vakantie Oostenrijk en Duitsland

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
13'erke

vakantie Oostenrijk en Duitsland

Bericht door 13'erke »

Ik heb het niet kunnen laten om op vakantie enkele treintjes te spotten.
(15-25aug)
Afbeelding Een Taurus te Innsbruck
Afbeelding De nieuwe pareltjes van de OBB , de serie 1216 geschikt voor 25kV 50Hz, 15kV 16.67Hz en 3 kV gelijkstroom. Te Innsbruck
Waarom niet bij de nmbs?-> Te duur zeker en t'is geen Alstom :lol:
Afbeelding De Porsche lok van de DB (serie 182), mooi en stoer. 8) Te Innsbruck
Afbeelding Een omgebouwde wagon voor fietsen te Lienz (A) , hij brengt de Italianen (met velo) naar huis.Wat was dat direkt een stuk rustiger als die trein was vertrokken zeg.
Afbeelding Wat verder stond een elektrische rangeerlokomotief.
Afbeelding De trein naar Milano( I) staat vertrekkensklaar te Innsbruck. De spiegel zorgt ervoor dat de tb niet meer uit zijn raam moet hangen om zich ervan te vergewissen of iedereen wel in de trein zit. Even later klapte die weer in de trein. De taurus trok daarna ongeloofelijk snel op , beeld je daarbij maar het geluid van een blokfluit in.
Afbeelding Een motorsel verlaat het station van Obergammenau (op zo'n 100km van Munchen) , het spoor loopt hier dood en het station heeft maar 1 spoor meer . De 2twee andere zijn opgeboken (te zien op de voorgrond).
Afbeelding De autotrein van 17.40 komt het station van Mallnitz binnen (A) met Taurus 1116-120 voorop. Even later zal de trein kop maken en weer door de Tauerntunnel (8,5km) rijden. Dit is de enige verbinding om aan de andere kant van berg te geraken. (Tauerngebergte)
Afbeelding De reizigers worden vervoerd in moderen dubbeldekkers à la M6.
Afbeelding De andere kant van de trein, hier zie je de platte wagens waar de auto's oprijden, de auto's zelf staan in een soort kooien.
Afbeelding De tunnelreddingstrein te Mallnitz, tja voor het geval dat...
Afbeelding Een line up van treinen, links een goederentrein beladen met boomstammen en allerhande, recht een "velotrein" die de Italianen weer naar huis zal brengen, Lienz ligt dan ook maar 50 km van de grens.
Afbeelding De zugspitzbahn brengt de toeristen (vooral "Japkes") naar de Zugspits (2963m) , de hoogste berg van Duitsland. Te Garmisch Partenkirchen

Trouwens vertaal Zugspitz eens ; Treinspits, toepasselijk :D
Afbeelding Afbeelding En ten slotte laat een lok zijn wagens van de Regionalexpress achter om na door de Taurntunnel te zijn gereden een nieuwe opdracht uit te voeren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het zijn dan ook 'enkele' schone foto's he :-) vooral die spiegel is een knap in detail genomen foto :-)
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

mooie fotos vooral de taurus vind ik prachtig tzijn mooie locs
de nmbs zou beter zulke locs kopen dan hebben ze eindelijk deftige locs
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Mooie .. ook wel een leuk landje .. en staat ook op men verlanglijstje .. lol
5941

Bericht door 5941 »

nice
ik ben in augustus naar oostenrijk geweest en ook naar insbruek maar jammer geen 182 004 maar wel een andere 182

kan je die 182 004 even door mailen naar hanspaulus59@hotmail.com

groetjes 5941
5941

Bericht door 5941 »

hey pieter
heb jij in innsbruck nog talenten zien staan met nummer 4024 076- + 4024 077 in de depot

deze loc,s gaan pas in december inm reguliere dienst dus nu doen ze er testen mee

kijk op http://www.treinfoto2006.bravehost.com

graag reactie

groetjes 5941

ps ik zit nu op school en heb sebiet SO VAN SCHAKELTECHNIEKEN
13'erke

Bericht door 13'erke »

ja , ik heb die talenten zien staan, als je het nog herinnert stonden die op de opstelsporen die niet ver lagen vanwaar ik die 1216'en heb getrokken. Ik wou dat type ook trekken , maar de zon wou niet meewerken. Resultaat : geen foto. ik heb dan maar in het station een boekje gekocht (eisenbahn Österreich 8/2006), daar staat in dat er problemen zijn. Ik vertaal even uit het Duits: " Van zodra de wielen niet genoeg meer geprofileerd zijn, trillen deze bakjes hevig. De toestand van het Oostenrijkse net verergert dit alleen maar. Vanaf een snelheid boven de 120 km /u treden er aan de draaistellen verslechterde loopeigenschappen in. Bij 20 trad er schade op , 2 stellen worden dan ook terug naar de hersteller in Aachen gestuurd. De 4024.012 en de 4024.045."
Ook de serie 4023 heeft last van die problemen ( zelfde type, gewoon wat korter)
Heb je soms geen railion-taurussen zien staan in het Depot? Ik heb ze in de verte zien staan (ik stond toen aan de lange goederenloods kant goederenbundel richting depot), ze stonden te ver om een foto te nemen en ik vond het niet echt verantwoord om me op de sporen te wagen. Ik had mijn fluovestje ook al niet mee, ginder staan ze daar wel op om dat aan te trekken als je gaat spotten.

Jij hebt ook mooie Taurussen gespot, amai die Kyoto en roco versie, chique dingen. Ik heb die 1020.44 ook gezien (denk ik toch). We reden van Garmisch-Partenkirchen (grens Duitsl lijn Inssbruck-Munchen) naar Innsbruck, je rijd dan de hele tijd tegen de spoorweg, enkelsporig lijntje met bovenleiding, zeeeer mooi :o .
Waar ligt jenbach ergens (tussen welke stations of nabijheid grote stad)? Dan kan ik het opzoeken in de Toeristische treinenfolder die ik meegenomen heb.
5941

Bericht door 5941 »

hier is een kaart van obb spoorwegen
[img][img]http://aycu05.webshots.com/image/5164/2 ... 673_rs.jpg[/img][/img][/url]

rood kader is waar wij verbleven
geel is jenbach
groen is een goede spot plaats

hoppeleijk heb je er iets aan

groetjes 5941
Plaats reactie