Spotfoto's van LS Models

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Spotfoto's van LS Models

Bericht door LS Models »

Het is vakantie en dat wil zeggen dat er héél wat tijd en ruimte (en meestal goed/beter weer) is om te gaan spotten. Spoorlijn aan huis is L59 en specifiek Nieuwkerken-Waas en sinds kort Sinaai. Uitzonderlijk ga ik ook eens naar een andere spoorlijn en die foto's zullen ook eens aan bod komen. Waarschijnlijk allemaal door elkaar.
Hopelijk vinden jullie het geen tijdverspilling en vind ik misschien een gespotte treinbestuurder die ik toevallig eens op foto heb gezet.


Hle 2827 met een staaltrein die normaal gereden moest worden met een T13 te Waasmunster/Sinaai te L59. (Vrijdag 31 Juli)

AfbeeldingBLOG HLE 2827 Waasmunster by Tren di Belgica, on Flickr

En als ik eens op verplaatsing ga, is het ook vér. Hier de PB 13 met een MSC schuttle te Remersdaal, Voeren L24 (23 Juli)

AfbeeldingCrossrail PB 13 Remersdaal by Tren di Belgica, on Flickr

We gaan ineens 2 cijfertjes omhoog en we komen de PB 15 van Crossrail tegen op de brug van Remersdaal met een mooie containertrein.

AfbeeldingCrossrail PB 15 Remersdaal by Tren di Belgica, on Flickr

Én we gaan nog verder en we komen deze Thalys PBKA tegen op de lijn nabij Geilenkirken (D) wegens werken aan de lijn Aken-Keulen.

AfbeeldingThalys PBKA Geilekirken. by Tren di Belgica, on Flickr

En om mijn eerste bericht/post hier af te sluiten kom ik (voor mij toch) met een specialleke af: een werktrein van Plasser & Theurer te Geilenkirken.

AfbeeldingPlasser & theurer Geilenkirken by Tren di Belgica, on Flickr
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Spotfoto's van LS Models

Bericht door LS Models »

Deze zomer terug een paar keer gaan spotten op mijn lijn, L59. Niet op mijn gewoonlijk plaatsje maar eens wat verder gegaan en halt gehouden in Beervelde.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding En eindelijk kan ik iets schrappen van mijn wish-list. :D
Wel een beetje jammer dat het wat minder weer was.
Afbeelding
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Spotfoto's van LS Models

Bericht door LS Models »

Nog eens een update met een paar van mijn (betere) foto's.
Bij deze foto's zit er een tijdsspant van ongeveer 6 maanden tussen.

AfbeeldingRailtraxx 272 003 Engis by Tren di Belgica, on Flickr

AfbeeldingBLOG HLD 7769 Kinkempois by Tren di Belgica, on Flickr

AfbeeldingNMBS HVR M5 Antwerpen-Centraal by Tren di Belgica, on Flickr

AfbeeldingNMBS MR 08139 Antwerpen-Centraal by Tren di Belgica, on Flickr

AfbeeldingECR 186 169-9 & 186 Brugge by Tren di Belgica, on Flickr

AfbeeldingCrossrail PB03 + 437 Hoeselt (rework) by Tren di Belgica, on Flickr

AfbeeldingNMBS 2738 Engis by Tren di Belgica, on Flickr


AfbeeldingNMBS HLR 7761 & AM 813 Lokeren-Bundel by Tren di Belgica, on Flickr

Vind je de foto's leuk/mooi, mag je me altijd volgen op flickr.com :wink:
LS Models
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 sep 2013, 14:07

Re: Spotfoto's van LS Models

Bericht door LS Models »

De maand maart was voor mij een zeer goede maand als het gaat over "wat gespot" te hebben.

Na een dagje fotograferen in de binnestraatjes te Leuven & het Centraal station nog eens te verkennen, nam ik deze foto net voor we naar de MC gingen om te gaan eten.

AfbeeldingNMBS AR 4192 Antwerpen-Centraal by Tren di Cédrico, on Flickr

Een mooie combinatie en prachtige samenstelling aan containers. Deze trein al eens in de tegengestelde richting zien rijden, wel met een HLR 77 maar dat is een detail, en nu gelukkig langs de "goede" kant.

AfbeeldingB-LOG HLE 1307 Nieuwkerken, Westakkers by Tren di Cédrico, on Flickr

Ik had twee foto's, eentje van de volvo-trein met een Traxx & een foto met een losse overbrenging van een ECR class 77. Omdat ik in de "modus" zat, wou ik toch eens kijken wat voor zicht het zou geven als ECR deze trein zou rijden met een class 77. Daarom heb ik deze toepasselijk op 1 april gepost.

AfbeeldingECR class 77 Nieuwkerken, Westakkers by Tren di Cédrico, on Flickr

Railtraxx is terug wat meer te zien op L59. Voor de eerste keer heb ik de "fameuze" zwarte class 66 op foto. Nu is ze blijkbaar op rust en doet de kortdurig-geleasede blauwe class 66 haar taken.

AfbeeldingRailtraxx 266 118-9 Beveren by Tren di Cédrico, on Flickr

Ondanks deze op 1 april genomen is, is dit geen grap. Een relatief nieuwe trafiek tussen Rubis, waaslandhaven & nog een andere verbinding waarschijnlijk ergens aan de Kust of Frankrijk aangezien het een 13 is.

AfbeeldingB-LOG HLE 1337 Melsele by Tren di Cédrico, on Flickr

Qua tijd en uiterlijk een buitenbeentje uit december. Een minder fotogenieke treinbestuurder die een passage doet te Hoeselt.

AfbeeldingB-LOG HLE 2819 Hoeselt by Tren di Cédrico, on Flickr

Een voordeel van het weekend: De verbinding "Roosendaal - Puurs" wordt "Roosendaal- Lokeren" en rijd zo i.p.v. L52, via L59. Ware het niet deze trein tijdens de drukkere periode met twee gekoppelde stellen rijdt.

AfbeeldingNMBS AM 808 + xxx Nieuwkerken, Westakkers by Tren di Cédrico, on Flickr

Een leuke afsluiter van dagje "urban-spotting" in het buitenland. Alhoewel niet echt zo ver buiten (Lille-Flandre). Naast de frequent voorkomende (en persoonlijk minder mooie en niet passende) camelion livrei, zijn er gelukkig nog een paar treinstellen met de veel mooiere blauw-zilver livrei.

AfbeeldingSNCF TGV Duplex 733 Lille-Flandre by Tren di Cédrico, on Flickr

Nog eentje op 1 april: De IC "Oostende - AC" die weldra Antwerpen-Centraal zal bereiken.

AfbeeldingNMBS HLE 1853 Melsele by Tren di Cédrico, on Flickr
Plaats reactie