-Emmerich(D) 17-08-2014

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

-Emmerich(D) 17-08-2014

Bericht door pronkie001 »

Met mij gingen vele op pad om de 1200's te Emmerich te spotten, dit was niet mij hoofddoel.
Aangezien volgende week de ATB wordt uitgeschakeld ben ik vroeg opgestaan om voor mij de City Nigth Line en de Euro Nigth Line te Emmerich te fotograferen.
Aangezien de tweede en de eerste 1200 dezelfde kleurstelling had, ben in naar Preast om de Central Bahn (1142 704) met de autoslaaptrein op de foto te zetten. Uiteindelijk ook de Märklin op de foto gezet, onderweg in Elten en Huthum, bekende sotplekken, stond het onkruid zo hoog dat er niet echt een goede foto gemaakt kon worden. Wat betreft het weer. de 1252 was nog niet vertrokken of het begon hard te regenen. Dus wat dat betreft hebben de spotters geluk gehad.
Afbeelding De 1736 vertrekt hier vanuit Emmerich me de City Nigth Line richting Arnhem.
Afbeelding De 1758 vertrekt hier met de Euro Nigth Line richting Arnhem.
Afbeelding Hier gaat het om, binnenkort definitief einde ATB.
Afbeelding De 1254 arriveert hier als eerste 1200 van vandaag te Emmerich.
Afbeelding De 1254 vertrekt hier vanuit Emmerich, de tweede heb ik niet gefotografeerd omdat ik de Centralbahn loc op de foto wou hebben.
Afbeelding RE 146 018, een erg smerige loc, behalve aan de voorkant waar het nummer staat!
Afbeelding Central Bahn 1142 704 hier te Praest met de tweede autoslaaptrein richting Emmerich.
Afbeelding op een afgelegen stuk spoor staat hier materiaal wat blijkbaar weinig tot niet is ingezet.
Afbeelding Even niet goed opgelet en de Tweakers Express kwam langs.
Afbeelding Hier ging het vele mensen om, de Märklin 1200, op weg naar Emmerich.
Afbeelding Dubbeltractie van Northrail die de tweakers express met 5 rijtuigen van Herikrail die verkocht zijn verder in Duitsland zou transporteren.
Afbeelding De laatste 1200 die op eigen kracht van en naar Emmerich is gereden, rijd hier weg met de laatste autoslaaptrein van vandaag.

Locon 9902 kwam ook nog langs, maar deze loc zat bijna volledig on der de Graffiti.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: -Emmerich(D) 17-08-2014

Bericht door Accelerat »

Wat tof! Erg jammer dat de ATB eruit gaat en de 1,5 kV er uitgesloopt wordt. Bad Bentheim blijft dan nog de enige buitenlandse bestemming voor de 1700s. :(
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: -Emmerich(D) 17-08-2014

Bericht door pronkie001 »

Accelerat schreef:Wat tof! Erg jammer dat de ATB eruit gaat en de 1,5 kV er uitgesloopt wordt. Bad Bentheim blijft dan nog de enige buitenlandse bestemming voor de 1700s. :(
Zeker, ik heb een pdf met wat er gaat gebeuren, kijk maar bij:

http://fahrweg.dbnetze.com/file/6920552 ... gaenge.pdf
Plaats reactie