Pagina 1 van 1

10 februari 2017 Herselt

Geplaatst: 13 feb 2017, 15:10
door overweg13
We stapten in Herselt, net ten noorden van Aarschot, in het natuurreservaat van de Langdonken. Vijf treinen, twee bussen en een elftal km stappen: alle info vind je op http://blog.seniorennet.be/overweg13/ar ... ID=2008004.

Veel kijk- en leesplezier

Re: 10 februari 2017 Herselt

Geplaatst: 13 feb 2017, 17:10
door Matthias
Bedankt voor het naar goede gewoonte zeer onderhoudend verslag. Extra dank ook voor de haltelink-link, ik wist niet dat zoiets bestond voor bussen, en minder betrouwbare dan de 'real-time'-aankondigingsborden van De Lijn zelf kan het ook niet zijn ;).

Re: 10 februari 2017 Herselt

Geplaatst: 13 feb 2017, 17:32
door overweg13
Jij bedankt om het verslag te lezen en om er positief over te zijn! Haltelink is in vele opzichten handiger dan de apps van De Lijn en dan de automatische aankondigingsborden, die er inderdaad vaak naast zitten, als ze al werken. Toch niet vergeten dat haltelink zijn gegevens bij De Lijn betrekt: wat daar fout is, is dat dus ook in haltelink. Maar het is op een aantal vlakken zeker handiger:
- je ziet meteen of over de rit die je opzoekt gps-gegevens beschikbaar zijn;
- je kunt de halten opzoeken per gps, zonder dat je eerst een haltecijfer of een -naam moet ingeven;
- je kunt ook je overstaphalte lang op voorhand ingeven, zodat je kunt zien hoeveel tijd er zit tussen je bus en de aansluitende bus;
- en last but not least: je krijgt gegevens van alle bussen die een bepaalde halte aandoen, in alle richtingen.

Re: 10 februari 2017 Herselt

Geplaatst: 13 feb 2017, 19:07
door Portbou
overweg13 schreef:De halte Truitseinde heeft niet minder dan vier inplantingspunten. De vroegere tram reed hier langs de rijksweg rechtdoor, de afslag naar links leidt naar Ramsel centrum. In een dergelijk geval vraag ik me altijd af waarom men de halte niet enkele tientallen meter opschuift, zodat met 2 inplantingspunten volstaan wordt. In dit specifieke geval is er aan beide zijden van de weg zelfs ruim voldoende plaats en het zou de zaken voor de busreiziger zeker vergemakkelijken. Nu rijden de bussen van de bundel 220 hier linksaf (op de foto), die van lijn 305 rechtdoor (op de foto).
Inderdaad heel inefficient zoals het nu is...