175 jaar spoor, open dag Nedtrain in Haarlem

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

175 jaar spoor, open dag Nedtrain in Haarlem

Bericht door pronkie001 »

Vandaag bij de opendag geweest bij Nedtrain Haarlem, erg goed geregeld en er was veel te zien.
De NS harmonie speelde een hoop bekende nummers wat de sfeer verhoogde. Mijn complimenten aan de organisatie
Nog veel bekende tegen gekomen, maar dat was te verwachte.

Hier een korte impressie, de rest van de foto's zijn te vinden op:
https://plus.google.com/photos/10029433 ... 4440948481
Afbeelding Er was een looproute die afgezet was met hekken, hier één van de vele wielen die tentoongested waren.
Afbeelding Ook het "oude" materiaal wordt hier onderhouden, zoals hier schadeherstel van een Mat64.
Afbeelding De revisie van de stuurstandrijtuig, alles netjes strak in de lak.
Afbeelding Dit vond ik nog wel het leukste,hier de Jaap, ronddraaiend op een luchtkussen.
Afbeelding De 1202,rijtuigen en de 1312, reed in de ochtend een aantal keren heen en weer tussen Amsterdam Centraal en Haarlem.
Langs de route stond het vol met fotografen en belangstellenden.
Afbeelding De Blokkendoos arriveert hier te Haarlem.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: 175 jaar spoor, open dag Nedtrain in Haarlem

Bericht door Terminus »

Mooie foto's!

Ik was zaterdag ook van de partij en heb het me niet beklaagd. Ook de koninklijke wachtzaal in Amsterdam-Centraal was gratis te bezoeken (en was eveneens de moeite waard). Alleen jammer van de vele werken op het spoor zodat Haarlem (zeker vanuit België) zeer moeilijk bereikbaar werd.
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: 175 jaar spoor, open dag Nedtrain in Haarlem

Bericht door pronkie001 »

Terminus schreef:Mooie foto's!
Alleen jammer van de vele werken op het spoor zodat Haarlem (zeker vanuit België) zeer moeilijk bereikbaar werd.
Bedankt, Het was inderdaad opmerkelijk dat bij zo'n evenement veel werkzaamheden op het spoor waren.
Ik ben zelf niet bij koninklijke wachtkamer geweest stond een behoorlijke rij in de middag.
Plaats reactie