Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door nighttrain »

Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door Paul »

Is dat in Luik? Lieve help, wat daar allemaal bij elkaar staat... Zelfs een groene tram van de RELSE met open aanhangwagen...
Zie ook http://www.hln.be/hln/nl/7976/foto/phot ... nnel.dhtml
Of nog beter http://www.bertbeckers.be/nl/ghost-bus-tunnel-blog-nl/
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door dekooiker »

Welke verspilling?
Het rollend materieel blijft bewaard, staat in een constructie die anders geen nut heeft maar wel veel geld kostte.
De trein.
Alleen voor durvers.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door nighttrain »

dekooiker schreef:Welke verspilling?
Het rollend materieel blijft bewaard, staat in een constructie die anders geen nut heeft maar wel veel geld kostte.
Ben blij met uw reactie. Het ging er mij over om de verspilling van materiaal die nog opgeslagen lag in de kisten. Waarvan inderdaad de juiste waarde moeilijk in te schatten valt. Maar die toch dus op een of andere manier onoordeelkundig is aangeshaft en dus betaald en niet gebruikt.
Ik ben ook niet zo stom om om die oude bussen of trams , die er opgeslagen liggen als "verlies" als dus danig te boeken.
Reken even de uitgevanen of die onzinnige wafelijzerpolitiek infrastructuur te becijferen , die NOG altijd door alle Belgen betaald moet worden. Dat is mijn betoog en niet die enkele karkassen van ijzer en staal.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door Shrek »

nighttrain schreef:Reken even de uitgevanen of die onzinnige wafelijzerpolitiek infrastructuur te becijferen , die NOG altijd door alle Belgen betaald moet worden. Dat is mijn betoog en niet die enkele karkassen van ijzer en staal.
Wafelijzerpolitiek is toch zeker niet de enige reden dat die tunnel er ligt hoor. In Antwerpen liggen er even goed ongebruikte tunnels in de grond.
Ik denk eerder aan een soort van verdoken staatssteun aan grote bouwbedrijven om de economie destijds wat aan te wakkeren.
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:
nighttrain schreef:Reken even de uitgevanen of die onzinnige wafelijzerpolitiek infrastructuur te becijferen , die NOG altijd door alle Belgen betaald moet worden. Dat is mijn betoog en niet die enkele karkassen van ijzer en staal.
Wafelijzerpolitiek is toch zeker niet de enige reden dat die tunnel er ligt hoor. In Antwerpen liggen er even goed ongebruikte tunnels in de grond.
Ik denk eerder aan een soort van verdoken staatssteun aan grote bouwbedrijven om de economie destijds wat aan te wakkeren.
Neen toch niet dat is het voorbeeld van wafelijzer politiek bedreven in de jaren 70 in het federale belgie.
Dat er in Antwerpen nog tunnels liggen die niet gebruikt zijn is een feit. Had er toen genoeg geld geweest , dan hed alles kunnen afgewerkt worden om te voldoen aan de noden van 2000 enz. Doch Luik heeft jammer genoeg niet de expansie gekend van Vlaanderen /Antwerpen. Dus 100 gedeeld door 2, geeft tweemaal 50 .
50 tekort voor de ene om zich te ontwikkelen en 50 teveel waar er niks was om te ontwikkelen.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door profke »

het feit dat men er een tunnel voor gebruikt is zo ongeveer de enige verspilling die ik zie.

eerder een onderinvestering in het onderhoud van wat er staat.

Als ik de foto's bekijk lijkt het erop dat hier "1 bus per type" staat...

met andere woorden: hier staat de opstart-inventaris om over pakweg 5 jaar een "bus world" museum op te starten zoals er ook een "trainworld" is in vorst
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door Steven »

Trainworld is in Schaarbeek niet in Vorst :wink:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door groentje »

Het probleem in Luik was hetzelfde als in Antwerpen: Op een bepaald moment was het geld op, en kon er niks meer worden afgewerkt. In sommige gevallen misschien wel beter zo, de inzichten rond mobiliteit en ruimtelijke ordening zijn ietwat veranderd in vergelijking met de jaren '60 en '70... Walen zijn niet meer geneigd tot verspilling dan Vlamingen, daarvoor heb ik al te veel GTI gezien in Vlaanderen, die vaak zonder federaal geld gebouwd zijn... De verdeelsleutel is niet erg efficiënt om het geld te verdelen, da's waar, je krijgt dan vaker werven die veel langer duren dan nodig, maar dat is het wel. Er zijn net zo goed noden in Wallonië die ondergefinancierd waren...
En qua materieel, durft er echt nog iemand met de vinger naar Luik wijzen, na de schande van de bewaarplaats in Leuven?
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door nighttrain »

profke schreef:het feit dat men er een tunnel voor gebruikt is zo ongeveer de enige verspilling die ik zie.

eerder een onderinvestering in het onderhoud van wat er staat.

Als ik de foto's bekijk lijkt het erop dat hier "1 bus per type" staat...

met andere woorden: hier staat de opstart-inventaris om over pakweg 5 jaar een "bus world" museum op te starten zoals er ook een "trainworld" is in vorst
Het gaat niet over de gestalde bussen,zoals Ik al eerder verklaarde. Maar over het materiaal dat opgestouwd zit In honderden houten kisten. Dat heeft ook geld gekost.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Waals transport erfgoed en verspilling!!!

Bericht door kika »

Ik ben benieuwd of dat niet, deels, met volumekorting of net niet op het stuk nauwkeurige bestellingen gaat. Bestel je 30.000 of 28.500 houders voor dienstregelingsaffiches? Er zal er wel 1 sneuvelen, 1 extra mag dus ook wel. Op filmpje en foto's komt het niet heel extreem over op me, vooral veel verschillende spullen. Maar verduidelijking is welkom!

https://www.rtbf.be/info/medias/dossier ... id=6549783 toen je er nog zo met de wagen in kon.
Plaats reactie