TTB dag op 17 september

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
13'erke

TTB dag op 17 september

Bericht door 13'erke »

Omdat het 17 september TTB dag was, was dat een reden om eens tot Liège-Guillemins te sporen. Op spoor 3 stond de atcp stand, je kon het station bezoeken en een ritje maken op de HSL 3!

Ik ben vertrokken vanuit Denderleeuw en daar kwam een paar 23 het station inbollen, ik ben gespurt naar de voorkant (en da was ver hoor), de trein beladen met containers kon nog net het blok van het station binnen. Afbeelding Afbeelding Na een uur of twee was ik aangekomen met de EC 509 Oostende-Eupen.
Klaar voor het werfbezoek, een helm en een fluovesje en baanden ons een weg tussen de hopen staal.
Afbeelding De toekomstige trappen naar het perron.
Afbeelding De ingang naar de parking, ook wel de kathedraal genoemd.
Afbeelding Afbeelding Op het dak van de parking met zicht op het station.
Afbeelding De brug van de autostrade rechtstreeks naa de paking.
Afbeelding Een van de 4 grote hoekpijlers
Afbeelding Dit is hoe het zou moeten worden.(bovenste foto)
Afbeelding Onze speciale trein stond gereed voor het bezoek aan L3. Vooraan de 5303
Afbeelding Vanachter hing de 5510.
Afbeelding We kwamen deze reeks 52igen, 53igen, en 54igen tegen, eigendom van Tuc Rail. Let op de voorste lok, deze is een deel herschilderd (op de zijkant).
Afbeelding Aan het einde van de tunnel is er licht, ook die van Soumange.
Afbeelding De uitrit van de tunnel (kant Aachen) , links is de werkbasis nog te zien.
Spijtig van het slechte weer :evil: is dit niet zo goed te zien.
Afbeelding Let hier ook op het bordje voor de radiokanalen, er is nog geen beveiligingsysteem op de lijn en alles gebeurd met de walkie-talkie.
Afbeelding Het huis van het derde biggetje .
Volgens de kaart is dit de 25 kV voeding.
Afbeelding Er stonden overal bordjes met een waarschuwing voor de bovenleiding , er stond echter nog geen één volt op.
Afbeelding Deze vond ik ook wel leuk. L3 loopt een heel stuk parallel met de E40, die auto staat wat vreemd nu ja hij was dan ook aan het flitsen :twisted: . Met onze 40 kmh zal hij geen fotootje moeten trekken.
Afbeelding Over foto's gesproken , hoe is deze treinspotter daar geraakt, we reden op een brug van 20M HOOG!! :shock:

Voila , dat zijn ze. Ik weet ook dat de kwaliteit niet denderend is , maar dat is de fout van het weer hoor, zo grijs dat het was :cry:

Zijn er mensen die ons getrokken hebben (de trein ) op L3 , zet die foto's bij dit topic aub.
Bert

Re: TTB dag op 17 september

Bericht door Bert »

13'erke schreef:Ik ben vertrokken vanuit Denderleeuw en daar kwam een paar 23 het station inbollen, ik ben gespurt naar de voorkant (en da was ver hoor), de trein beladen met containers kon nog net het blok van het station binnen. Afbeelding
die heb ik in Brugge-st-Pieters op foto gezet rond 11.47. Deze reed naar Zeebrugge. :wink:
13'erke

Bericht door 13'erke »

die heb ik in Brugge-st-Pieters op foto gezet rond 11.47. Deze reed naar Zeebrugge.
Hoe , op de wagens hingen papieren met bestemming Antwerpen :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

13'erke schreef:
die heb ik in Brugge-st-Pieters op foto gezet rond 11.47. Deze reed naar Zeebrugge.
Hoe , op de wagens hingen papieren met bestemming Antwerpen :?:
ze gaan eerst is het land rond :-)
Bert

Bericht door Bert »

Hij kwam misschien van Antwerpen
Bijlagen
2326+23_Brugge st pieters_17-09-06.jpg
2326+23_Brugge st pieters_17-09-06.jpg (88.39 KiB) 2897 keer bekeken
Plaats reactie