Lijn 42 in de sneeuw

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Lijn 42 in de sneeuw

Bericht door Dieselfreak »

Van 13 tot 20 januari ben ik naar de Ardennen geweest. Ik zat en Vielsalm en verkende de omgeving te voet, met de fiets en per trein. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te maken van lijn 42 in de sneeuw. België is qua oppervlakte een klein land, maar het weer kan op afstanden van slechts enkele tientallen kilometers behoorlijk verschillen. Zeker in het reliëfrijkere zuidoostelijke deel, zoals ook de volgende foto's laten zien.

Rivage, de laatste halte vóór de aftakking van lijn 42 van lijn 43. Nog helemaal geen sneeuw te bekennen. Afbeelding Aywaille, er ligt al een heel klein beetje sneeuw. Afbeelding Coo, hier ligt al een stuk meer sneeuw. Afbeelding Afbeelding Trois-Ponts. Afbeelding Afbeelding Twee dagen later, Vielsalm. Er is ondertussen een pak sneeuw bijgevallen. Hier de spoorlijn langs het meer. Afbeelding Wachten op de trein naar Gouvy. Afbeelding Afbeelding Enkele foto's gemaakt vanop de brug over de sporen te Gouvy. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Een Desiro te Gouvy. Afbeelding Deze bracht me terug naar Vielsalm. Afbeelding Nog eens twee dagen later, Trois-Ponts. Hier hield ik halt tijdens een fietstocht van vele uren om uit te rusten en te eten. Afbeelding Afbeelding Ondertussen passeerde CFL 3015 - maar ook niet méér dan de loc zelf. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Lijn 42 in de sneeuw

Bericht door dekooiker »

De seinhuizen lijken verdwenen...
De trein.
Alleen voor durvers.
rdv
Berichten: 1238
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Lijn 42 in de sneeuw

Bericht door rdv »

Ligt er nog sneeuw langs L42?

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Lijn 42 in de sneeuw

Bericht door overweg13 »

De site die je op de hoogte houdt van de hoogte: www.weerstationmaasmechelen.be.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie