13, 28, 77
-Crossrail class 66
-Rurtalbahn/Trainsport class 66
-Railtraxx class 66, 186

Hoe te bereiken?
Enkele minuten lopen vanaf station Visé. Loop vanaf het station rechtsaf naar de Avenue du Pont. Zodra je over de autosnelweg heen bent rechtsaf de Quai des Fermettes inlopen.

Google Maps

Zonnestand
Suncalc

Visé, Lijn 24
Afbeelding

Personenverkeer:
Geen

Goederenverkeer:
Verkeer van/naar Aachen West en Kinkempois. Ook bediening van Lixhe.
-NMBS Reeks 13, 28, 77
-Crossrail class 66
-Rurtalbahn/Trainsport class 66
-Railtraxx class 66, 186

Hoe te bereiken?
Ongeveer 5 minuten lopen vanaf station Visé. Loop vanaf het station rechtsaf naar de Avenue du Pont. Zodra je de Maas bent gepasseert rechtsaf via de trap de Quai du Halage inlopen.

Google Maps

Zonnestand
Suncalc


*Bron: Sion-Rail
Plaats reactie