1 augustus 2016 La Roche - Nivelles

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5275
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

1 augustus 2016 La Roche - Nivelles

Bericht door overweg13 »

Op 1 augustus stapten we van La Roche (Brabant!) naar Nivelles, langs GR 121. Het werd deze keer een busloze verplaatsing. Lees er alles over - en over de staptocht - op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=1944543.

Veel kijk- en leesplezier
Met vriendelijke groet

overweg13
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: 1 augustus 2016 La Roche - Nivelles

Bericht door Matthias »

Wederom bedankt voor je bijdrage, ik geniet steeds van je verslagen!

Wat betreft de frustraties met betrekking tot de klantendienst, die kan ik ook volop delen. Nadat ik een vraag had gesteld met betrekking tot de samenstelling van een trein, die te kort was, en de vraag waarom in het vertrekstation een motorstel wordt afgekoppeld als er constant plaatsgebrek is, kreeg ik volgend antwoord, 4 (VIER) maanden later:

"Wij begrijpen dat reizigers niet tevreden zijn wanneer ze geen zitplaats kunnen vinden (Reizigers bleven in werkelijkheid achter op het perron). Daarom worden reizigerstellingen georganiseerd om de samenstelling van de treinen te optimaliseren. Wij proberen dan ook overvolle treinen te vermijden.

Met vriendelijke groeten"

Kijk, er zijn twee mogelijkheden; ofwel antwoord je binnen de 24 uur met dit standaardantwoord dat niets zegt en niet eens impliceert of mijn vraag wel gelezen is, ofwel gebruik je die 4 maanden om een degelijk antwoord te geven, maar zo'n nietszeggend antwoord na zo'n lange tijd geven frustreert mij mateloos.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5275
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 1 augustus 2016 La Roche - Nivelles

Bericht door overweg13 »

Het is erg typisch: vroeger kreeg de NMBS naar haar kop omdat de hele onderneming het speeldomein was van ingenieurs, voor wie klantvriendelijkheid op de tweede (of latere) plaats kwam. Maar je kreeg tenminste een antwoord dat ergens op leek, ook al liet het soms op zich wachten. Vandaag zijn het vermoedelijk bedienden van een of ander uitbesteed bureau die niet zo veel heel van de hele zaak afweten, maar die uitblinken door voorgekauwde klantvriendelijkheid..
In jouw geval zou je vroeger zeker een antwoord gekregen hebben dat het standaardantwoord oversteeg omdat onderzocht was waarom die trein op die dag overbezet was en omdat het resultaat van het onderzoek ook in het antwoord voorkwam. Ik heb hier nog verscheidene brieven (!) liggen van de voorbije 40 jaar met dergelijke antwoorden. Dat betekent zeker niet dat de klant altijd gelijk kreeg, maar je wist tenminste waarom men niet op je wensen inging/kon ingaan. Nu is de communicatie meestal: ik (de klant) stel vast dat... en het antwoord: we hebben dat inderdaad zo beslist, zonder verdere commentaar of in het beste geval niet ter zake doende suggesties.
Concreet over het spoorboekje: ze lezen in je klacht het woord spoorboekje, en daar hebben ze nu eens een passend antwoord voor liggen, zie. In de vorm van: we geven het niet meer uit, er zijn elektronische planners en de persoonlijke dienstregelingenbrochure als alternatief. Tussendoor krijg je ook nog een veeg uit de pan wegens afwijkend gedrag, want je bent een van de enigen die zo een boekje nog wenst te gebruiken.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie