Gouvy (Lijn 42)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Ondanks het slechte weer toch meer even een poging ondernomen om naar station Gouvy te gaan.

Dit keer kwam de CFL 3002 als IC III vanaf Troisvierges om via Gouvy etc naar Luik te gaan. Echter dit keer had deze 14 min. vertraging opgelopen en dat is veel voor de CFL

Afbeelding

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Ondanks dat het weer niet veel beter was dan jl. zaterdag toch even een bezoek gebracht. Ik kwam er toch langs en op een tijdstip dat er iets moest komen.

Normaal komen de treinstellen uit het G H Lux (Troisvierges) via spoor 2 binnen. Ik had een plaats lopen zoeken waar te staan om geen wind/regen op de lens te krijgen en had deze gevonden. Toen het treinstel kwam veranderde deze op het laatst van spoor en zag dat hij op spoor drie ging binnen komen. Heel vreemd want spoor 3 is voor de school trein of te wel de Desiro. Het trein verkeer ex Luik/Vielsalm komt binnen op spoor 1.

Ik kon dus snel nog van positie veranderen en had de mogelijkheid om de lens achter een paal van de bovenleiding te houden zodat deze droog bleef. Als IC 115 kwam dus de CFL 3009 met 4x I10 rijtuigen binnen met 1 minuut vertraging aldus de chef van het perron.

Afbeelding

Vorige week kwam ook de CFL 3012 binnen ex Vielsalm op spoor drie en nu deze weer; Misschien dat ze meerdere sporen willen gaan gebruiken. Wie weet??

Overigens schijnen ze een te kort van lampen te hebben bij de CFL vorige week de 3012 en nu de 3009 waar van een lamp defect is.

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Vanochtend kwam ik wederom langs Gouvy, keek op het horloge en zou het de tijd kunnen zijn dat er een IC binnen zou koen. Even gestopt en keurig op tijd met een mooie heldere lucht en sneeuw kwam daar de CFL 3012 als IC 110 uit Luik/Vielsalm

Afbeelding

Maat ik moest vanmiddag even terug en begon het heftig te sneeuwen. Een bui waarbij velen zeggen lekker binnen blijven maar ik ging toch even nog naar het station en daar kwam de CFL 3012 weer terug als IC 115. Gelukkig sneeuw en wind in de rug:

Afbeelding

Ook nog even ene opname op het station gemaakt van de Desiro Am08 08530:

Afbeelding

En nu??? schijnt het zonnetje alsof er geen sneeuw was gevallen

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Vandaag dus de grote dag voor Gouvy en Courtill voor de eerste houttrein. Vanochtend om even na half negen al aanwezig en stonden er dus 38 wagons van VTG op het spoor. Snel wat opnames gemaakt want ik moest voor 0900 weg zijn daar de RTBF zou komen voor het maken van een TV reportage. zo gezegd zo gedaan. Echter de diesels stonden niet achter de wagons en ook niet op station Gouvy. Die staan veilig uit het zicht en ik weet straks waar en zal ze op zoeken.

Hier dus de opnames zo ver gemaakt vandaag. Aan de zijkant zien jullie de boomstammen geheel conform in lengte/dikte van de ontvanger waar hij ook moge zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er straks weer heen en verdere opnames volgen dus vanavond

Wim
Afbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Zoals beloofd hierbij de laatste foto's die ik heb kunnen maken van het vertrek van de lege wagons van Courtil naar Gouvy.
Tevens vanmiddag ook nog de CFL 3018 als IC 115 en de CFL 3017 als IC 114 kunnen fotograferen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Shrek »

Nu kan ik niet goed meer volgen: er zouden toch 3 77'ers gebruikt worden?

En verder: waarom halen ze boomstammen uit de stad vol industrie naar de Ardeense bossen? :lol:

Maar wel mooie fotos :wink:
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Shrek

Ook ik was verbaasd om te zien dat er maar een Diesel was. Volgens informatie zouden ergens anders nog 2 stuks staan. Maar waar??? Deze kan het alleen af was het antwoord om naar een bepaalde plaats te rijden en daar de andere twee aan te koppelen.

Ik verwonder mij zelf ook dat men hout aan het importeren is terwijl zowel hier als in Noord Frankrijk en Duitsland het vol met bossen is. Maar het is handel en die kan je beter maar niet volgen

Maar ja er wordt aan verdient en dat is de hoofdzaak plus leuk voor de spoorse hobby

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Bibke »

Winston schreef:Shrek

Ook ik was verbaasd om te zien dat er maar een Diesel was. Volgens informatie zouden ergens anders nog 2 stuks staan. Maar waar??? Deze kan het alleen af was het antwoord om naar een bepaalde plaats te rijden en daar de andere twee aan te koppelen.

Ik verwonder mij zelf ook dat men hout aan het importeren is terwijl zowel hier als in Noord Frankrijk en Duitsland het vol met bossen is. Maar het is handel en die kan je beter maar niet volgen

Maar ja er wordt aan verdient en dat is de hoofdzaak plus leuk voor de spoorse hobby

Wim
Een anekdote daarbij.
Een neef van mij is vrachtwagenchauffeur en 25-30 jaar geleden moest die steeds naar Groningen rijden om daar vlakglas te laden (dat werd overgeladen vanaf een trein) en ze naar België vervoeren.
Op een gegeven moment was hij de bijgaande documenten aan het lezen.
Wat bleek? Die kwamen per trein aan uit België.
Dat transport diende dus gewoon om de prijs/waarde op peil/brengen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Niet zo vreemd hoor. Heb het mogen mee maken dat een schip met chroomerts uit Zweden kwam. De lading werd in Moerdijk gelost en opgeslagen in een loods. Na een jaar ging die handel weer terug naar Zweden!! Dat was gewoon belasting technisch en kon je daarmee veel geld verdienen.

Nogmaals verdiep je niet te veel in de technieken van handel want het is een doolhof maar er wordt goed geld verdiend en dat is de hoofdzaak.

Wim
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Dieselfreak »

Vind de CFL 3000 toffe locs, veel mooier dan de HLE 18 van Siemens, die de reeks 13 bijna volledig verdrongen heeft in het reizigersverkeer in België. :(

Die sneeuwfoto's vind ik mooi, ze zijn wel wat aan de donkere kant. Tip: als foto's met veel sneeuw op de voorgrond neemt, zet dan de belichtingscompensatie van je fototoestel wat hoger.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Steven »

De 13 zat wat Vlaanderen betreft maar op twee verbindingen. Oostende Antwerpen en Oostende Eupen. Van die eerste verbinding zijn ze al heel lang weg op Oostende Eupen is het maar veranderd door de komst van de HLE 18. Deze laatste hebben echter meer locs van oude reeksen zoals de HLE 20/21/23/26/27 doen verdwijnen of verschuiven.
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door b-loc »

Shrek schreef:Nu kan ik niet goed meer volgen: er zouden toch 3 77'ers gebruikt worden?

En verder: waarom halen ze boomstammen uit de stad vol industrie naar de Ardeense bossen? :lol:

Maar wel mooie fotos :wink:
Van Monsin naar Gouvy zijn er 3 77's gebruikt om de hellingen te trotseren.
Na aankomst in Gouvy gaan er 2 locs terug richting Luik.
1 loc wordt na het lossen gebruikt voor de terugrit.
Winston
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 jan 2013, 19:16
Locatie: Bij mijn vrouw thuis

Re: Gouvy (Lijn 42)

Bericht door Winston »

Op deze mooie lente zaterdag even naar Rencheux geweest. Daar ik wat tijd over had kon ik ook wachten op de tweede treinstel.

Als eerste kwam de CFL 3011 als IC 115 van Luxemburg stad via Vielsalm naar Luik mooi door de dalende bocht:

Afbeelding

En dan 20 minuten later gevolgd door de CFL 3019 als IC 114 welke zojuist van Vielsalm was vertrokken op weg naar Luxemburg stad via Gouvy

Afbeelding

Wim
Afbeelding
Plaats reactie