Doncaster 3 en 4 juli 2014

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Doncaster 3 en 4 juli 2014

Bericht door pronkie001 »

Tijdens de trip ben ik tweemaal in Doncaster geweest, alwaar behoorlijk veel spotters rondliepen.
Het blijkt dat dat regelmatig het geval is, men neemt zelfs stoeltjes en koelboxen mee met eten en drinken.
Dit is allemaal toegestaan, kan me niet voorstellen dat zoiets in Nederland zou kunnen.

Het zijn voornamelijk gepensioneerde, maar ook de werkloosheid in de regio is groot begreep ik van meesterpeter.
Waardoor er veel mensen aan het spotten zin. Er wordt driftig gebruik gemaakt van realtimetrains.
Dat is een website maar ook een app op je smartphone waar alle treinen inclusief goederen en losse locs
vermeld worden die op een specifiek station passeren. Ik sprak een spotter die eenmaal per week daar naar toe
gaat en thuis alles uitprint voor die dag. Scheelt weer in de datakosten van je mobiel.

Erg leuke plek alwaar ik de eerste dag zo'n 6 uurtjes ben geweest.
Voor de liefhebbers van Class66, nou die zie je genoeg langskomen, ik begreep wel de EWS overgenomen is
door DB en dat de Class66 locs worden omgeschilderd naar de DB kleuren.
Ik heb er één zien rijden maar die ging richting het depot verderop en niet door Doncaster.

Het hoogtepunt was toch wel de diverse treinen van Grand Central train, met de mooie strakke
zwarte kleuren met een gele streep, maar ook een loc met treinstellen van de East Cost die beschilderd
was in met aan de ene kant een afbeelding van een Lancaster bommenwerper en aan de andere kant en Spitfire.
Dit ter gelegenheid van dat het 75 jaar geleden was dat de 2e wereldoorlog begon.
Helaas heb ik alleen een foto van de Lancaster, ik heb de loc niet meer zien terugkomen om de Spitfire te fotograferen.

Voor alle foto's zie https://plus.google.com/photos/10029433 ... 1323757777
Afbeelding De topper van de dag East Cost Line me de beschilderde loc met aan deze zijde een afbeelding van een Lancaster Bommenwerper.
Afbeelding Class66 van EWS nu DB 66046 komt hierdoor Doncaster.
Afbeelding Northern Rail, rijd hier op lokale trajecten met oud treinstellen, de toch redelijk zit.
Ben een stuk van Doncaster naar Sheffield meegereden.
Afbeelding Class66 van GBRf 66712, makkelijk te herkennen door het grote nummer op de zijkant, door Doncaster op weg naar het noorden.
Afbeelding Grand Central trein rijd hier door Doncaster, niet alle treinen stoppen in Doncaster maar rijden door naar Kings Cross (Londen)
Afbeelding Class66 van GBRF, die hier af en aan reden.
Afbeelding East Midland, één van de vele maatschappijen die hier rond rijden.
Afbeelding Cross Country, comfortabele trein, waar je voor 1e en 2e klas kan reserveren, Het is mijn in ieder geval
niet gelukt om een reservering te maken. Het was niet echt nodig maar de volgende dag eigenlijk wel
Ik moet toch een uitzoeken hoe het reservering systeem werkt voor als je een Brtisch Railpass heb.
Afbeelding Trans Pennine Express, kleurrijke trein.
Afbeelding Class66 van Freightliner.
Afbeelding East Midland vertrekt hier van station Sheffield.
Afbeelding Class66 in een opmerkelijk patroon, er reden er een aantal van rond.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Doncaster 3 en 4 juli 2014

Bericht door Accelerat »

Wat zijn die Britse expresstreinen toch mooie dingen zeg! 8)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Doncaster 3 en 4 juli 2014

Bericht door dentheo »

Hallo...de East Midland en de Cross Country Voyager komen wel van Brugge (B) !!!!
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie