20 september 2016 Moerzeke - Puurs

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

20 september 2016 Moerzeke - Puurs

Bericht door overweg13 »

We stapten van Moerzeke naar Puurs, 26 km ver, langs de knooppunten van het wandelnetwerk van De Stille Waters. Wandeling, vervoer per trein en bus zullen voor u geen geheimen meer hebben na het lezen van http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=1960303.

Veel kijk- en leesplezier.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 20 september 2016 Moerzeke - Puurs

Bericht door groentje »

Leuke reportage opnieuw. Geschiedenisgewijs weet ik vrij weinig over het busverkeer ter plaatse, toen mijn ouders in Waasmunster, in de buurt van de St-Niklase Parkbegraafplaats woonden, nam ik regelmatig bus 92, of 91, die Moerzeke links liet liggen. De 92 had vaak problemen met de smalle straten in Moerzeke, en dan vooral het andere verkeer... Ondertussen wonen mijn ouders aan de andere kant van Dendermonde, maar met de fiets vanuit het station van Dendermonde, of zelfs te voet vanuit Lebbeke is korter dan de bus...
Wat je oprisping betreft ben ik het maar gedeeltelijk eens. Ja, veel jongeren zijn politiek onervaren en vaak ongeïnteresseerd, maar ze zijn geen uitzonderingen, ik ken genoeg volwassenen die voor iemand stemmen 'omdat hij er zo sympathiek uitziet op zijn foto', of omdat hij dezelfde naam heeft als hun zoon... En de jongeren die wél politiek gemotiveerd zijn, zijn dat vaak oprechter dan hun volwassen medeburgers. Ik ben dus niet per se tegen...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 20 september 2016 Moerzeke - Puurs

Bericht door overweg13 »

Het is natuurlijk je goede recht om het niet eens te zijn met wat je zo mooi mijn oprisping noemt. (Ik denk er al serieus aan om de "grunge" door opripsing te vervangen, het geeft ook precies weer wat de bedoeling is.) Dat er jongeren zijn die politiek geëngageerd zijn zal ik niet ontkennen: ik heb vooral in de voorbije vijftien jaar oud-leerlingen hun weg zien zoeken in politieke partijen van alle gezindheden - ik kan dus niet stemmen voor een van hen omdat ze bij mij in de klas gezeten hebben - en ik denk dat de meesten dat op een weloverwogen en geëngageerde manier doen, maar het ging me eerder om dat verschijnsel waarbij (groot)ouders blijkbaar over alles mee (moeten) beslissen en dat tot de nazaten zelf al een respectabele leeftijd hebben. Ze zijn van hun tiende zogezegd onafhankelijk, maar ze blijven in feite veel langer afhankelijk dan vroeger. Ik zou me niet eens kunnen inbeelden hebben dat (schoon)ouders hun zegje zouden hebben gehad over onze bouw, onze gezinsplanning e.d., terwijl ik nu net in de krant gelezen heb (=aanleiding tot lijntje grunge) dat meer en meer (niet meer zo) jongeren zich maar al te graag laten (bege)leiden door hun ouders.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 20 september 2016 Moerzeke - Puurs

Bericht door groentje »

De grenzen tussen op eigen benen staan, en hulp krijgen, zijn inderdaad wat flou, al hangt dat erg af van familie tot familie. Mijn grootouders langs beide zeiden zijn gedurende vele jaren komen helpen in het bedrijf van mijn ouders, vooral na hun pensioen, en goede raad kwam ook wel ongevraagd. En ook elders zie ik dat ouders en familie vaak meehielpen met de bouw van de woning, dat het zelfs een gelegenheid was om de banden aan te halen. En laat ons eerlijk zijn, op 16 is er misschien nog heel wat dat je niet kan, maar op 18 is dat echt niet zoveel beter, en ook op 21 kan een beetje goede raad (waarop letten bij de oplevering van je huis, etc) geen kwaad. Je blijft uiteindelijk een leven lang bijleren, maar op 50 heb je wel al wat meer bagage dan op 18, of zelfs 30.
Plaats reactie