26 november 2015 Deerlijk

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

26 november 2015 Deerlijk

Bericht door overweg13 »

Een nieuwe bijdrage over een wandeltocht in Deerlijk die begon en eindigde in het station van ... Vichte vind je op http://blog.seniorennet.be/overweg13/. Veel lees- en kijkplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: 26 november 2015 Deerlijk

Bericht door Matthias »

Bedankt voor het verslag; altijd een genot om te lezen!
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Re: 26 november 2015 Deerlijk

Bericht door Henk »

Ik denk dat er een foutje in de geschiedenis is geslopen... Werd Deerlijk ook niet gesloten in 1984?
groetjes
Henk
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 26 november 2015 Deerlijk

Bericht door overweg13 »

Henk schreef:Ik denk dat er een foutje in de geschiedenis is geslopen... Werd Deerlijk ook niet gesloten in 1984?
groetjes
Henk
Dat is inderdaad een blunder van formaat. Deerlijk werd effectief ook gesloten in 1984. Bedankt voor de correctie!
Met vriendelijke groet

overweg13
Paul
Berichten: 1288
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: 26 november 2015 Deerlijk

Bericht door Paul »

Misschien heb je je laten misleiden door mijn website, Vic, waar Deerlijk niet tussen vierkante haken staat.
Deerlijk staat ook nog steeds op de netkaart van Infrabel en op de lijst van "stations en installaties", heeft zelfs een telegrafische code LDK.
Er moet dus in Deerlijk nog 'iets' te beleven zijn: een industrieaansluiting of goederenspoor?

Vriendelijke groet,

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5283
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 26 november 2015 Deerlijk

Bericht door overweg13 »

Paul schreef:Misschien heb je je laten misleiden door mijn website, Vic, waar Deerlijk niet tussen vierkante haken staat.
Deerlijk staat ook nog steeds op de netkaart van Infrabel en op de lijst van "stations en installaties", heeft zelfs een telegrafische code LDK.
Er moet dus in Deerlijk nog 'iets' te beleven zijn: een industrieaansluiting of goederenspoor?

Vriendelijke groet,

Paul
Er is inderdaad nog een verbinding met Casier, een afbraakbedrijf, waar ik destijds (nu zo een 40 jaar geleden) plots tot het besef kwam dat ook treinen afgebroken moeten worden. In dat bedrijf stonden nl. een hele tijd twee K-rijtuigen die voor de afbraak bestemd waren.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie